Inlägg från: jamieblue |Visa alla inlägg
  • jamieblue

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

Åh vad roligt, stort grattis! Berätta mer när du orkar!
  • jamieblue
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
    Så härligt att höra! Runt den 17 oktober hoppas jag känna samma sak!
  • jamieblue
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:28:49 följande:

Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!

Halloj, här händer det absolut ingenting! Bebisen är fixerad och jag känner av lite mer i bäckenet och ligamenten (?) men absolut inga förvärkar eller liknande. Fast det är inte BF förrän 17 oktober så det är lite drygt två veckor kvar. Känner mig nästan konstig som inte har massa förvärkar och sånt!
  • jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-09-30 19:51:29 följande:
    Jag kände absolut ingenting två veckor innan BF. Förutom att jag kände mig tung och ganska klar. Men bebisen dök i alla fall upp veckan efter, en vecka före BF. Lika bra att vara beredd :)
    Då finns det hopp för mig med :)
  • jamieblue
    Irmeline skrev 2014-10-02 14:58:08 följande:

BF idag, var är bebisen?? ;)

Spännande :)
  • jamieblue
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-02 19:07:58 följande:

LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin  Nu närmar det sig för oss!

dalin79: hoppas att det går bra. Skönt att du inte har ont längre. 

Jag har börjat känna av en del molvärk senaste dagarna. Magen har sjunkit ned rejält bara under de senaste dagarna. Har fått mer sammandragningar också. Förut kom de bara vid ansträngning, men nu kommer de även i vila. Spännande hur kroppen börjar förbereda sig på allvar nu. På torsdag ska vi göra besök på förlossningen och se hur det ser ut där. Skrev en förlossningsplan med barnmorskan för 1,5 vecka sedan. Igår monterade vi in bilbarnstolen i baksätet. Nu är det mesta på plats / i ordning. 

Trots att graviditeten har pågått väldigt länge så tycker jag att tiden har gått fort. Det är ju min första graviditet, och jag trodde att det skulle vara så mycket tyngre/jobbigare nu på slutet. Jag känner mig ganska smidig fortfarande och inte så "annorlunda" mot hur jag brukar känna mig.

Skönt att du mår bra! Det var likadant för mig, kände mig hyfsat pigg och smidig förutom de typ tre sista veckorna (gick över tio dagar).

Är mamma till en jättesöt liten tjej efter en lång och jobbig förlossning i måndags (27 oktober). Känns härligt att hon är här, även om jag gärna skulle slippa hormonfesten som pågår i kroppen just nu. Baby blues så det bara sjunger om det!
  • jamieblue
    dalin79 skrev 2014-10-30 22:21:01 följande:

Är den appen ni pratar om på engelska?

Funderar ni något kring alla gifter och tillsatser i samhället idag. Kommer ni köpa ekologiska och giftfria kläder och leksaker etc? Eller hur tänker ni kring detta?

Läser ni i så fall något om det?

Vi har köpt ganska mycket ekologiskt men inte allt. Vissa eko-grejer är otroligt dyra så vi har prioriterat sånt som är nära huden. Om det inte är ekologiskt så har vi försökt köpa begagnat. Och så får ju bekvämligheten råda också! Tex kör vi tygblöjor hemma dagtid och vanliga blöjor på natten och om vi ska bort.
  • jamieblue
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-02 21:36:33 följande:

Åh vad roligt, grattis jamieblue!! 

Tack :)
  • jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-11-03 08:19:17 följande:

Grattis Jamieblue!

Jag fick aldrig någon babyblues tror jag. Blev lättrörd ett par veckor. Blev tårögd när jag tänkte på förlossningen och kunde inte prata om den utan att börja gråta för jag tyckte att den var så fin. Däremot var jag ledsen för att jag hade ont och för att amningen inte funkade men det tror jag inte hade med hormoner att göra.

Hoppas den släpper för dig snart :)

Tack!
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-03 09:15:38 följande:

Jag måste erkänna att jag är lite oroad över baby bluesen... Vet ju att det är fullt normalt, och att det går över. Men dessa hormoner alltså Ibland längtar jag bara tills att barnet ska vara fött och ha blivit några månader så man vant sig vid allt och kroppen+psyket stabiliserats lite. Samtidigt är det väl just dessa hormonpåslag som gör oss till "goda" föräldrar

Ja, det är inte alls roligt med baby blues. Det är liksom mycket värre än att vara gråtmild. Försöker dock se positivt på det och härda ut eftersom jag känner av det mest på kvällstid. Då börjar jag gråta för alla hemska saker som kan hända mitt barn, ålderdomen, klimathotet, ALLT. Det riktigt skär i mig. Kan inte se eller höra obehagliga nyhetsinslag. Med mera! Men å andra sidan var jag inte alls hormonell under graviditeten så jag tänker att jag får min beskärda del nu istället :P
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-11-03 14:31:58 följande:

Stort grattis jamieblue  Med sonen var jag lite blödig de första veckorna, man var som Bebislängt skriver, överväldigad! Helt otroligt att man kan kunnat skapa ett helt nytt liv på så kort tid

Energin börjar dala lite nu faktiskt så nu börjar det bli dags att lyssna på kroppen och försöka vila. Jag försöker äta så bra jag kan och röra på mig men jag har ont. Bebisen ligger och slår i bäckenet så det ilar fruktansvärt när jag går, sitter eller ligger. Sammandragningar har jag oavsett vad jag gör. Och dom eviga värmevallningarna *pust*

Det enda jag inte gjort ännu är skrivit förlossningsbrev så det ska jag försöka knåpa lite på nu under dagarna. Nu har jag en grabb som fyller 4 till helgen så mycket tid läggs på det

Ja nu så är det snart dags för oss! Och jisses vad man längtar 

Jag vet ju vad som väntar och jag har fått strikta order av min BM. Åk in om vattnet går eller när det är 5-7 min mellan värkarna. Och jag kan räkna med halva tiden mot den första. Så enligt henne ska det ta ca 5-6 timmar nu andra gången.

Trots att min första förlossning tog 11,5 timme från att slemproppen gick på morgonen så märkte jag inte av tiden. För mig tog det kanske 1-2 timmar

Nu hoppas jag bara att jag och kroppen hamnar i balans med varandra så det går så smidigt som möjligt!

Jag är full av beundran för er som redan har ett eller flera barn! Det måste vara mycket tuffare än när man är gravid med sitt första barn och bara har sig själv att tänka på.
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-11-26 18:14:59 följande:

Hur går det för er här inne?

Någon bebis för dig Mon bébé 81?

Här är man 5 (!) dagar över tiden och jag är riktigt trött och tung Jag har gått i trappor, putsat alla fönster två gånger, färdknäppen, vilat, ätit ananas m.m. Men inget hjälper... Så nu är det vanlig hederlig väntan som gäller

Hoppas din bebis kommer snart Glad Jag gick tio dagar över tiden så jag vet hur drygt det känns? 
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-11-27 07:32:41 följande:

Ja nu måste den snart titta ut, så är det! Idag är jag 6 dagar över tiden och det spänner & drar i magen. Så vem vet hur dagen blir

Med sonen gick jag 12 dagar över tiden och hoppades innerligt på att slippa det nu andra gången. Men det är tydligen vanligt att man går över tiden en andra gång om man gjort det innan.

Aha, det visste jag inte, då är jag beredd på det ifall vi får ett barn till :)

Min dotter är bara fyra veckor och graviditeten känns redan väldigt avlägsen - så snabbt man glömmer!
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-12-02 19:59:40 följande:

Jag är sjukt nervös!!! Man har hört så mycket om att bli igångsatt, att det gör mer ont osv. Men samtidigt kan jag känna en lättnad att äntligen få ut den lill* Nu gäller det att ladda upp och vila inför vad som ska komma. Och en finare 35 års present kan jag inte få (fyller år på fredag)

Grattis i förskott, till både bebis och födelsedag :)

Hoppas allt går bra, uppdatera oss här!
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-12-05 18:58:28 följande:

Hej tjejer!

Har tyvärr inte så roliga nyheter. Efter CTG, UL och undersökning så skickades vi hem igen. Ny kontroll på söndag på förlossningen. Läkaren gjorde en hinnsvepning med hopp om att det ska hjälpa (vilket det än så länge inte gjort).

Så jag är lika gravid nu som innan

Och jag vet att jag ska vara tacksam över att vara gravid, en andra gång ovanpå allt. Men 14 dagar (snart 15) över tiden sätter sina spår både fysiskt och psykiskt. Så denna dagen har varit helt katastrofal på alla sätt...

Ingen rolig födelsedag alls 

Men fy vilken besvikelse! Förstår verkligen att du är trött på att vara gravid nu! Hoppas det sätter igång av hinnsvepningen och om inte, att de sätter igång dig imorgon.
  • jamieblue

Åh, jobbigt! Här blir man tydligen igångsatt efter två veckor över tiden, åtminstone sade min BM det.

• jamieblue

Äntligen!

LuPeRo skrev 2014-12-11 12:52:09 följande:

20 dagar över tiden så kom hon. En vacker och välskapt tjej som är det finaste jag sett

Hon kom 04.35 imorse och strax ska jag åka hem. Längtar efter min familj! Skriver mer sen

Äntligen! Stort grattis! Berätta mer sen!
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-12-14 17:22:25 följande:

Kl 11 befann vi oss på förlossningen för att bli igångsatt. 12.15 fick jag första dosen, efter 2 timmar blev jag kollad med ctg innan det var dags för nästa dos. Så höll det på fram till runt 22 tiden då jag bad BM kolla för att se om något hänt. Hon grävde runt och jag hade börjat öppna mig så smått men inte mycket. Jag började få lite värkar därefter men nu var bebisen uppstressad så ingen mer dos... Kl 23.55 tog dom hål på hinnorna, satte EDA och värkstimulerande dropp. Vid 4 fick jag en kort paus mellan värkarna och ca 4.20 började krystvärkarna. 4.35 hade jag henne på bröstet.

Det var smärtsamt, konstant och inte en upplevelse jag vill rekommendera till någon. Men hon är sååå värd alltihop! Vi njuter och bara tar det lugnt nu

Var det mer smärtsamt än tidigare förlossning?

På mig tog de hål på hinnorna eftersom jag öppnade mig för långsamt och jag tyckte värkarna var nästan outhärdliga efter det. Fick eda men de satte den fel så den tog inte förrän tredje gången och då hade det gått fyra timmar. Det var ett litet helvete.

Men så underbart att allt gick bra iaf och att hon äntligen kommit till världen!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn