• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Mon bébé 81

Jösses, vilken värme!Solig Jag lider med de som är höggravida nu. Tycker själv att det är svettigt mest hela tiden, trots att jag har drygt fyra månader kvar. 

Gick in i vecka 22 (21+0) idag. Har gått upp 1 kg nu, men magen är riktigt stor. Är länge sedan jag kände mig så här "snygg" faktiskt. Så skönt att inte behöva oroa sig över putande mage, nu ska den ju puta och växa Skrattande

Mår inte särskilt illa längre, utan kan äta vanlig mat och till och med känna mig sugen på saker ibland. Njuter av kvällspromenader och annan lätt motion. Så otroligt tacksam över att jag inte har ont någonstans. 

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud igen. Hoppas framförallt att det ser bra ut, men hoppas även på att det går att få ett mer säkert svar på om huruvida det är en tjej eller inte där inne. Bebisen sparkar och har sig i alla fall mest hela tiden, så jag känner mig inte så oroad över att något skulle vara fel. 

• Bebislängt

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag går in i v31 idag! Vi har nästan allt färdigt till bebisen med babyskydd,vagn, skötbord, säng, kläder och ja nästan allt man behöver utom blöjor tror jag. Är lite av ett kontrollfreak hehe. Nu har tiden börjat gå sakta igen. Jag tror att det dels beror på den här plågsamma värmen, dels för att jag har börjat räkna ner dagarna som är kvar att jobba på mitt extrajobb (har dessutom fått foglossning så att stå i butik är inte särskilt kul längre) och dels för att jag har börjat längta så mycket efter bebisen! Men nu är det i alla fall bara 8-12 veckor kvar innan han kommer :)

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-07-18 10:22:43 följande:

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag går in i v31 idag! Vi har nästan allt färdigt till bebisen med babyskydd,vagn, skötbord, säng, kläder och ja nästan allt man behöver utom blöjor tror jag. Är lite av ett kontrollfreak hehe. Nu har tiden börjat gå sakta igen. Jag tror att det dels beror på den här plågsamma värmen, dels för att jag har börjat räkna ner dagarna som är kvar att jobba på mitt extrajobb (har dessutom fått foglossning så att stå i butik är inte särskilt kul längre) och dels för att jag har börjat längta så mycket efter bebisen! Men nu är det i alla fall bara 8-12 veckor kvar innan han kommer :)

Jag går inte på några UL utöver de som mvc rekommenderar. Får fler UL p.g.a. medicinska skäl. 

Ja, visst är det varmt!! Idag tog vi en promenad på ca 45 minuter, och när vi kom fram var jag helt genomsvettig trots att det inte är sol här idag. Tog ett iskallt dopp i Mälaren (inte många som badade idag). Ungefär en kvart efter att jag hade kommit upp så var jag kokhet som en kamin igen. Maken bara skrattade åt mig Skrikandes
  • LuPeRo

Jag har bokat in ett extra hos min gynekolog. Mest för att kolla könet Ska dit imorgon *nervös*
    Men här är det bara RUL och eventuellt TUL. Men enligt "rykten" så har dom tagit på bort tillväxtultraljudet här där jag bor. Så finns en risk att jag bokar in fler hos min privata gyn...

• LuPeRo
    Bettanspettan skrev 2014-07-19 14:41:57 följande:

Hej, hoppar gärna in här. Är 36 år och väntar mitt fjärde barn i januari. V 12+4 idag.

Välkommen Solig
  • MjölkChoklad

Jag har varit på KUB och RUL, men tänkte även boka ett privat ultraljud runt vecka 33. Tidigare, här i Skåne, fick man ett UL då, men det har de tagit bort. Med mina tidigare barn fick jag detta UL, så jag vill gärna göra det även denna gången Är i vecka 26 nu.
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-07-21 08:58:06 följande:
    Jag har varit på KUB och RUL, men tänkte även boka ett privat ultraljud runt vecka 33. Tidigare, här i Skåne, fick man ett UL då, men det har de tagit bort. Med mina tidigare barn fick jag detta UL, så jag vill gärna göra det även denna gången Är i vecka 26 nu.
    Aha, ingick det som standard tidigare? Vad var det för typ av UL då?
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-21 21:13:57 följande:

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

• MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-21 21:13:57 följande:
    LuPeRo skrev 2014-07-24 10:20:45 följande:

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

Ja, precis - tillväxtultraljud heter det Skrattande När jag födde barn -97, -07 och -09 så fick man detta ultraljud. Men nu har de dragit in det.  
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn