• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:
    Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen . 

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Ja tiden går galet fort

När har du RUL?

Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:
    Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen . 

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Ja tiden går galet fort

När har du RUL?

Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart
  • LuPeRo
    Rosarosen skrev 2014-05-17 23:53:00 följande:
    36 år och väntar mitt första barn. Otroligt lycklig, spänd och rätt orolig är mina känslor över denna graviditet.

Är i V 15. Gjort kub för ca 1,5 vecka sedan, och allt visade sig vara bra.

Välkommen Och grattis såklart!
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-05-17 23:29:36 följande:
    Vad härligt att du har passerat den magiska gränsen :) har du gjort eller ska göra kub?

Trist att må illa hela tiden. Jag känner verkligen att jag har haft en sån himla tur som har mått så bra. Nästan så att man skäms lite.

I morse när jag vaknade hade min lilla parvel hicka :D
    Ja, jätteskönt att ha kommit en bit på väg nu Glad. Vi har tackat nej till KUB. Har inte fått datum för RUL ännu, men kommer att få det nästa vecka. Drömde inatt att det var en pojke...hihi. Inte ska du skämmas för att du mår bra. Njut istället!! Åh, hur känns det när bebisen hickar? 

Jag har nyligen börjat se en liten liten utbuktning på nedre delen av magen. Har ju lite "goidsmage" sedan tidigare, men den sitter högre upp, men nu börjar det bli mer som en rak linje mellan den och livmodern som buktar ut. Trodde att detta skulle ske först senare, men det är ju kul att få ett mer synligt tecken på graviditeten. Något som också syns är brösten! Alltså, hur mycket kan de svälla upp egentligen?? Köpte 2 nya bh:ar i vecka 9, och nu skulle jag behöva köpa ännu större Förvånad. Hur mycket har era bröst svällt?
    LuPeRo skrev 2014-05-18 21:08:47 följande:

Ja tiden går galet fort smile9.gif
    När har du RUL?
    Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart smile1.gif
    Skönt att ditt illamående börjar ge med sig! Men jag har precis samma problem, det blir värre på kvällen. Dock har jag märkt en viss förbättring nu sedan jag passerade vecka 12, så jag håller tummarna för att det ska bli successivt bättre. När jag mådde som värst så kunde jag inte se ett slut på det hela. 

Välkommen till alla nya förresten! {#emotions_dlg.flower}
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-19 06:55:53 följande:
    Ja, jätteskönt att ha kommit en bit på väg nu Glad. Vi har tackat nej till KUB. Har inte fått datum för RUL ännu, men kommer att få det nästa vecka. Drömde inatt att det var en pojke...hihi. Inte ska du skämmas för att du mår bra. Njut istället!! Åh, hur känns det när bebisen hickar? 

Jag har nyligen börjat se en liten liten utbuktning på nedre delen av magen. Har ju lite "goidsmage" sedan tidigare, men den sitter högre upp, men nu börjar det bli mer som en rak linje mellan den och livmodern som buktar ut. Trodde att detta skulle ske först senare, men det är ju kul att få ett mer synligt tecken på graviditeten. Något som också syns är brösten! Alltså, hur mycket kan de svälla upp egentligen?? Köpte 2 nya bh:ar i vecka 9, och nu skulle jag behöva köpa ännu större Förvånad. Hur mycket har era bröst svällt?

Skönt att ditt illamående börjar ge med sig! Men jag har precis samma problem, det blir värre på kvällen. Dock har jag märkt en viss förbättring nu sedan jag passerade vecka 12, så jag håller tummarna för att det ska bli successivt bättre. När jag mådde som värst så kunde jag inte se ett slut på det hela. 

Välkommen till alla nya förresten! {#emotions_dlg.flower}

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes

KUB har vi gjort och RUL har vi den 19 juni. Är det någon som ska kolla könet?

• Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-05-20 13:43:52 följande:

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det smile9.gif

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med smile1.gif Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes smile2.gif

Haha, inte bara jag som svullnat upp om brösten då med andra ord ;). Jag går in i vecka 14 idag.

Har fått tid för RUL den 23 juni nu. Vi ska kolla könet. Är jättenyfikna!!

• LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-20 13:47:48 följande:
    Haha, inte bara jag som svullnat upp om brösten då med andra ord ;). Jag går in i vecka 14 idag.

Har fått tid för RUL den 23 juni nu. Vi ska kolla könet. Är jättenyfikna!!

Nej du är verkligen inte ensam Mina är även otroligt varma, dom är även lite svagt röda pga värmen. Jag hade likadant när jag väntade sonen, men denna gången är dom ännu större! Det blir ju så galet tungt :-\

Jag är i vecka 14 (13+3) idag så tiden har gått fort sedan man plussade
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-05-20 13:43:52 följande:

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det smile9.gif

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med smile1.gif Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes smile2.gif

Här är en till med stora boobs. Tycker det är lite kul då jag har b-kupa annars, känns som en ny kroppsdel. Dessutom har de jäkligt shysst form nu ;)

Någon som har namnförslag till en tjej? Gillar klassiska namn (ej nya eller påhittade) som gärna inte är superfeminina (hest ej slutar på a). Några förslag? :)
  • Bebislängt

Mina bröst har bara blivit lite större. Hade ganska små från början och hade en bh med pushup-inlägg och dom har jag fått ta ut men jag kan fortfarande ha bh:n. Jag är lite orolig för mina bröst har inte ömmat alls heller men jag hoppas att det inte har någon betydelse för jag vill väldigt gärna amma.

Vi tog reda på kön vid RUL. Jag är så glad att det syntes för jag var så himla nyfiken!

Monbebe, när han hickar känns det ungefär som att någon petar lite löst på magen inifrån med regelbunden takt. Det är så häftigt :)

Välkommen alla nya!

• LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-05-20 23:37:50 följande:
    Här är en till med stora boobs. Tycker det är lite kul då jag har b-kupa annars, känns som en ny kroppsdel. Dessutom har de jäkligt shysst form nu ;)

Någon som har namnförslag till en tjej? Gillar klassiska namn (ej nya eller påhittade) som gärna inte är superfeminina (hest ej slutar på a). Några förslag? :)

Ha ha ha! Det var rätt ordval, "ny kroppsdel"

Är så svårt med namn Jag & sambon har pratat en del och vi har två flicknamn och två pojknamn färdiga.
    Alice är ju ett vanligt men klassiskt namn. Desirée, Ingrid, Astrid.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn