• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

Pga att min mamma har åldersdiabetes måste jag göra sockerbelastning två gånger

Jag gjorde första för 2-3 veckor sedan. Jag fasar för nästa gång!

Ett tips är att dricka det med sugrör, går fortare och man känner mindre av det söta.

• agneta77
    Bebislängt skrev 2014-05-14 07:56:29 följande:
    Hur mycket kostade kudden?
    Hrrrrm den kostade 190euro............ typ x10 så har du priset i kronor.
    Men som sagt, jag betalar gärna för vissa saker, medan jag nöjer mig med "enklare varianter" av andra, t.ex. barnvagn kommer vi säkert att köpa begagnad. Jag har inte alls nåt behov av att köpa senaste nytt eller så när det gäller barnvagn. Lite så tänker jag.

14+6 idag. :) På ..tisdag, eller onsdag (minns inte, orkar inte kolla just nu) ska vi till BM och få höra hjärtljuden. Skönt. Vi var ju 2.5. på KUB och nu börjar det bli så pass längesen att jag igen börjar tänka att.. finns det faktiskt nån i min mage? Det är nog MA från i höstas som spökar. MA borde inte få finnas, det är så grymt att man kan få fortsätta tro att man är gravid "hur länge som helst" och sen visar det sig att liten har dött för, ja kanske månader sen.. oj fy.. :(

Idag har vi högsommarvärme här i Finland, över 20 grader! Vi ska röja lite på gården, klippa gräs, åka iväg och köpa en glass, grilla nåt gott på eftermiddagen.. lite sånt..

Urk förresten, mitt illamående verkar ha bestämt sig för att komma tillbaks litegrann.. men nu kommer det efter att jag ätit frukost, och håller i sig några timmar. Brr.

Ha en skön helg allihopa!
  • LuPeRo
    agneta77 skrev 2014-05-17 10:33:50 följande:
    Hrrrrm den kostade 190euro............ typ x10 så har du priset i kronor.
    Men som sagt, jag betalar gärna för vissa saker, medan jag nöjer mig med "enklare varianter" av andra, t.ex. barnvagn kommer vi säkert att köpa begagnad. Jag har inte alls nåt behov av att köpa senaste nytt eller så när det gäller barnvagn. Lite så tänker jag.

14+6 idag. :) På ..tisdag, eller onsdag (minns inte, orkar inte kolla just nu) ska vi till BM och få höra hjärtljuden. Skönt. Vi var ju 2.5. på KUB och nu börjar det bli så pass längesen att jag igen börjar tänka att.. finns det faktiskt nån i min mage? Det är nog MA från i höstas som spökar. MA borde inte få finnas, det är så grymt att man kan få fortsätta tro att man är gravid "hur länge som helst" och sen visar det sig att liten har dött för, ja kanske månader sen.. oj fy.. :(

Idag har vi högsommarvärme här i Finland, över 20 grader! Vi ska röja lite på gården, klippa gräs, åka iväg och köpa en glass, grilla nåt gott på eftermiddagen.. lite sånt..

Urk förresten, mitt illamående verkar ha bestämt sig för att komma tillbaks litegrann.. men nu kommer det efter att jag ätit frukost, och håller i sig några timmar. Brr.

Ha en skön helg allihopa!

Då detta är vårt andra (och antagligen sista) barn så blir det att köpa en del begagnat. Alla gör vi som vi känner passar oss

Min första graviditet slutade med MF i vecka 7, andra i MA i vecka 13. Fostret hade varit dött i flera veckor. Man känner sig så lurad av sin egen kropp När jag sedan blev gravid igen så kunde jag aldrig slappna av helt. Oron gnagde i mig hela tiden.

Även här är det ljuvligt varmt (i Skåne). Sommarvärme, glass och klänning. Underbart

Hoppas ditt illamående snart släpper!

• LuPeRo

Jag funderar på att göra ett eget Baby Nest, men det verkar komplicerat. Någon som provat?
    Med sonen rullade vi en handduk och la i ett örngott. Funkade okej men nu är jag så pysselsugen att jag vill testa ett "riktigt" Baby Nest

• Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-05-17 14:43:10 följande:

Jag funderar på att göra ett eget Baby Nest, men det verkar komplicerat. Någon som provat?
    Med sonen rullade vi en handduk och la i ett örngott. Funkade okej men nu är jag så pysselsugen att jag vill testa ett "riktigt" Baby Nest smile1.gif

Jag sydde ett sist, gick på en kväll. Googlade sy babynest och sydde efter instruktioner. Köpte tyg, snöre, band, vadd och skumgummibotten på tygaffären, inte jättebilligt (kosta typ 300) men blev otroligt fint och speciellt. Kul att kunna välja tyg. :)
  • Mon bébé 81

Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen Glad

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:

Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen Glad

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Vad härligt att du har passerat den magiska gränsen :) har du gjort eller ska göra kub?

Trist att må illa hela tiden. Jag känner verkligen att jag har haft en sån himla tur som har mått så bra. Nästan så att man skäms lite.

I morse när jag vaknade hade min lilla parvel hicka :D
  • Rosarosen

36 år och väntar mitt första barn. Otroligt lycklig, spänd och rätt orolig är mina känslor över denna graviditet.
    Är i V 15. Gjort kub för ca 1,5 vecka sedan, och allt visade sig vara bra.Glad

• Irmeline
    Rosarosen skrev 2014-05-17 23:53:00 följande:

36 år och väntar mitt första barn. Otroligt lycklig, spänd och rätt orolig är mina känslor över denna graviditet.
    Är i V 15. Gjort kub för ca 1,5 vecka sedan, och allt visade sig vara bra.Glad

Grattis och välkommen! :)
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-05-17 18:45:37 följande:
    Jag sydde ett sist, gick på en kväll. Googlade sy babynest och sydde efter instruktioner. Köpte tyg, snöre, band, vadd och skumgummibotten på tygaffären, inte jättebilligt (kosta typ 300) men blev otroligt fint och speciellt. Kul att kunna välja tyg. :)

Jag har hittat en beskrivning som verkar okej, nu ska allt inhandlas bara

Men 300 är ju inte så farligt om man tänker på att man gjort den själv och valt tyg själv. Ska bli spännande att se om jag har tålamodet till det
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn