• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-06-19 13:25:41 följande:
    Grattis!!!! Så skönt att allt såg bra ut!

Tack
    Vi ska boka in ett UL till för att säkerställa att det är en tjej. Lite nervöst med en flicka då jag bara har en pojke, men det kommer nog gå bra.
    Storebror ser fram emot en syster iallafall

Rosarosen skrev 2014-06-19 22:51:49 följande:

Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra Glad

Grattis Härligt med en pojke

• MjölkChoklad
    Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra

Grattis till lyckat RUL och till en liten pojke
  • Mon bébé 81

Grattis till alla lyckade RUL{#emotions_dlg.flower} Skönt att allt ser bra ut för er!!

Vi gjorde RUL igår, allt såg bra ut och vi blev framflyttade två dagar till 26 november (som vi trodde från allra första början).

Det gick inte att säkerställa kön, men BM trodde att det är en flicka. Vi ska göra UL i vecka 24 igen och då finns möjlighet att kolla efter kön en gång till. Men jag tror att det är en flicka. BM kändes så rutinerad och tror faktiskt att hon hade sett om det var en pojke. Så vi säger "hon" tills vidare Glad. Det känns jättebra, men nu förstår jag verkligen innebörden av att könet inte spelar någon roll. Både maken och jag blev löjligt glada över allt som BM såg och kommenterade. När hon sade att det nog var en flicka blev vi överlyckliga, och hade hon sagt pojke hade vi troligtvis blivit precis lika exalterade. Man kan bara konstatera att intresset för sitt eget barn är ENORMT oavsett vad det gäller Solig 

• Irmeline

Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra Glad

Grattis! Glad
  • Irmeline

En vecka kvar på andra trimestern, sen börjar allvaret Flört
    Bara skötbord kvar att fixa så känner mig rätt lugn.
    Semester om 2v, längtar!!

• Vildhallon

Nu var det längesedan jag skrev något här. Grattis till era graviditeter alla nya i tråden!

Vi är nu i v 29 och jag kommer att jobba hela juli och halva augusti för att sedan gå på semster som går över i föräldraledighet direkt efter mina semesterdagar är slut. Det känns konstigt att jag ska vara borta så länge från jobbet!

Bebis växer och BM har börjat mäta magen på mig nu vid varje besök. Vi ligger mitt på medelkurvan och har följt den hittils. Bebis verkar vara ganska nöjd med livet i magen och är ganska lugn för det mesta. Jag känner av mer "ålande" i magen än regelrätta sparkar.

Svårt att föreställa sig att det inte är så långt

• MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-24 12:07:42 följande:
    Grattis till alla lyckade RUL Skönt att allt ser bra ut för er!! Vi gjorde RUL igår, allt såg bra ut och vi blev framflyttade två dagar till 26 november (som vi trodde från allra första början). Det gick inte att säkerställa kön, men BM trodde att det är en flicka. Vi ska göra UL i vecka 24 igen och då finns möjlighet att kolla efter kön en gång till. Men jag tror att det är en flicka. BM kändes så rutinerad och tror faktiskt att hon hade sett om det var en pojke. Så vi säger "hon" tills vidare . Det känns jättebra, men nu förstår jag verkligen innebörden av att könet inte spelar någon roll. Både maken och jag blev löjligt glada över allt som BM såg och kommenterade. När hon sade att det nog var en flicka blev vi överlyckliga, och hade hon sagt pojke hade vi troligtvis blivit precis lika exalterade. Man kan bara konstatera att intresset för sitt eget barn är ENORMT oavsett vad det gäller  

Grattis!!!!! Men precis så är det - vi blev jätteglada för att det är en flicka, men hade blivit lika glada för en pojke Det är likasom bara såååå intressant och spännande att få reda på mer om vem det är som gömmer sig där inne
    Vildhallon skrev 2014-06-25 13:03:44 följande:
    Nu var det längesedan jag skrev något här. Grattis till era graviditeter alla nya i tråden! Vi är nu i v 29 och jag kommer att jobba hela juli och halva augusti för att sedan gå på semster som går över i föräldraledighet direkt efter mina semesterdagar är slut. Det känns konstigt att jag ska vara borta så länge från jobbet! Bebis växer och BM har börjat mäta magen på mig nu vid varje besök. Vi ligger mitt på medelkurvan och har följt den hittils. Bebis verkar vara ganska nöjd med livet i magen och är ganska lugn för det mesta. Jag känner av mer "ålande" i magen än regelrätta sparkar. Svårt att föreställa sig att det inte är så långt

Så härligt att vara i vecka 29 Bra planering med semester som övergår i föräldraledighet
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn