• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-07-03 20:04:03 följande:
    Du kanske har järnbrist? Jag var supertrött fram till för ett par veckor sedan då min bm konstaterade att mitt järnvärde var lågt och jag började äta Hemofer. Stor skillnad nu!

Men visst är man tröttare än annars ändå. Det är ju inte så konstigt, kroppen arbetar ju mycket mer än vanligt och energin har ju ett till litet liv att försörja :)

Jag vill mest bara vara hemma och boa. Städa undan, köpa kläder och saker till babyn. Förbereda liksom. Går in i tredje trimestern och v 29 i morgon så jag är också rätt stor och känner mig ganska osocial. Bara 2,5 månad kvar! Jag har haft en så himla härlig graviditet så här långt så tiden bara rusar iväg! Har fått för mig att jag kommer att föda lite tidigt också, två veckor skulle vara skönt :D
    Tack för ditt svar! Har kollat mitt järnvärde nyligen och det var fortfarande okej, har dock börjat äta Niferex i förebyggande syfte (järndepåerna kommer inte att räcka längre fram så barnmorskan ville att jag skulle börja redan nu). Det är nog bara så att graviditeten tar mer av mig än vad jag var förberedd på. Jag blir lätt lite brydd och oroad när saker inte är som de brukar, tror att det är något fel. Men det är väl bara att finna sig i att livet inte är riktigt som "vanligt" när man är gravid. 

Och vilken jättefin mage du har! Och skönt att du haft en bra graviditet Glad
  • LuPeRo

Vad duktiga ni alla är som fortfarande "orkar" mycket Med sonen hade jag en hel del ork, var även på Ullared en hel dag bara en kort tid innan han kom Galet egentligen!

Denna gången är jag helt slut och är tacksam över att jag är ledig resten av tiden. Jag kan inte påstå att jag har mycket ork att göraa något direkt.

Vecka 20 (19+6) nu vilket innebär vecka 21 imorgon. Igår kämde jag en buff plus att magen hoppade till så nu tror jag att hon äntligen börjar ge sig till känna

Bebislängt; Jättefin mage Själv ser jag nog mest bara pluffsig ut

• Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-07-04 07:13:42 följande:

Vad duktiga ni alla är som fortfarande "orkar" mycket Med sonen hade jag en hel del ork, var även på Ullared en hel dag bara en kort tid innan han kom Galet egentligen!

Denna gången är jag helt slut och är tacksam över att jag är ledig resten av tiden. Jag kan inte påstå att jag har mycket ork att göraa något direkt.

Vecka 20 (19+6) nu vilket innebär vecka 21 imorgon. Igår kämde jag en buff plus att magen hoppade till så nu tror jag att hon äntligen börjar ge sig till känna

Bebislängt; Jättefin mage Själv ser jag nog mest bara pluffsig ut

Ah, en till "tröttis". Då behöver jag inte känna mig ensam Flört

Mysigt att din flicka börjar buffa på dig nuHjärta
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-04 13:08:23 följande:
    Ah, en till "tröttis". Då behöver jag inte känna mig ensam Flört

Mysigt att din flicka börjar buffa på dig nuHjärta

Ja nu hoppas jag att hon kommer röra mer på sig så oron kan släppa att något är fel Men det var härligt att se magen hoppa till!

Ja jisses vad trött jag är. Och av någon anledning är grabben här hemma mer vild än galen Förvånad Det är 150 km/h från morgon till kväll! Så vid 20-21 tiden på kvällen däckar jag (oftast i soffan)

• Bebislängt

Tack hörni! Jag är lite mullig i vanliga fall men känner mig konstigt nog smalare i och med graviditeten. Har inte gått upp särskilt mycket heller (6kg senast men skulle tro att jag är uppe i 8kg nu) och det känns som att kroppen överlag har blivit liksom tajtare och att det bara är magen som blivit lite större. Har inte känt mig så här tillfreds med min kropp sen jag var 20 :D

Det enda jobbiga är ju att jag så klart känns tyngre. Så känner mig ändå osocial. Eller så lockar inte fester och annat för att jag inte kan dricka alkohol och inte orkar umgås med människor som gör det. Har redan börjat picknicka med småbarnsföräldrar istället haha.

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-07-03 22:01:44 följande:
    Slänger upp en bild såhär sista dagen på andra trimestern. V 27+6 :)

Fiiiin!!!
  • LuPeRo
    Rosarosen skrev 2014-07-02 14:14:32 följande:

v 21 känner då inget jag kan säga är bebisen, min mage låter mycket, men har alltid gjort.Drömmer

Men mitt i ljuden kanske det är bebisen som ger sig till känna
    Hoppas att du snart känner något
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-07-04 16:55:56 följande:

Tack hörni! Jag är lite mullig i vanliga fall men känner mig konstigt nog smalare i och med graviditeten. Har inte gått upp särskilt mycket heller (6kg senast men skulle tro att jag är uppe i 8kg nu) och det känns som att kroppen överlag har blivit liksom tajtare och att det bara är magen som blivit lite större. Har inte känt mig så här tillfreds med min kropp sen jag var 20 :D

Det enda jobbiga är ju att jag så klart känns tyngre. Så känner mig ändå osocial. Eller så lockar inte fester och annat för att jag inte kan dricka alkohol och inte orkar umgås med människor som gör det. Har redan börjat picknicka med småbarnsföräldrar istället haha.

Med första barnet tog det lång tid innan magen kom, och när den väl kom så var den ganska liten. Plus att jag inte gick upp något alls. När jag kom till förlossningen (12 dagar över tiden) så vägde jag lika mycket som på inskrivningen. Men jädrans vad tung jag kände mig, även varm och otymplig. Under bilfärden hade sambon ovanpå allt någon rundvisning för mig Svårt att koncentrera sig mitt i värkarna!

Men man känner sig väldigt fin, vacker och lyser av lycka under graviditeten
  • LuPeRo

Vecka 21 (20+3) här nu och bebisen ger sig till känna då och då. För någon dag sedan var det disco i magen under tiden jag duschade. Men sen kan det gå någon dag innan något känns igen... Men jag känner mig mindre orolig nu än innan

Planen var att boka tid för UL men av någon anledning är inte min gynekolog tillbaka, så nu får jag ha tålamod. Tydligen har dom även tagit bort TUL för oss här så jag får eventuellt boka in ett sådant också :-/

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn