• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt

Det är inte världens mest aktiva tråd detta men det är superkul att läsa era uppdateringar. :)

Själv går jag in i v36 på fredag. Har också gjort sockerbelastning pga höga blodsockervärden men jag hade inte diabetes så det var skönt. Idag fick jag ett snabbt ultraljud eftersom min bm inte kunde känns riktigt hur bebisen låg. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Men det bådar ju gott ändå!

Jobbar sista veckan på mitt extrajobb nu och sen kör jag mitt eget företag fram till bf. Bara 5,5 vecka kvar alltså. Gud så snart! Fast han får gärna komma någon vecka tidigare. :D

• Irmeline

Har inte skrivit på ett tag, mycket nu :)

V. 35 imorgon, snart i mål :) Trött trött trött nu, funderar på att lägga mig redan. Trött dygnet runt känns det som.

• MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-08-19 21:55:14 följande:

Vecka 27 här och nu är semestern över. Sonen ska tillbaka till förskolan och bara det kommer bli skönt för honom tror jag. Lite ovant nu i början bara. Han är nog lite less på sina föräldrar nu efter att ha varit hemma ca 7 veckor Man själv ska tillbaka in i rutinerna och försöka hitta en vardag igen! Jobb, hemmet, boa, packa, fixa och dona.

Bebisen sparkar ganska rejält nu och verkar inte ha någon vilopaus alls under dagarna. H*n riktar gärna in sig på urinblåsan så jag springer ofta på toaletten pga det. Men det är ju sååå värt det i slutändan Solig

Vagn har vi nu beställt, en ganska liten och kompakt. Men vi tror att den kommer fungera superbra för oss. Den kommer nog ovanpå allt denna veckan så ångrar vi oss är där tid att skicka tillbaka den

På måndag är det dags för ultraljud (privat) och förhoppningsvis får vi veta könet då! Och den 8 september är det dags för andra sockerbelastningen. Så nu flyter det på rejält vill jag lova. Första tiden gick så sakta men nu går den så otroligt fort!

Jag hoppas att bebisen denna gången kommer ut lite innan eller när den är beräknad, för jag vill INTE gå över tiden igen

Spännande med UL - hoppas ni får veta kön
    Bebislängt skrev 2014-08-19 22:16:42 följande:

Det är inte världens mest aktiva tråd detta men det är superkul att läsa era uppdateringar. :)

Själv går jag in i v36 på fredag. Har också gjort sockerbelastning pga höga blodsockervärden men jag hade inte diabetes så det var skönt. Idag fick jag ett snabbt ultraljud eftersom min bm inte kunde känns riktigt hur bebisen låg. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Men det bådar ju gott ändå!

Jobbar sista veckan på mitt extrajobb nu och sen kör jag mitt eget företag fram till bf. Bara 5,5 vecka kvar alltså. Gud så snart! Fast han får gärna komma någon vecka tidigare. :D

Jag gjorde sockerbelastning nu i vecka (alla i gravida Skåne gör det) - ingen diabetes

Nu är det verkligen inte lång tid för dig! Spännande!!!!!
    Irmeline skrev 2014-08-21 21:00:59 följande:

Har inte skrivit på ett tag, mycket nu :)

V. 35 imorgon, snart i mål :) Trött trött trött nu, funderar på att lägga mig redan. Trött dygnet runt känns det som.

Inte långt kvar!!!! Känner igen mig, så trött man är! Ännu värre nu när jag börjat jobba igen. Jag är inte alls motiverad till att jobba - jag har ju fullt upp med att planera för bebis

• LuPeRo

Ja jag hoppas att han/hon ligger rätt så vi kan se könet denna gången Oavsett vad det blir ser vi ju fram emot att träffa bebisen, och vi blir lika glada oavsett. Men dra mig baklänges vad nyfiken jag är
    Och nu är det bara två dagar (!) kvar tills vi får se den igen!

Vagnen har kommit, ska bara orka packa upp den. Trots att jag "bara" är i vecka 28 så är jag så trött. Jag vill bara sova hela tiden! Och denna helgen är karln ledig så nu ska jag passa på att sitta i soffan och göra ingenting
    Så denna helgen kommer jag nog vara extra aktiv här inne!

MjölkChoklad; Jag bor också i Skåne Men du får väll inte heller göra TUL?

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-08-23 08:49:55 följande:
    Spännande med UL - hoppas ni får veta kön
    Bebislängt skrev 2014-08-19 22:16:42 följande:

Jag gjorde sockerbelastning nu i vecka (alla i gravida Skåne gör det) - ingen diabetes

Nu är det verkligen inte lång tid för dig! Spännande!!!!!Inte långt kvar!!!! Känner igen mig, så trött man är! Ännu värre nu när jag börjat jobba igen. Jag är inte alls motiverad till att jobba - jag har ju fullt upp med att planera för bebis

Håller med, man vill ju helst bara boa och fixa hemma inför den nya samt förbereda sig för förlossningen. Glad
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-08-23 10:08:25 följande:

Ja jag hoppas att han/hon ligger rätt så vi kan se könet denna gången Oavsett vad det blir ser vi ju fram emot att träffa bebisen, och vi blir lika glada oavsett. Men dra mig baklänges vad nyfiken jag är
    Och nu är det bara två dagar (!) kvar tills vi får se den igen!

Vagnen har kommit, ska bara orka packa upp den. Trots att jag "bara" är i vecka 28 så är jag så trött. Jag vill bara sova hela tiden! Och denna helgen är karln ledig så nu ska jag passa på att sitta i soffan och göra ingenting
    Så denna helgen kommer jag nog vara extra aktiv här inne!

MjölkChoklad; Jag bor också i Skåne Men du får väll inte heller göra TUL?

Hur gick det igår? Såg ni kön? Nyfiken

Nej - synd att de tagit bort TUL Fick det på mina andra barn. Jag har dock bokat in ett privat TUL på Emma ultraljudsklinik - så ska dit om två veckor
    Irmeline skrev 2014-08-24 23:40:36 följande:
    Håller med, man vill ju helst bara boa och fixa hemma inför den nya samt förbereda sig för förlossningen. Glad
    Men eller hur
  • Bebislängt

Måste man ha med ett nattlinne till bb? Jag äger inget sånt. Man kan väl lika gärna ha mysbyxor och en t-shirt väl? Tänker att under själva förlossningen så har man väl sjukhuskläder ändå?

Håller på och planerar min förlossningsväska. Helt sjuuukt nära nu! V37 på fredag.

Jag funderar på att gå på en amningskurs men jag vet inte om det bara kommer att stressa mig mer inför amningen. Men min bm rekommenderar verkligen det. Har ju varit på en kurs redan men där gick de inte igenom amningen så mycket. Men vad är det man bör veta?

• jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-08-26 08:48:10 följande:

Jag funderar på att gå på en amningskurs men jag vet inte om det bara kommer att stressa mig mer inför amningen. Men min bm rekommenderar verkligen det. Har ju varit på en kurs redan men där gick de inte igenom amningen så mycket. Men vad är det man bör veta?

Oj, amningskurs har jag inte ens tänkt på. Jag har nog räknat med att man kommer få rätt bra råd på BB, det verkar ju vara så himla centralt med amningen. Vilket BB har du valt förresten? Såg att du bor i Sthlm. Jag har valt Danderyd eftersom jag bor (långt) norr om stan, hoppas det blir bra :)
  • Aiko

Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Solig Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Glad Ha en fin dag allihopa! 

• Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-08-26 15:42:11 följande:
    Oj, amningskurs har jag inte ens tänkt på. Jag har nog räknat med att man kommer få rätt bra råd på BB, det verkar ju vara så himla centralt med amningen. Vilket BB har du valt förresten? Såg att du bor i Sthlm. Jag har valt Danderyd eftersom jag bor (långt) norr om stan, hoppas det blir bra :)
    Har ni/ska ni gå på den förlossningsförberedande kursen där? Vi var på den men min bm tycker att jag ska gå en amningskurs utöver men jag tänker nog strunta i det. Jag blir bara mer stressad av att gå på det tror jag. Tänker att det är jättesvårt att sitta och lyssna på hur man ska amma när man inte har ett barn att amma. Plus att man fick ju lite matnyttig info på kursen vi var på.

Vi har valt SöS. Mest för att det känns bekvämt att det är närmast. Men inte säkert att man faktiskt får komma dit ju.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn