• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-09-08 15:28:32 följande:

Ang att bebisen inte vänder sig är inget att oroa sig för nu utan vi tar tag i det runt vecka 34-35. Men annars var det bra.

Jag frågade min BM om när bebisen "ska" vända sig, och då svarade hon att de inte brukar lägga sig åt rätt håll förrän runt vecka 32. Dock var hon noga med att poängtera att många barn håller på och snurrar runt och vänder sig även längre fram än så. 

Jag går in i vecka 30 på torsdag, och min bebis har definitivt inte vänt sig rätt ännu. Hon gör mest kullerbyttor och stampar på min urinblåsaFlört
  • LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-09-08 19:19:51 följande:
    Bor du i landsting där alla får göra sockerbelastning? Jag har inte gjort någon, tror att de bara gör på personer som har för högt blodsocker här.

Vad är egentligen lägsta järnvärde som är ok?
    Ja här får (vad jag vet) alla gör en sockerbelastning runt vecka 30-32. Jag har gjort två, en i redan vecka 8-9 men det är för att jag har diabetes i familjen

Normala järnvärdet är 120, men är ganska normalt att ligga på runt 115. Men hamnar man under 104 så räknas det som väldigt lågt. Men jag oroar mig inte så mycket Visst är jag trött, men vem av oss är inte det?
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-09 20:40:09 följande:
    Jag frågade min BM om när bebisen "ska" vända sig, och då svarade hon att de inte brukar lägga sig åt rätt håll förrän runt vecka 32. Dock var hon noga med att poängtera att många barn håller på och snurrar runt och vänder sig även längre fram än så. 

Jag går in i vecka 30 på torsdag, och min bebis har definitivt inte vänt sig rätt ännu. Hon gör mest kullerbyttor och stampar på min urinblåsaFlört
    Ja hade min bara vänt sig överhuvudtaget hade jag varit glad
    Nej, detta lilla pyret ligger alltid (och har gjort det hela tiden) med ryggen uppåt och vägrar vända sig. Den vill alltså inte flytta sig. Snacka om att hitta en bekväm ställning och plats
    Så alla sparkar/slag jag får är neråt eller inåt, eller både och. Men jag har inte fått en enda spark uppåt sedan jag började känna av h*n

Så nu ska vi börja hålla koll på det för att se om vi kan locka bebisen att vända sig eller om det lär behövas ett vändningsförsök i slutet. Men det tar vi då
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:50:51 följande:

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

GRATTIS och välkommen
  • MjölkChoklad

Var på privat TUL i måndags och allt såg bra ut Bebis vägde runt 2,2 kg nu och beräknad vikt vid 40+0 var ca 3,9 kg. Vi fick även bekräftat att det är en flicka i magen, det syntes väldigt tydligt. 

Känner mig stor, tung och otymplig. Fick dock en spontan komplimang av en som stod före mig i kassakön, hon tyckte att min mage var fin och rund, precis så som man vill se ut som gravid. Så den kommentaren gjorde verkligen gott

• Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-09-11 08:23:09 följande:

Var på privat TUL i måndags och allt såg bra ut smile2.gif Bebis vägde runt 2,2 kg nu och beräknad vikt vid 40+0 var ca 3,9 kg. Vi fick även bekräftat att det är en flicka i magen, det syntes väldigt tydligt. 

Känner mig stor, tung och otymplig. Fick dock en spontan komplimang av en som stod före mig i kassakön, hon tyckte att min mage var fin och rund, precis så som man vill se ut som gravid. Så den kommentaren gjorde verkligen gott smile1.gif

Så skönt med såna kommentarer när man känner sig som en klump. Hade en kvinna som kom fram till mig på gatan härom veckan när jag stod och väntade på en kompis och sa att hon bara måste få säga vilken vacker mage jag hade. Hon hade tänkt på det på långt håll att jag såg så vacker ut när jag stod där med min mage. Sånt tänker jag på när jag känner mig tjock.

Och grattis till tjejen :))!
  • Bebislängt

Jag är jätteförkyld och jätterädd att bebisen ska bestämma sig för att komma nu. Han får gärna stanna där inne de två veckorna till som han "ska". Men jag vill inte gå över tiden för mycket heller hehe.

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-11 08:46:02 följande:
    Så skönt med såna kommentarer när man känner sig som en klump. Hade en kvinna som kom fram till mig på gatan härom veckan när jag stod och väntade på en kompis och sa att hon bara måste få säga vilken vacker mage jag hade. Hon hade tänkt på det på långt håll att jag såg så vacker ut när jag stod där med min mage. Sånt tänker jag på när jag känner mig tjock.

Och grattis till tjejen :))!
    Tack På RUL sa de att det var en tjej, men känns ju ännu mer säkert nu när de bekräftade det

Ja, underbart med sådana kommentarer!!! 

Hoppas att din förkylning går över snabbt och att bebis kommer när du är frisk!
  • jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-09-11 08:47:12 följande:

Jag är jätteförkyld och jätterädd att bebisen ska bestämma sig för att komma nu. Han får gärna stanna där inne de två veckorna till som han "ska". Men jag vill inte gå över tiden för mycket heller hehe.

Förstår det! Jag är också jätteförkyld och det känns så jobbigt att vara både förkyld och gravid. Och du är ju ännu närmare BF än vad jag är så det måste vara riktigt segt? Man vill ju inte vara förkyld ovanpå allt under förlossningen.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn