• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Mon bébé 81

MjölkChoklad: grattis till flickan! Komplimanger om magen värmer alltid gott Solig

LuPeRo: hihi, bebisen har hittat sin favoritplats Glad

* * * 
    Var hos BM idag. Vi blev inbokade på föräldrautbildning den 2 och 9 oktober. Sen kommer barnmorskan att visa oss förlossningsavdelningen och diskutera förlossningen/smärtlindring runt vecka 37. Känns jätteskönt att få göra detta själva med barnmorskan i lugn och ro!

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud för att kolla flöden och tillväxten. Ska bli spännande att se hur stor hon är då. Enligt SF-kurvan så ligger jag nästan på genomsnittet, bara någon mm över. Enligt förra ultraljudet var hon lite mindre än genomsnittet, så det ska bli jättespännande att se vad de säger den här gången. Och så är det ju alltid roligt att få kika på sin lilla bebisHjärta. Har börjat längta efter henne mer och mer!

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-12 21:32:52 följande:

MjölkChoklad: grattis till flickan! Komplimanger om magen värmer alltid gott Solig

LuPeRo: hihi, bebisen har hittat sin favoritplats Glad

* * * 
    Var hos BM idag. Vi blev inbokade på föräldrautbildning den 2 och 9 oktober. Sen kommer barnmorskan att visa oss förlossningsavdelningen och diskutera förlossningen/smärtlindring runt vecka 37. Känns jätteskönt att få göra detta själva med barnmorskan i lugn och ro!

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud för att kolla flöden och tillväxten. Ska bli spännande att se hur stor hon är då. Enligt SF-kurvan så ligger jag nästan på genomsnittet, bara någon mm över. Enligt förra ultraljudet var hon lite mindre än genomsnittet, så det ska bli jättespännande att se vad de säger den här gången. Och så är det ju alltid roligt att få kika på sin lilla bebisHjärta. Har börjat längta efter henne mer och mer!

Vad skönt med en "rundvandring". Vet inte om jag har frågat, men var ska ni föda? Vi har inte varit på besök på förlossningen. Jag försöker undvika allt som kan göra mig mer nervös hehe.

Härligt att få se bebisen igen. Jag fick göra ett snabbt ultraljud för ett par veckor sedan men bebisen var så stor nu så jag såg ju typ ingenting.
  • Bebislängt

Jag är fortfarande snorig men är inte sjuk längre i alla fall. Men idealt vore ju om jag hinner bli helt frisk.

Min slempropp lossnade igår så nu är det spännande. Får se vad BM säger i morgon. Hoppas det blir mitt sista besök där :)

38+4 idag!

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-09-16 12:44:38 följande:

Jag är fortfarande snorig men är inte sjuk längre i alla fall. Men idealt vore ju om jag hinner bli helt frisk.

Min slempropp lossnade igår så nu är det spännande. Får se vad BM säger i morgon. Hoppas det blir mitt sista besök där :)

38+4 idag!

Spännande! Du ligger precis en vecka före mig, 37+4 idag!
  • Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-09-16 19:57:24 följande:
    Ja, vad roligt! :)
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-16 12:44:38 följande:

38+4 idag!

Irmeline skrev 2014-09-16 19:57:24 följande:
    Ojojojojoj - så spännande! Nu närmar det sig verkligen för er!!! 

33+3 idag och jag är så trött och tung. Men även så himla lycklig och tacksam att jag får gå igenom detta en gång till Hjärta Samtidigt som oron ändå ligger där och pockar under ytan. Kommer allt verkligen att gå bra - IGEN?! Jag har fött tre friska barn och har även en bonusdotter - så lillan i magen blir nummer 5 i familjen. Hoppas allt går som det ska även denna gång!!
  • Bebislängt

38+6 och i natt trodde jag att vattnet hade börjat gå men det visade sig vara en teckningsblödning. Jag har fått en molande "mensvärk" som kommer och går nu under eftermiddagen. Läkaren trodde att det var nära nu men det känns ändå långt borta. Jag vill ha ordentliga värkar hehe.

• Bebislängt

Klart att det kommer gå bra Mjölkchoklad, något annat kan man inte tänka :)

Det börjar ju närma sig för dig också!

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:26:44 följande:

38+6 och i natt trodde jag att vattnet hade börjat gå men det visade sig vara en teckningsblödning. Jag har fått en molande "mensvärk" som kommer och går nu under eftermiddagen. Läkaren trodde att det var nära nu men det känns ändå långt borta. Jag vill ha ordentliga värkar hehe.

Ååååååååh, håll oss uppdaterade
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:27:41 följande:

Klart att det kommer gå bra Mjölkchoklad, något annat kan man inte tänka :)

Det börjar ju närma sig för dig också!

Tack {#emotions_dlg.flower} 
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:26:44 följande:

Hur går det? Nu är det ju nära för dig
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn