• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • jamieblue
    Irmeline skrev 2014-10-02 14:58:08 följande:

BF idag, var är bebisen?? ;)

Spännande :)
  • Mon bébé 81
    Irmeline: håller tummarna för att Baby tittar ut snart!

Jag är i vecka 33 / månad 8 nu. 54 dagar kvar till BF. Börjar allt bli lite nervösObestämd.

Idag köpte jag en pyjamas och ett par mjuka tofflor till min lilla skatt. Hittade dock inga kläder i stl 50. Tycker att det är allmänt dåligt utbud på den storleken. Ska försöka ta mig till kappahl i morgon och se om de har något bra. Fick ett sms om att man fick 25% på ett köp. Hur har ni andra gjort, har ni köpt något i stl 50?
  • Bebislängt

Jag köpte ett plagg i stl 50 men sen fick jag en del. Trodde att jag skulle få en stor bebis men vi fick köpa mer 50 i efterhand för han är fortfarande för liten för 56 :)

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-10-03 16:50:22 följande:

Jag köpte ett plagg i stl 50 men sen fick jag en del. Trodde att jag skulle få en stor bebis men vi fick köpa mer 50 i efterhand för han är fortfarande för liten för 56 :)

Jag har både stl 50 och 56 i bb väskan. Sist kunde hon knappt ha storlek 50 alls (några dar, var 54cm lång) så har kvar kläder i fint skick sen dess ;) tror denna är mindre (mindre SF mått) men garderar mig med båda ;)
  • Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-10-03 18:20:14 följande:
    Jag har både stl 50 och 56 i bb väskan. Sist kunde hon knappt ha storlek 50 alls (några dar, var 54cm lång) så har kvar kläder i fint skick sen dess ;) tror denna är mindre (mindre SF mått) men garderar mig med båda ;)
    Det var bra att jag fick ett par plagg från min kompis i stl 50 innan bebisen kom. Hade också med både och till bb. Men sen funkar det ju fint att köpa i efterhand också. Nu efter att jag har fått min bebis förstår jag inte alls hetsen att precis allt ska vara förberett innan. Det var ju bara att knata iväg till hm med bebisen och köpa ett par outfits :)

Vet heller inte varför jag fick för mig att min bebis skulle vara då stor.. Han var ju bara 49 när han kom, visserligen nästan en vecka tidig.
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-03 18:51:59 följande:
    Det var bra att jag fick ett par plagg från min kompis i stl 50 innan bebisen kom. Hade också med både och till bb. Men sen funkar det ju fint att köpa i efterhand också. Nu efter att jag har fått min bebis förstår jag inte alls hetsen att precis allt ska vara förberett innan. Det var ju bara att knata iväg till hm med bebisen och köpa ett par outfits :)

Vet heller inte varför jag fick för mig att min bebis skulle vara då stor.. Han var ju bara 49 när han kom, visserligen nästan en vecka tidig.
    Åh, vad skönt att höra att någon är lugn och faktiskt tycker att man inte behöver ha precis allting innan Glad. Jag försöker att begränsa mig lite med inköp, då jag är rädd att vi köper på oss saker som bara blir liggande sedan. 

Hur mycket vägde din pojke när han föddes?
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-04 09:54:15 följande:
    Åh, vad skönt att höra att någon är lugn och faktiskt tycker att man inte behöver ha precis allting innan Glad. Jag försöker att begränsa mig lite med inköp, då jag är rädd att vi köper på oss saker som bara blir liggande sedan. 

Hur mycket vägde din pojke när han föddes?
    Jag hade flera kompisar som sa att man skulle bunkra upp med mat till sig själv och allt möjligt men det var ju bara att min sambo gick och handlade. Det enda jag var glad att jag hade hemma var modersmjölksersättning eftersom min amning inte hade kommit igång när vi kom hem.

Han vägde 3420gram så han var ingen jättekille. Ganska normalstor tror jag :)
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-04 10:19:48 följande:
    Jag hade flera kompisar som sa att man skulle bunkra upp med mat till sig själv och allt möjligt men det var ju bara att min sambo gick och handlade. Det enda jag var glad att jag hade hemma var modersmjölksersättning eftersom min amning inte hade kommit igång när vi kom hem.

Han vägde 3420gram så han var ingen jättekille. Ganska normalstor tror jag :)
    Ja förhoppningsvis så fortsätter ju det vanliga livet med handling och matlagning även efter att man fått barn Flört. Ersättning ska vi också köpa hem så att det finns när vi kommer hem Glad

Vi ska på UL i morgon, så då får vi se hur stor vår flicka beräknas vara nu. Är så nyfiken!!

Vi köpte ett par pyjamasar och mjuka byxor i stl 50 igår. Och så lite annat smått och gott också....hihi. 
  • Irmeline
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-05 21:12:09 följande:
    Ja förhoppningsvis så fortsätter ju det vanliga livet med handling och matlagning även efter att man fått barn Flört. Ersättning ska vi också köpa hem så att det finns när vi kommer hem Glad

Vi ska på UL i morgon, så då får vi se hur stor vår flicka beräknas vara nu. Är så nyfiken!!

Vi köpte ett par pyjamasar och mjuka byxor i stl 50 igår. Och så lite annat smått och gott också....hihi. 
    Jag packar ersättning i BB-väskan, var toppen sist.
  • Mon bébé 81
    Irmeline skrev 2014-10-05 23:07:27 följande:
    Jag packar ersättning i BB-väskan, var toppen sist.
    Smart tips! TackGlad
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn