• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-09-02 16:13:45 följande:

Funderar på förlossningen och undrar hur det blir denna fjärde gång 1:a gången tog det väl en 8-10 timmar och jag hann med EDA - toppen
    2:a gången tog det 40 minuter från att vi kom in till KK och bebis var ute. 3:e gången 14 minuter... Mannen är nervös att vi ska föda hemma denna gången

Oj, här har det gått undan
    Med min första från att värkarna startade till att han var ute tog det 11,5 timme. Så jag hoppas på att det går fortare denna gången. Kanske inte 40 minuter då det tar minst 20 min att köra till BB

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-03 09:43:29 följande:

Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)

Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!

Allt låter ju jättebra! Spännande, snart är ni i mål

Jag gick över med 12 dagar med sonen så jag hoppas att denna kommer 12 dagar innan

Jag är i vecka 29 och en sak oroar mig lite just nu. Bebisen vägrar vända sig av någon anledning. Den ligger likadant nu som innan, ryggen upp och fötterna ner. Sockerbelastning på måndag och då ska jag försöka prata med dom om det.
    Sonen krängde ju runt i magen som om det vore en Formel 1 bana så man är ju inte riktigt van vid detta
    Kanske att jag kan få igenom ett TUL pga oro!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-03 09:43:29 följande:

Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)

Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!

Ååååh, så spännande!!!! Härligt att han lagt sig tillrätta och är redo!! 
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-09-03 10:02:28 följande:

Oj, här har det gått undan
    Med min första från att värkarna startade till att han var ute tog det 11,5 timme. Så jag hoppas på att det går fortare denna gången. Kanske inte 40 minuter då det tar minst 20 min att köra till BB

Innan vi åkt in har både värkar satt igång och vattnet har gått  - så totalt har det ju tagit längre tid. Denna gången får jag lyssna noga på kroppen så att vi kommer in i tid
    LuPeRo skrev 2014-09-03 10:05:47 följande:
    Jag är i vecka 29 och en sak oroar mig lite just nu. Bebisen vägrar vända sig av någon anledning. Den ligger likadant nu som innan, ryggen upp och fötterna ner. Sockerbelastning på måndag och då ska jag försöka prata med dom om det.
    Sonen krängde ju runt i magen som om det vore en Formel 1 bana så man är ju inte riktigt van vid detta
    Kanske att jag kan få igenom ett TUL pga oro!
    Här har bebis lagt sig med huvudet ner, men enligt BM kan hon fortfarande vända sig där inne. Tydligen inte förrän runt vecka 37 (?) som man börjar fundera på att vända om bebis skulle ligga med rumpan ner. Testa och se om du kan få TUL - man vet ju aldrig!
  • Mon bébé 81

Är i vecka 29 nu. Känner mig bra rent kroppsligt. Men rent hormonellt känns det som att jag fått ett rejält påslag. Oroar mig hela tiden för ditten och datten och tenderar att gråta bara rent spontant. Känner mig stressad över allt som måste hinnas med. Men man får ta en sak i taget och rationalisera bort lite tror jag Flört.

Var ute på en härlig långpromenad idag i alla fall. Känner mig lite bättre efter det! Vägde mig i morse och hade gått ned nästan ett kg sedan i början av veckan. Ligger på +3 kg nu från det att jag fick pluset. Men så var jag lite överviktig sedan innan så det är inget konstigt. Har en rejäl babykula nu Gravid Glad. Tycker förövrigt att det är svårt att äta några större mängder längre. Känns som att jag inte får någon luft om magen blir för full...haha.

• Ljusfat

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-06 15:37:26 följande:

Är i vecka 29 nu. Känner mig bra rent kroppsligt. Men rent hormonellt känns det som att jag fått ett rejält påslag. Oroar mig hela tiden för ditten och datten och tenderar att gråta bara rent spontant. Känner mig stressad över allt som måste hinnas med. Men man får ta en sak i taget och rationalisera bort lite tror jag Flört.

Var ute på en härlig långpromenad idag i alla fall. Känner mig lite bättre efter det! Vägde mig i morse och hade gått ned nästan ett kg sedan i början av veckan. Ligger på +3 kg nu från det att jag fick pluset. Men så var jag lite överviktig sedan innan så det är inget konstigt. Har en rejäl babykula nu Gravid Glad. Tycker förövrigt att det är svårt att äta några större mängder längre. Känns som att jag inte får någon luft om magen blir för full...haha.

Jag gråter också ofta. Däremot har jag inga problem att äta hur mycket som helst. :)

Jag är också lite mullig sen tidigare och enligt BMI-kurvor för gravida ska jag ha gått upp till 84 kg men nu väger jag 87. Men jag tycker att det känns ok ändå.
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:50:51 följande:

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

Grattis! Håller tummarna för er :)
  • Bebislängt

I natt har jag varit vaken länge av väldigt täta och ganska smärtsamma förvärkar. De har fortsatt under dagen tillsammans med mycket sammandragningar och en plötslig foglossning från helvetet. Hoppas att det är förlossning på G snart. En vecka eller två skulle vara perfekt ;)

V37+2 idag.

• Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-09-07 20:57:03 följande:

Grattis! Håller tummarna för er :)

Tack så mycket. För dig är det inte långt kvar ser jag. Har du det jobbigt?

Tänk vad fort tiden går när man inte är gravid ich vad sakta dessa arma dagarna kryper fram för att man vill att det ska bli v 12+ (Känns lite säkrare då ju) :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn