• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • LuPeRo
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3

Stort grattis {#emotions_dlg.flower}

Och ja, du har så rätt i det du skriver. Det går inte att beskriva känslan eller glädjen i att bära och föda fram ett barn. Än idag kan jag överväldigas av känslor till min son

• LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-22 22:35:14 följande:
    LuPeRo: vad tråkigt att höra om din svärfar Rynkar på näsan
    Skönt att ni är färdiga med det mesta! 

Ja det kom väldigt plötsligt ang svärfar. Vi visste att han varit dålig men plötsligt var han inlagd och fick 2-3 dagar till att leva. Så sambon fick släppa allt och flyga upp, så här stod jag med en sjövild grabb och sjukt trött. Ca 2 timmar efter sambon kommit hem fick han samtalet att pappan gått bort. Så det har varit tufft den senaste tiden...

Själv är jag galet trött och orkar knappt stå upp om dagarna. Bebisen lever rövare och ser till att jag inte glömmer bort henne/honom. Jag ska till BM på måndag och då får vi se vad som sägs och görs

Nästa vecka ska det sista ordnas. Ikea, blöjor, tvätta och en massa annat däremellan. Sen är vi färdiga och kan bara vänta in knytet Solig

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

STORT GRATTIS!!!!! {#emotions_dlg.flower}Baby
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
    STORT GRATTIS!!!!! {#emotions_dlg.flower}Baby

Vad kul med bebisar i tråden
  • Mon bébé 81
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Grattis Vildhallon! {#emotions_dlg.flower} Låter helt underbart, nu blir jag bara ännu mer sugen på att få träffa min lilla flicka Solig
  • Irmeline

Hur går det för er, någon på g?

Själv går jag in i v. 40 imorgon! Närmar sig!

• Irmeline

Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:28:49 följande:

Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!

Spännande! Hoppas att du slipper gå över :)

Här är det full sjå att få igång amningen ordentligt.
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:28:49 följande:

Håller tummarna att du slipper gå över

Själv är jag inne i vecka 33 och velar över om jag ska göra TUL privat eller inte.
    Var hos BM idag. Järnvärdet gått upp från 102 till 112 så det är bättre. Hjärtljuden låg på 138. Mitt blodtryck 125/70. Också har jag gått ner det kilot jag gått upp sedan innan, så nu ligger jag på 0 kg åt båda hållen. SF var 30-31.
    Bebisen ligger med huvudet neråt, fortfarande rörlig (jo tack det känns)

Begravning blir i slutet på oktober och nu ligger det på SAS om dom släpper på mig på ett plan. Är ju bara ca 2 timmar det handlar om men det kan ju räcka. Frågan är om man vågar flyga med knappt en månad kvar till förlossning :-/ Nåja, det tål att tänkas på...

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-29 17:44:23 följande:
    Spännande! Hoppas att du slipper gå över :)

Här är det full sjå att få igång amningen ordentligt.
    Det kan vara kämpigt i början med amningen men försök att hitta en plats och position som fungerar för er så släpper det. För mig var det att ligg-amma, både jag och sonen var lugnast då
    Sen kom det av sig själv och jag kunde sitta i soffan eller någon annanstans...
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn