• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt
    Aiko skrev 2014-08-26 15:51:24 följande:

Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Solig Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Glad Ha en fin dag allihopa! 

Välkommen! När blir BF? :)
  • jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-08-26 16:00:23 följande:
    Har ni/ska ni gå på den förlossningsförberedande kursen där? Vi var på den men min bm tycker att jag ska gå en amningskurs utöver men jag tänker nog strunta i det. Jag blir bara mer stressad av att gå på det tror jag. Tänker att det är jättesvårt att sitta och lyssna på hur man ska amma när man inte har ett barn att amma. Plus att man fick ju lite matnyttig info på kursen vi var på.

Vi har valt SöS. Mest för att det känns bekvämt att det är närmast. Men inte säkert att man faktiskt får komma dit ju.
    Nej, tror inte vi ska gå om du menar de där informationsträffarna som de har. Eller menar du att de har renodlade förlossningskurser inför förlossningen? Det kanske är på BB Sthlm i så fall? Det ligger ju också på Danderyd, fast vi har valt Danderyds sjukhus förlossning, inte BB Sthlm.

Min MVC har föräldrautbildning vid två tillfällen som vi ska gå i början av september och så har vi gått på Föda utan rädsla som också kallas förlossningsförberedande. En slags modern/vidareutvecklad variant av profylax. Den var jättebra!

Håller med dig om amningskursen, det känns nog svårt att ta till sig innan man ens har en bebis att amma.
  • Bebislängt
    Aiko skrev 2014-08-26 16:09:04 följande:

Bebislängt: Tusen tack! :) BF är 1. maj. Än för er?

Jag har den 25/9 så det börjar närma sig :)

Maj verkar vara en perfekt tid att få barn. Skönt att vara höggravid tidig vår istället för mitt i vintern eller den här sommaren som har varit jättejobbig..
  • Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-08-26 16:13:00 följande:
    Nej, tror inte vi ska gå om du menar de där informationsträffarna som de har. Eller menar du att de har renodlade förlossningskurser inför förlossningen? Det kanske är på BB Sthlm i så fall? Det ligger ju också på Danderyd, fast vi har valt Danderyds sjukhus förlossning, inte BB Sthlm.

Min MVC har föräldrautbildning vid två tillfällen som vi ska gå i början av september och så har vi gått på Föda utan rädsla som också kallas förlossningsförberedande. En slags modern/vidareutvecklad variant av profylax. Den var jättebra!

Håller med dig om amningskursen, det känns nog svårt att ta till sig innan man ens har en bebis att amma.
    Aha, nej dessa hålls av babygruppen men jag antar att alla blir erbjudna något liknande.

Funderar på att gå en profylaxkurs online så att man kan sitta hemma i lugn och ro och öva. Så har jag investerat i en vetekudde som jag tror kommer vara guld värd under förlossningen.

När har du BF?
  • jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-08-26 16:29:30 följande:
    Aha, nej dessa hålls av babygruppen men jag antar att alla blir erbjudna något liknande.

Funderar på att gå en profylaxkurs online så att man kan sitta hemma i lugn och ro och öva. Så har jag investerat i en vetekudde som jag tror kommer vara guld värd under förlossningen.

När har du BF?
    Ok, får se om vi får någon inbjudan/information då! Har märkt att det kan vara lite olika upplägg på det här med kurser och utbildningar beroende på vilken MVC man går på. Min kompis födde för övrigt på SöS och var mycket nöjd med det. 

Det är BF 17 oktober. Ganska långt bort men samtidigt väldigt nära? Det känns mycket mer påtagligt så fort det blev mindre än två månader kvar tycker jag. Och i dag är det exakt en månad kvar tills jag ska sluta jobba. Hoppas att det inte blir alltför långtråkigt att vara hemma från jobbet, men jag känner att jag orkar inte riktigt koncentrera mig på jobbet längre så det blir nog rätt skönt att gå hem trots allt. Jag har väldigt svårt att koncentrera mig framför datorn när det känns som hela mitt inre håller på och vältrar om! 

Onlinekurs är säkert bra, då kan man öva när det passar en själv. Smidigt!
  • Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-08-26 16:42:06 följande:
    Ok, får se om vi får någon inbjudan/information då! Har märkt att det kan vara lite olika upplägg på det här med kurser och utbildningar beroende på vilken MVC man går på. Min kompis födde för övrigt på SöS och var mycket nöjd med det. 

Det är BF 17 oktober. Ganska långt bort men samtidigt väldigt nära? Det känns mycket mer påtagligt så fort det blev mindre än två månader kvar tycker jag. Och i dag är det exakt en månad kvar tills jag ska sluta jobba. Hoppas att det inte blir alltför långtråkigt att vara hemma från jobbet, men jag känner att jag orkar inte riktigt koncentrera mig på jobbet längre så det blir nog rätt skönt att gå hem trots allt. Jag har väldigt svårt att koncentrera mig framför datorn när det känns som hela mitt inre håller på och vältrar om! 

Onlinekurs är säkert bra, då kan man öva när det passar en själv. Smidigt!
    Det är ju snart :) särskilt med tanke på hur länge man redan har gått.

Jag jobbade min sista dag på mitt extrajobb i söndags. Det är så skönt. Stod i butik så det var rätt tungt i slutet. Nu ägnar jag mig bara åt min egen firma de sista veckorna. Jag har nåt att göra och samtidigt kan jag göra det från sängen om jag vill. Plus att jag kan välja hur mycket jag vill jobba :)

Men tror inte att du får långtråkigt. Tycker att jag har tusen saker jag vill fixa hela tiden.
  • Mon bébé 81

Välkommen Aiko och grattis till ditt Plus Glad

Bebislängt: oj, amningskurs - det hade jag inte en tanke på. Visste inte ens att man kan gå på sådana. Men jag tänker lite som du att det finns risk att bli mer stressad. Jag hoppas och utgår ifrån att de kommer att hjälpa mig med amningen på BB. Jag vill liksom ha bebisen i famnen när jag provar. Känns omöjligt att föreställa sig amningen innan barnet har kommit. 

jamieblue: hihi, känner igen det här med att ha svårt att koncentrera sig. Jag har exakt tre månader kvar till BF idag, men det känns som att min hjärna har gått på ledighet för länge sen. Stackars kollegorna undrar väl vad jag gör ibland Flört.

LuPeRo: kunde ni se könet den här gången?

Jag är i vecka 27 (26+5) nu. Vi var på UL för ca två veckor sen och fick då veta att det är en liten flickaHjärta. Allt såg bra ut, förutom att det blev lite anmärkning på blodflödet till livmodern. Ska därför på tillväxt-UL i vecka 32 igen. Börjar känna mig tröttare och mer sliten nu. Får ont i kroppen av att sitta vid skrivbordet på jobbet. Mår bäst när jag kan röra mer på mig, som t.ex. gå promenader eller att pyssla runt hemma. Tiden fram tills nu har gått så fort, men nu känns det som att det börjar sakta ned lite grand. Fick hem vår vagn här för några dagar sedan. Så roligt att provköra den....hihi.

• Mon bébé 81

Förresten, jag har börjat må lite illa nu igen. Mådde fruktansvärt fram till vecka 18-20, och har haft ett antal bra veckor nu. Men när jag gick in i vecka 27 så började jag känna mig så där diffust illamående som jag gjorde i allra första början. Har även börjat reagera starkare på dofter igen. Någon mer som upplevt att illamåendet kom tillbaka? Kräks

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-08-26 18:29:15 följande:

Förresten, jag har börjat må lite illa nu igen. Mådde fruktansvärt fram till vecka 18-20, och har haft ett antal bra veckor nu. Men när jag gick in i vecka 27 så började jag känna mig så där diffust illamående som jag gjorde i allra första början. Har även börjat reagera starkare på dofter igen. Någon mer som upplevt att illamåendet kom tillbaka? Kräks

Jag mådde inte illa i början men började må lite illa på förmiddagarna kring v30. Men det är inte varje dag. Men man har något hormonpåslag däromkring.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn