• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-10-19 14:09:25 följande:

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis! smile2.gif

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan smile2.gif .

Hurra! Ska ni göra kub?
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-16 16:37:00 följande:

Oj, då kan det verkligen bli när som helst nu då!  Har du gått på ledighet ännu?

Jag ska jobba fyra veckor till och tar sedan ledigt 10 dagar innan BF. Ser verkligen framemot att få ta igen mig lite och bara pyssla och mysa runt hemma, förutsatt att hon inte kommer för tidigt. Jag räknar kallt med att gå över två veckor, bara för att inte bli besviken. Så jag lär väl bli chockad om hon skulle dyka upp redan innan BF 

Ja, nu är jag ledig! Gick en månad före BF för att vara säker på att få lite ledigt innan bebis kommer Men går väl över tiden bara för det
    Bebislängt skrev 2014-10-16 16:47:28 följande:

Hoppas hon inte dröjer allt för länge :)

Jaaaa - hoppas! Nu är jag verkligen redo! 38+0 idag
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-18 10:18:15 följande:

Oj, förstår att du blev lite snopen då! 

Jag har fått onda sammandragningar det senaste dygnet, även när jag vilar. Så nu har barnmorskan sagt att jag måste vila för att inte riskera att föda innan vecka 37+0 . Jobbade hemifrån igår, men hade ändå ont. Blev bättre när jag slutade jobba och bara lade mig och vilade. Får se hur det känns nu under helgen. Ska ta det lugnt mest, men prova att aktivera mig lite grand och se vad som händer. Skulle gärna fortsätta att jobba lite till (är ju 5,5 veckor kvar för mig), men jag vill samtidigt inte riskera att bebisen föds för tidigt. Så viktigt är jobbet verkligen inte!

Ja, ta det lugnt!! Hoppas att du får vila och att sammandragningar ger med sig!

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

Grattis! Skönt att ha passerat 12 veckors gränsen!
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-10-20 09:28:04 följande:
    Ja, nu är jag ledig! Gick en månad före BF för att vara säker på att få lite ledigt innan bebis kommer Men går väl över tiden bara för det
    Bebislängt skrev 2014-10-16 16:47:28 följande:

Hoppas hon inte dröjer allt för länge :)

Jaaaa - hoppas! Nu är jag verkligen redo! 38+0 idag Ja, ta det lugnt!! Hoppas att du får vila och att sammandragningar ger med sig!

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

Grattis! Skönt att ha passerat 12 veckors gränsen!
    Hihi, ja man kan ju inte veta när den behagar dyka upp Flört
    Men då har du tid till att boa och vila i alla fall. 

Jag har blivit helt sjukskriven nu, ända fram till förlossningen. Känns bra faktiskt. Har nog inte insett det, men senaste veckorna har jag varit helt slut. Inte haft någon tid eller ork till att varva ned och hänga med "mentalt" i allt som händer. Men nu finns tiden till att bara slappna av, förbereda sig och boa.
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-21 10:55:33 följande:

Hihi, ja man kan ju inte veta när den behagar dyka upp . 

Men då har du tid till att boa och vila i alla fall. 

Jag har blivit helt sjukskriven nu, ända fram till förlossningen. Känns bra faktiskt. Har nog inte insett det, men senaste veckorna har jag varit helt slut. Inte haft någon tid eller ork till att varva ned och hänga med "mentalt" i allt som händer. Men nu finns tiden till att bara slappna av, förbereda sig och boa.

Bra att du blivit sjukskriven och kan ta det lugnt! Ta det lugnt, mentalt förbereda sig och boa är precis vad man behöver
  • Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-10-19 23:02:02 följande:

Hurra! Ska ni göra kub?

Tack allihop :)

Jag vet inte ang kub. Kommer inte fråga efter det men om bm erbjuder det gör jag det troligast. Är väldigt osäker när det gäller det. Hur gjorde ni? Var det värt det?

Har inskrivning på tisdag så får se om hon säger något då.
  • Mon bébé 81
    Ljusfat skrev 2014-10-22 13:55:07 följande:
    Tack allihop :)

Jag vet inte ang kub. Kommer inte fråga efter det men om bm erbjuder det gör jag det troligast. Är väldigt osäker när det gäller det. Hur gjorde ni? Var det värt det?

Har inskrivning på tisdag så får se om hon säger något då.
    Vi valde att inte göra KUB. Det är gratis här i Stockholm, oavsett ålder.
    Vi känner oss trygga i det beslutet, och skulle inte gjort annorlunda om vi stått för samma val idag. 

Jag tror att det är viktigast att man tänker igenom sitt beslut, och att man vet varför man gör testet alternativt inte gör testet. 
  • Bebislängt

Vi valde att göra kub och jag är nöjd med det beslutet. Jag visste också att jag hade velat gå vidare med fvp eller mkp ifall jag hade fått dåliga siffror på kub. Det man måste tänka på är att kub bara är en uppskattning, sannolikhet och får man dåliga siffror men inte vill gå vidare med tex mkp så kan nog graviditeten bli rätt jobbig pga oro. Men får man bra siffror så känns det ju skönt.

• MjölkChoklad

I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart Hjärta

Kort förlossningsberättelse:
    På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm. 

Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu Baby

• Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-10-26 18:10:06 följande:

I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart Hjärta

Kort förlossningsberättelse:
    På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm. 

Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu Baby

Vad roligt, grattis! :)

Förloppet låter lite som mitt fast snabbare.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn