Vi runt 35 år som väntar barn
Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)
Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)
Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!
BF idag, var är bebisen?? ;)
LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin Nu närmar det sig för oss!
dalin79: hoppas att det går bra. Skönt att du inte har ont längre.
Jag har börjat känna av en del molvärk senaste dagarna. Magen har sjunkit ned rejält bara under de senaste dagarna. Har fått mer sammandragningar också. Förut kom de bara vid ansträngning, men nu kommer de även i vila. Spännande hur kroppen börjar förbereda sig på allvar nu. På torsdag ska vi göra besök på förlossningen och se hur det ser ut där. Skrev en förlossningsplan med barnmorskan för 1,5 vecka sedan. Igår monterade vi in bilbarnstolen i baksätet. Nu är det mesta på plats / i ordning.
Trots att graviditeten har pågått väldigt länge så tycker jag att tiden har gått fort. Det är ju min första graviditet, och jag trodde att det skulle vara så mycket tyngre/jobbigare nu på slutet. Jag känner mig ganska smidig fortfarande och inte så "annorlunda" mot hur jag brukar känna mig.
Är den appen ni pratar om på engelska?
Funderar ni något kring alla gifter och tillsatser i samhället idag. Kommer ni köpa ekologiska och giftfria kläder och leksaker etc? Eller hur tänker ni kring detta?
Läser ni i så fall något om det?
Åh vad roligt, grattis jamieblue!!
Grattis Jamieblue!
Jag fick aldrig någon babyblues tror jag. Blev lättrörd ett par veckor. Blev tårögd när jag tänkte på förlossningen och kunde inte prata om den utan att börja gråta för jag tyckte att den var så fin. Däremot var jag ledsen för att jag hade ont och för att amningen inte funkade men det tror jag inte hade med hormoner att göra.
Hoppas den släpper för dig snart :)
Jag måste erkänna att jag är lite oroad över baby bluesen... Vet ju att det är fullt normalt, och att det går över. Men dessa hormoner alltså Ibland längtar jag bara tills att barnet ska vara fött och ha blivit några månader så man vant sig vid allt och kroppen+psyket stabiliserats lite. Samtidigt är det väl just dessa hormonpåslag som gör oss till "goda" föräldrar
Stort grattis jamieblue Med sonen var jag lite blödig de första veckorna, man var som Bebislängt skriver, överväldigad! Helt otroligt att man kan kunnat skapa ett helt nytt liv på så kort tid
Energin börjar dala lite nu faktiskt så nu börjar det bli dags att lyssna på kroppen och försöka vila. Jag försöker äta så bra jag kan och röra på mig men jag har ont. Bebisen ligger och slår i bäckenet så det ilar fruktansvärt när jag går, sitter eller ligger. Sammandragningar har jag oavsett vad jag gör. Och dom eviga värmevallningarna *pust*
Det enda jag inte gjort ännu är skrivit förlossningsbrev så det ska jag försöka knåpa lite på nu under dagarna. Nu har jag en grabb som fyller 4 till helgen så mycket tid läggs på det
Ja nu så är det snart dags för oss! Och jisses vad man längtar
Jag vet ju vad som väntar och jag har fått strikta order av min BM. Åk in om vattnet går eller när det är 5-7 min mellan värkarna. Och jag kan räkna med halva tiden mot den första. Så enligt henne ska det ta ca 5-6 timmar nu andra gången.
Trots att min första förlossning tog 11,5 timme från att slemproppen gick på morgonen så märkte jag inte av tiden. För mig tog det kanske 1-2 timmar
Nu hoppas jag bara att jag och kroppen hamnar i balans med varandra så det går så smidigt som möjligt!
Hur går det för er här inne?
Någon bebis för dig Mon bébé 81?
Här är man 5 (!) dagar över tiden och jag är riktigt trött och tung Jag har gått i trappor, putsat alla fönster två gånger, färdknäppen, vilat, ätit ananas m.m. Men inget hjälper... Så nu är det vanlig hederlig väntan som gäller
Ja nu måste den snart titta ut, så är det! Idag är jag 6 dagar över tiden och det spänner & drar i magen. Så vem vet hur dagen blir
Med sonen gick jag 12 dagar över tiden och hoppades innerligt på att slippa det nu andra gången. Men det är tydligen vanligt att man går över tiden en andra gång om man gjort det innan.
Jag är sjukt nervös!!! Man har hört så mycket om att bli igångsatt, att det gör mer ont osv. Men samtidigt kan jag känna en lättnad att äntligen få ut den lill* Nu gäller det att ladda upp och vila inför vad som ska komma. Och en finare 35 års present kan jag inte få (fyller år på fredag)
Hej tjejer!
Har tyvärr inte så roliga nyheter. Efter CTG, UL och undersökning så skickades vi hem igen. Ny kontroll på söndag på förlossningen. Läkaren gjorde en hinnsvepning med hopp om att det ska hjälpa (vilket det än så länge inte gjort).
Så jag är lika gravid nu som innan
Och jag vet att jag ska vara tacksam över att vara gravid, en andra gång ovanpå allt. Men 14 dagar (snart 15) över tiden sätter sina spår både fysiskt och psykiskt. Så denna dagen har varit helt katastrofal på alla sätt...
Ingen rolig födelsedag alls
Aha, men hur mycket över tiden har du gått nu?
Åh, jobbigt! Här blir man tydligen igångsatt efter två veckor över tiden, åtminstone sade min BM det.
Äntligen!
20 dagar över tiden så kom hon. En vacker och välskapt tjej som är det finaste jag sett
Hon kom 04.35 imorse och strax ska jag åka hem. Längtar efter min familj! Skriver mer sen
Kl 11 befann vi oss på förlossningen för att bli igångsatt. 12.15 fick jag första dosen, efter 2 timmar blev jag kollad med ctg innan det var dags för nästa dos. Så höll det på fram till runt 22 tiden då jag bad BM kolla för att se om något hänt. Hon grävde runt och jag hade börjat öppna mig så smått men inte mycket. Jag började få lite värkar därefter men nu var bebisen uppstressad så ingen mer dos... Kl 23.55 tog dom hål på hinnorna, satte EDA och värkstimulerande dropp. Vid 4 fick jag en kort paus mellan värkarna och ca 4.20 började krystvärkarna. 4.35 hade jag henne på bröstet.
Det var smärtsamt, konstant och inte en upplevelse jag vill rekommendera till någon. Men hon är sååå värd alltihop! Vi njuter och bara tar det lugnt nu