• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-06-09 17:11:57 följande:

Här har man kommit in i en nojjig fas Foten i munnen
    Dom säger att omföderskor brukar känna bebisen tidigt, och om man då har moderkakan i bakvägg (som jag har enligt KUB) så kan man känna ännu tidigare.
    Jag är i vecka 17 nu (16+2) och vad jag vet så har jag inte känt något. Brösten är stora & svullna, magen växer (ser ut som om jag vore i vecka 21-22) och illamåendet hänger med på kvällen. Men jag känner inte den lill* smile4.gif
    Med sonen kände jag i vecka 19 och då hade jag moderkakan i framvägg...
    Så nu har man börjat fasa för det värsta. Och det är ca 10 dagar kvar till RUL för min del. Förstår inte hur jag ska hålla oron i schack Obestämd

När kände ni första gången? (detta gäller er alla)

Så var det för mig med denna gång. Kände i v. 16 sist, och varje dah från v. 18 (vid RUL v. 19 kände jag bebisen precis när vi skulle in). Denna gång INGENTING! Var så orolig att jag köpte en doppler. v. 20, helgen innan RUL kände jag för första gången, nu känner jag varje dag (v. 24). Det berodde i mitt fall på moderkakans placering, nu ligger den i framvägg och dämpar. Säkert samma för dig. 
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-06-12 23:20:22 följande:
    Så var det för mig med denna gång. Kände i v. 16 sist, och varje dah från v. 18 (vid RUL v. 19 kände jag bebisen precis när vi skulle in). Denna gång INGENTING! Var så orolig att jag köpte en doppler. v. 20, helgen innan RUL kände jag för första gången, nu känner jag varje dag (v. 24). Det berodde i mitt fall på moderkakans placering, nu ligger den i framvägg och dämpar. Säkert samma för dig. 

Jag är nu i vecka 18 (17+0) och jag kan inte på rak arm säga om jag känt eller inte. Jag kan inte dölja att jag är gravid då jag är lika stor nu som i vecka 26 med sonen. Men jag vill även känna en bekräftelse på att allt är bra

På torsdag är det dags för RUL och nervositeten har faktiskt börjat lägga sig. Men den lär komma med stormsteg om några dagar

Nu blir det fika med kaffe & cheesecake
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-06-14 18:23:56 följande:

Jag är nu i vecka 18 (17+0) och jag kan inte på rak arm säga om jag känt eller inte. Jag kan inte dölja att jag är gravid då jag är lika stor nu som i vecka 26 med sonen. Men jag vill även känna en bekräftelse på att allt är bra smile1.gif
    På torsdag är det dags för RUL och nervositeten har faktiskt börjat lägga sig. Men den lär komma med stormsteg om några dagar smile9.gif
    Nu blir det fika med kaffe & cheesecake smile5.gif
    Lycka till på RUL! Glad
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-06-14 22:59:35 följande:
    Lycka till på RUL! 

Tack

Håll tummarna att vi kan se könet
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-06-14 23:09:49 följande:
    Tack Håll tummarna att vi kan se könet

Lycka till och jag håller tummarna
  • Bebislängt

Lycka till på RUL!

Själv har jag fått nässelutslag på magen. Det är som ett band högt upp på magen. Det bränns och kliar. Någon mer som har varit med om det? Funderar på om jag ska behöva ringa min bm. Vi åker utomlands på lördag och vill ju helst inte ha någon konstig och farlig gravidkrämpa..

• LuPeRo

Jag tror att jag känt den lill* nu!!! Där har varit lite små puffar då och då lite snett nedanför naveln. Kan det äntligen vara bebisen som ger sig till känna? *hoppas*

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-16 09:46:30 följande:
    Lycka till på RUL!

Själv har jag fått nässelutslag på magen. Det är som ett band högt upp på magen. Det bränns och kliar. Någon mer som har varit med om det? Funderar på om jag ska behöva ringa min bm. Vi åker utomlands på lördag och vill ju helst inte ha någon konstig och farlig gravidkrämpa..

Jag fick utslag på sidan av magen i slutet. Jag använde mig av fet kräm att smörja med (Nivea) och det lindrade klådan. Men för mig var det sköljmedlet jag plötsligt reagerade på. Men det kan vara allt från något du ätit till tvättmedlet eller tyget i tröjan. Jag rekommenderar att du kontaktar din BM
  • LuPeRo

RUL är gjort nu. Jag står kvar på den 21 november och allt såg bra ut.

BM var inte 100% säker men det ser ut att vara en flicka

• MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-06-19 11:53:01 följande:

RUL är gjort nu. Jag står kvar på den 21 november och allt såg bra ut.

BM var inte 100% säker men det ser ut att vara en flicka

Grattis!!!! Så skönt att allt såg bra ut!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn