• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-12-05 18:58:28 följande:

Hej tjejer!

Har tyvärr inte så roliga nyheter. Efter CTG, UL och undersökning så skickades vi hem igen. Ny kontroll på söndag på förlossningen. Läkaren gjorde en hinnsvepning med hopp om att det ska hjälpa (vilket det än så länge inte gjort).

Så jag är lika gravid nu som innan

Och jag vet att jag ska vara tacksam över att vara gravid, en andra gång ovanpå allt. Men 14 dagar (snart 15) över tiden sätter sina spår både fysiskt och psykiskt. Så denna dagen har varit helt katastrofal på alla sätt...

Ingen rolig födelsedag alls 

Men fy vilken besvikelse! Förstår verkligen att du är trött på att vara gravid nu! Hoppas det sätter igång av hinnsvepningen och om inte, att de sätter igång dig imorgon.
  • LuPeRo

Där var 2-3 cm kvar på tappen och jag var öppen knappt 1 cm. Så jag var inte alls mogen Plus att bebisen mådde bra och knappt några sammandragningar (och inga värkar alls). Så läkaren frågade om han skulle göra en hinnsvepning, desperat som jag är så tackade jag ja till det. Lite mer mensvärk och lite mer sammandragningar är det enda som hänt än så länge...

Imorgon bitti ska vi ringa in till förlossningen för att få en ny tid för kontroll imorgon, ser allt bra ut även då så blir det ny kontroll på tisdag. Ser det bra ut även då blir det igångsättning onsdag eller torsdag. Ser inte ut som att jag blir igångsatt imorgon heller tyvärr...

Jag vet som sagt att jag ska vara tacksam för att jag är gravid, att jag kan bli det och att det är andra barnet. Men just nu är det smärtsamt både fysiskt och psykiskt

• Mon bébé 81

Nä fy så trist att höra LuPeRo. Förstår att du blir besviken, även om det är fantastiskt att få vara gravid och en gåva att kunna få barn. 

• LuPeRo

Idag är jag 15 (!) långa dagar över tiden Jag försöker vila och äta med hopp om att något ska starta. Men jag är så ledsen hela tiden att jag bara gett upp, på allt...

• jamieblue

Åh, jobbigt! Här blir man tydligen igångsatt efter två veckor över tiden, åtminstone sade min BM det.

• LuPeRo

Det ÄR fruktansvärt jobbigt, både fysiskt och psykiskt

Ja det sa min BM också men när jag kom till BB fick jag beskedet att dom helst väntar till vecka 42+4 innan dom sätter igång en pga de flesta startar av sig själv innan dess.

• LuPeRo

16 dagar över tiden nu och nytt besök idag på BB. Undersökningen visade att hinnsvepningen i fredags inte hade gjort någon nytta alls så det gjordes en ny idag (fruktansvärt smärtsam). CTG visade på en väldigt livlig bebis, så livlig att en mätning inte kunde göras idag så vi ska tillbaka imorgon för ett nytt försök. Blodtryck såg bra ut iallafall och knappt några sammandragningar alls. Så väntan fortsätter

Men lite av slemproppen har släppt ikväll och smärtan efter hinnsvepningen sitter i så kanske att något händer nu...

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-12-07 23:05:05 följande:

16 dagar över tiden nu och nytt besök idag på BB. Undersökningen visade att hinnsvepningen i fredags inte hade gjort någon nytta alls så det gjordes en ny idag (fruktansvärt smärtsam). CTG visade på en väldigt livlig bebis, så livlig att en mätning inte kunde göras idag så vi ska tillbaka imorgon för ett nytt försök. Blodtryck såg bra ut iallafall och knappt några sammandragningar alls. Så väntan fortsätter smile4.gif

Men lite av slemproppen har släppt ikväll och smärtan efter hinnsvepningen sitter i så kanske att något händer nu...

Hur går det!? Håller tummarna för att det är igång nu :)
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-12-08 15:21:58 följande:

Hur går det!? Håller tummarna för att det är igång nu :)

17 långa dagar över tiden nu

Var tillbaka idag för ctg-koll och nu gick det bra. Bebisen visade sig på sin bästa sida

Ny hinnsvepning gjordes och nu under kvällen har lite av slemproppen med blod kommit. Starkare sammandragningar och mer mensvärk. Så det kan starta av sig själv om jag har tur

Annars har jag fått tid till igångsättning på onsdag, då får jag INTE gå längre. Så nu ser jag ett slut på denna graviditet. Snart får vi träffa den nya familjemedlemmen som hållt oss på sträckbänken!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn