• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

Var hos BM i slutet på förra veckan och fick då bekräftat att dom tagit bort TUL för oss här Har jag tur kanske min privata gyn kan göra det (eller den BM som jobbar hos honom). Politikerna ville tydligen spara in pengar och tog därför bort det.

Själv låg jag exakt på SF-kurvan, fina hjärtslag och bra blodtryck. Men tyvärr är jag tillbaka till Niferex då järndepåerna var låga

lill grodan skrev 2014-08-04 19:00:22 följande:

Tänk att jag hamnade här till slutGlad
    På onsdag är det redan dax för kub! Hur många av er andra har gjort det och vad fick ni för resultat?

Vi gjorde KUB runt vecka 13. Fick det högsta som är 1:20 000. Nervös är man då man fasar för det värsta. Men det gick bra i slutändan

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-04 19:11:20 följande:

Hur mår ni andra?

Vecka 25 för mig och nu börjar det verkligen kännas att man är gravid! Värmeböljan som varit har absolut inte hjälpt till heller Obestämd
    Fötter och ben har svullnat upp så snart är det dags för stödstrumpor. Och ovanpå allt har jag fått karpaltunnelsyndrom.
    När jag väntade sonen fick jag ingenting. Inga krämpor alls, inte ens när jag gick 12 dagar över tiden. Allt var perfekt. Så därför har jag fått allting nu istället Förvånad

cesso79 skrev 2014-08-04 21:17:50 följande:
    Tackar som frågar! Glad

Jag kliver in i vecka 28 i morgon och mår tipptopp. Inte en krämpa ännu faktiskt.  "peppar peppar"! Hoppas att jag ska få fortsätta må så pass bra att jag fixar jobbet in i det sista. 
    Tycker tiden gått jättesnabbt sen RUL, och jag är som vanligt ute i sista sekund och har inte ordnat en sak inför BF ännu. Ett under att jag fått iväg moderskapsintyget i alla fall. Cool

Moderskapsintyget!!! Jag visste att jag glömt något! Jäsiken, det får jag se till att skicka in Och ringa för att boka tid till att skriva på faderskapsintyget (nackdelen med att inte vara gifta). Också ska vi ha en vagn. Sen är vi färdiga

Men tack för påminnelsen om intyget

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-08-04 19:11:20 följande:

Nu vill jag vara att den här ungen ska komma uuuut! Jag är så stel och klumpig och har foglossning så att det känns som att kroppen ska delas i tu och livmodern trycker mot revbenen så jag är alldeles öm. Hoppas att han kommer i v38. Då är det bara fem veckor kvar. Men jag är glad ändå, mådde helt strålande fram till för ett par veckor sen :)

Hur mår ni andra?

Känner igen mig. V.32 nu och som över en natt känner jag mig helt slut. Magen trycker på lungorna så jag inte kan andas, är i vägen då jag ska sova, jag orkar inte cykla till jobbet, inte gå promenader... Jobbigt att stå, obekvämt att sitta och ligga.

Fattar inte att jag ska jobba 8v till! Hur kunde jag planera så dumt!
  • Bebislängt

Ja, vände verkligen över natten och helt plötsligt blev man jättegravid med alla krämpor.

Mitt blodsocker var högt och järnvärdet lågt idag trots att jag äter hemofer. Får börja ta fler per dag. Och ska göra sockerbelastning nästa vecka. Hoppas att det inte är diabetes.

Dagens goda nyhet är att jag ska få göra UL vid nästa bm-besök. Bara sådär :)

Karpaltunnelsyndrom låter läskigt LuPeRo :/

• lill grodan

Hej hopp!
    Nu har jag varit på kub,och allt såg så jättebra ut!
    Hade låg risk på allt,så nu ska jag slappna av :)

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-05 19:10:25 följande:

Ja, vände verkligen över natten och helt plötsligt blev man jättegravid med alla krämpor.

Mitt blodsocker var högt och järnvärdet lågt idag trots att jag äter hemofer. Får börja ta fler per dag. Och ska göra sockerbelastning nästa vecka. Hoppas att det inte är diabetes.

Dagens goda nyhet är att jag ska få göra UL vid nästa bm-besök. Bara sådär :)

Karpaltunnelsyndrom låter läskigt LuPeRo :/

Pga diabetes i min familj så får jag göra sockerbelastningen två gånger. Rekommenderar starkt att du tar med ett sugrör och drar i dig blandningen så fort du bara kan. Med tanke på att man ska dricka nästan 5 dl på typ 5 minuter så gäller det att kunna halsa

Min nästa är den 6 september och då blir det mäta, lyssna och väga. Några fler UL får jag inte här iallafall Om jag inte lyckas fjäska till mig ett

Karpaltunnelsyndrom kan vara jobbigt om det är ihållande. Jag har "tur" som enbart får det på natten och morgonen. Hela handen utom lillfingret domnar bort, ungefär som att den somnar. Obehagligt men går över om jag pumpar lite med handen

Irmeline skrev 2014-08-05 16:59:50 följande:
    Fattar inte att jag ska jobba 8v till! Hur kunde jag planera så dumt!

Det där känner jag igen sedan sist! Jag körde på ända in i det sista. Gick på föräldraledighet den dagen som grabben var planerad. Men sen fick jag ändå vänta ytterligare 12 dagar

• LuPeRo
    lill grodan skrev 2014-08-06 16:35:43 följande:

Hej hopp!

Vad bra! Grattis till lyckat KUB Solig
    Ett delmål avklarat och nu är det bara att njuta!
  • Mon bébé 81

Vad mycket som hänt här, jättekul att läsa om hur ni har det allihopa!! Glad

Jag gick in i vecka 25 (24+0) idag. Var har tiden tagit vägen?? Har aldrig upplevt att tiden gått så fort som den gjort under min graviditet. 

Jag har känt mig riktigt välmående de senaste fem veckorna (har motionerat och till och med sportat en del), men nu har jag börjat få ont i magen när jag anstränger mig. Träffade BM igår som tyckte att det lät som att det kom från livmodern, men att det är okej så länge det går över vid vila. Lite ledsamt eftersom jag äntligen har sluppit ifrån illamåendet och kan vara ute och röra på mig. Och nu blir jag begränsad av magont istället. Men jag är ändå otroligt tacksam över att illamåendet äntligen är helt väck! Har lånat lite böcker på biblioteket som jag ska passa på att plöja igenom nu när jag ska ta det lugnt. 

Bebisen sparkar som bara den. När vi skulle lyssna på hjärtljuden igår så gick det knappt att höra något för bebisen bara rasslade omkring och ändrade ställning hela tiden. BM skrattade gott åt den böljande magenSkrattande

Nästa vecka är det flödesUL och då hoppas vi framförallt att allt ser bra ut, men även att vi får veta könet mer säkert. 

• MjölkChoklad
    lill grodan skrev 2014-08-06 16:35:43 följande:

Hej hopp!

Härligt!!! Grattis!

Har läst ifatt lite efter att inte varit inne här på ett tag. Nu börjar vardagen snart igen. Skönt att jag bara ska jobba september ut Går en månad innan bebis är beräknad, så att jag verkligen hinner vara ledig. Mina tidigare tre barn har kommit 1-2 veckor före BF, så hoppas, hoppas, hoppas att det blir likadant denna gången

Är i vecka 29 nu och får sammandragningar flera gånger om dagen. Räcker att jag blir lite stressad eller nått så genast spänner sig magen och blir stenhård. Försöker lyssna på kroppen och ta det lugnt. Har inte haft så mycket karpaltunnelsyndrom vid denna graviditet, men det kan ju bli värre nu sista månaderna... Andra besvär är halsbränna (när jag ligger ner) och att det nu trycker upp mot revbenen så. Trött är jag också, hade blodbrist sist jag var hos MVC - men tror att järntabletterna har haft effekt. Annars mår jag bra  

Vagn är bokad och babyskydd beställt Roligt att planera och fixa. Vill bara boa och ha mig
  • LuPeRo

Vecka 27 här och nu är semestern över. Sonen ska tillbaka till förskolan och bara det kommer bli skönt för honom tror jag. Lite ovant nu i början bara. Han är nog lite less på sina föräldrar nu efter att ha varit hemma ca 7 veckor Man själv ska tillbaka in i rutinerna och försöka hitta en vardag igen! Jobb, hemmet, boa, packa, fixa och dona.

Bebisen sparkar ganska rejält nu och verkar inte ha någon vilopaus alls under dagarna. H*n riktar gärna in sig på urinblåsan så jag springer ofta på toaletten pga det. Men det är ju sååå värt det i slutändan Solig

Vagn har vi nu beställt, en ganska liten och kompakt. Men vi tror att den kommer fungera superbra för oss. Den kommer nog ovanpå allt denna veckan så ångrar vi oss är där tid att skicka tillbaka den

På måndag är det dags för ultraljud (privat) och förhoppningsvis får vi veta könet då! Och den 8 september är det dags för andra sockerbelastningen. Så nu flyter det på rejält vill jag lova. Första tiden gick så sakta men nu går den så otroligt fort!

Jag hoppas att bebisen denna gången kommer ut lite innan eller när den är beräknad, för jag vill INTE gå över tiden igen

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn