• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt

Går in i v33 på fredag och jag står verkligen inte uuuut med värmen! Och det börjar bli så tungt. Nu är det i alla fall bara fyra veckor kvar att jobba sen slipper jag stå och få ont i rygg och fogar lika mycket.

En i min septembergrupp fick sitt barn häromdagen, två månader för tidigt visserligen men allt hade gått bra och alla mådde bra. Jag fick verkligen en känsla av att det ju faktiskt kan hända när som helst nu!

• LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-07-28 12:16:49 följande:
    LuPeRo skrev 2014-07-24 10:20:45 följande:

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

Ja, precis - tillväxtultraljud heter det Skrattande När jag födde barn -97, -07 och -09 så fick man detta ultraljud. Men nu har de dragit in det.  
    Ja jag fick TUL när jag väntade sonen 2010, men nu är jag osäker. Ska till MVC på fredag (mäta magen) och då lär jag nog få information om det. Tråkigt att dom tar bort det, var ju då man fick en beräkning på hur stort barnet var och kunde vara när det föddes :-/
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-07-28 12:27:39 följande:

Går in i v33 på fredag och jag står verkligen inte uuuut med värmen! Och det börjar bli så tungt. Nu är det i alla fall bara fyra veckor kvar att jobba sen slipper jag stå och få ont i rygg och fogar lika mycket.

En i min septembergrupp fick sitt barn häromdagen, två månader för tidigt visserligen men allt hade gått bra och alla mådde bra. Jag fick verkligen en känsla av att det ju faktiskt kan hända när som helst nu!

Ja värmen har varit hemsk de senaste veckorna. Man orkar inte alls lika mycket, blir att hålla sig i det svalaste rummet och ha fläkten igång. Sambon har fått ta väldigt mycket med sonen (och det är jag tacksam för).

Snart är det dags för dig och jag lovar att det kommer att ha varit värt alltihop
    Hoppas tiden går fort för dig! (och att det blir svalare )

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-07-28 15:40:13 följande:

Ja värmen har varit hemsk de senaste veckorna. Man orkar inte alls lika mycket, blir att hålla sig i det svalaste rummet och ha fläkten igång. Sambon har fått ta väldigt mycket med sonen (och det är jag tacksam för).

Snart är det dags för dig och jag lovar att det kommer att ha varit värt alltihop smile9.gif
    Hoppas tiden går fort för dig! (och att det blir svalare smile5.gif )

Till råga på allt är vår ac på jobbet tradig idag så det är minst 30 grader i butiken.

Men ja, nu är det inte långt kvar ändå och förhoppningsvis tar den här extremt varma sommaren slut före också :)
  • Mon bébé 81
    MjöllkChoklad: aha, då är jag med! 

Bebislängt: ja fy sjutton vad varmt det är Skrikandes. Idag regnade och åskade det när jag vaknade. Har inte varit så tacksam över regn på länge Glad
  • lill grodan

Tänk att jag hamnade här till slutGlad
    På onsdag är det redan dax för kub! Hur många av er andra har gjort det och vad fick ni för resultat?

• Bebislängt
    lill grodan skrev 2014-08-04 19:00:22 följande:

Tänk att jag hamnade här till slutGlad
    På onsdag är det redan dax för kub! Hur många av er andra har gjort det och vad fick ni för resultat?

Vad roligt! Grattis! Jag var så nervös innan vi skulle göra kub men det gick bra. Fick 1:9500, vilket ju är ett jättebra resultat även om man förstås undrar varför man inte fick 1:20000 hehe. Jag var i och för sig lika nervös inför RUL sen också men det gick ju bra det med. :)
  • Bebislängt

Nu vill jag vara att den här ungen ska komma uuuut! Jag är så stel och klumpig och har foglossning så att det känns som att kroppen ska delas i tu och livmodern trycker mot revbenen så jag är alldeles öm. Hoppas att han kommer i v38. Då är det bara fem veckor kvar. Men jag är glad ändå, mådde helt strålande fram till för ett par veckor sen :)

Hur mår ni andra?

• cesso79
    Bebislängt skrev 2014-08-04 19:11:20 följande:

Nu vill jag vara att den här ungen ska komma uuuut! Jag är så stel och klumpig och har foglossning så att det känns som att kroppen ska delas i tu och livmodern trycker mot revbenen så jag är alldeles öm. Hoppas att han kommer i v38. Då är det bara fem veckor kvar. Men jag är glad ändå, mådde helt strålande fram till för ett par veckor sen :)

Hur mår ni andra?

Tackar som frågar! Glad

Jag kliver in i vecka 28 i morgon och mår tipptopp. Inte en krämpa ännu faktiskt.  "peppar peppar"! Hoppas att jag ska få fortsätta må så pass bra att jag fixar jobbet in i det sista. 
    Tycker tiden gått jättesnabbt sen RUL, och jag är som vanligt ute i sista sekund och har inte ordnat en sak inför BF ännu. Ett under att jag fått iväg moderskapsintyget i alla fall. Cool
  • Bebislängt
    cesso79 skrev 2014-08-04 21:17:50 följande:
    Tackar som frågar! Glad

Jag kliver in i vecka 28 i morgon och mår tipptopp. Inte en krämpa ännu faktiskt.  "peppar peppar"! Hoppas att jag ska få fortsätta må så pass bra att jag fixar jobbet in i det sista. 
    Tycker tiden gått jättesnabbt sen RUL, och jag är som vanligt ute i sista sekund och har inte ordnat en sak inför BF ännu. Ett under att jag fått iväg moderskapsintyget i alla fall. Cool
    Härligt att du mår så bra! Det gjorde jag med fram till v30 ungefär. Då blev jag övermodig och överansträngde mig. Sen blir man ju tyngre också. Och tiden fram till nu efter RUL har verkligen gått fort, det håller jag med om! Nu har det dock börjat gå långsamt för mig igen. Tror att det mest beror på att jag redan har börjat räkna ner. Har allt färdigt redan hehe.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn