• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • dalin79

Hej!

Då har även jag plussat och flyttat in till denna tråd. Jag är ännu bara i v.5 så det är tidigt. Fått tid hos BM imorgon.

Jag är 35 år och det är första barnet, har aldrig varit gravid tidigare så allt är väldigt nytt för mig och det känns jättespännande

Mottar gärna tips om allt kring graviditet. Tips, saker jag bör tänka på etc.

• Bebislängt
    dalin79 skrev 2014-10-27 10:42:05 följande:

Hej!

Då har även jag plussat och flyttat in till denna tråd. Jag är ännu bara i v.5 så det är tidigt. Fått tid hos BM imorgon.

Jag är 35 år och det är första barnet, har aldrig varit gravid tidigare så allt är väldigt nytt för mig och det känns jättespännande smile1.gif

Mottar gärna tips om allt kring graviditet. Tips, saker jag bör tänka på etc.

Grattis! Vad mysigt att vara gravid och vad kul att tråden fylls på! Jag fortsätter följa fastän att min lille kille snart är sex veckor. :)

Mitt tips är att inte lyssna så mycket på vad andra säger kommer hända under graviditet, förlossning och hur det är att ha bebis. Jag fick så många skräckhistorier om hur dåligt man skulle må under graviditeten och hur trött man skulle vara med bebis. Men alla graviditeter, förlossningar och bebisar är olika. Så ta "varningar" med en nypa salt och ta allt som det kommer :)

Ett annat tips är att knipa. Knip för allt du är värd :D
  • dalin79

Hej!

Nä ska försöka att inte lyssna eller läsa för mycket om berättelser och upplevelser från andra. Utan det viktigaste är väl fakta kring att vara gravid och föda så att man vet det viktigaste. Sedan blir det ju som det blir, bara att hänga med på tåget liksom.

Ok, ska knipa ;)

• Mon bébé 81
    dalin79 skrev 2014-10-29 18:54:18 följande:

Hej!

Nä ska försöka att inte lyssna eller läsa för mycket om berättelser och upplevelser från andra. Utan det viktigaste är väl fakta kring att vara gravid och föda så att man vet det viktigaste. Sedan blir det ju som det blir, bara att hänga med på tåget liksom.

Ok, ska knipa ;)

Hihi, där satte du huvudet på spiken - "bara att hänga med på tåget" Drömmer
  • Mon bébé 81
    Vecka 37 (36+0) idag för mig. Det innebär att bebisen är "klar" om en vecka. Nu börjar det verkligen närma sig! 

Undrar hur det går för LuPeRo förresten? 
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-30 11:14:12 följande:

Vecka 37 (36+0) idag för mig. Det innebär att bebisen är "klar" om en vecka. Nu börjar det verkligen närma sig! 

Undrar hur det går för LuPeRo förresten? 

Vad spännande! Jag är så avis på dig :D

Ja, När hade hon BF? Är du kvar LuPeRo?

Min bebis har precis kommit ur sin gnälliga femveckorsfas och är världens gladaste unge! Han ler hela tiden, så himla mysigt. I morse vaknade jag av att han låg i sin vagga och "pratade" och såg jätteglad ut när jag tittade ner. Första gången han har vaknat utan att börja skrika :)
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-30 15:25:03 följande:
    Vad spännande! Jag är så avis på dig :D

Ja, När hade hon BF? Är du kvar LuPeRo?

Min bebis har precis kommit ur sin gnälliga femveckorsfas och är världens gladaste unge! Han ler hela tiden, så himla mysigt. I morse vaknade jag av att han låg i sin vagga och "pratade" och såg jätteglad ut när jag tittade ner. Första gången han har vaknat utan att börja skrika :)
    Jag har för mig att hon ligger bara ett par dagar före mig. Mitt BF är 26 november, så strax där innan borde hon vara beräknad.

Åh, vad mysigt att läsa om din bebis!! Har du någon bok om utvecklingsfaserna, eller läser du på nätet?
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-30 17:35:19 följande:
    Jag har för mig att hon ligger bara ett par dagar före mig. Mitt BF är 26 november, så strax där innan borde hon vara beräknad.

Åh, vad mysigt att läsa om din bebis!! Har du någon bok om utvecklingsfaserna, eller läser du på nätet?
    Jag har appen Wonder Weeks och boken Växa och upptäcka världen som appen är baserad på. Superpraktiskt! Plus att det är så himla bra att veta varför barnet gråter när det inte finns någon konkret anledning. De gråter ju mer inför utvecklingssprången, mest för att de är väldigt förvirrade och rädda och behöver en. Känns så mycket lättare att stå ut med skriken när man har det i bakhuvudet. Fast så har ju jag en väldigt lugn bebis också. Folk säger att jag inte vet hur det är att ha barn :D
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn