• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

Vecka 32 här och börjar äntligen bli frisk från en envis förkylning som sonen drog hem från förskolan. Usch för dom där dagisbakterierna Skrikandes

Slemproppen släppte lite igår men då den bildas efter hand är det inget jag tänker så mycket på. Järnvärdet är nog fortfarande väldigt lågt då jag är extremt trött. Svårt att roa en snart 4 åring när man inte har någon ork Obestämd
    Men jag har börjat planera för grabbens kalas och mitt i allt håller vi på med begravningsplanering för svärfar som gick bort förra veckan
    Så här är mycket att tänka på.

Nästa vecka blir det eventuellt en runda till Ikea för att inhandla det sista till bebisen och sen är jag färdig, förutom förlossningsbrevet.

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

Grattis!!! :) berätta gärna mer om FL och så när du orkar.
  • Mon bébé 81
    LuPeRo: vad tråkigt att höra om din svärfar Rynkar på näsan
    Skönt att ni är färdiga med det mesta! 

Vi har en hel del kvar att handla och fixa inför bebisens ankomst. Får verkligen hoppas att jag fortsätter känna mig pigg och orkar med att handla och pyssla ytterligare några veckor. 

Känner mig rörlig och pigg rent fysiskt. Det är svårare att "hänga med" rent mentalt i allt som händer. Tiden går så fort, och det är ibland svårt att verkligen fatta att det ligger en bebis där inne som snart ska komma ut. Jag kan liksom inte tänka mig hur det blir när hon väl kommer ut. Men det kanske löser sig och känns helt "självklart" när hon väl är här. Jag känner dock att det börjar bli dags att dra ned på tempot och de sociala aktiviteterna lite nu. Behöver tid till vila och reflektion. 

Har precis börjat läsa "Förlossningshandboken" av Hanna Sahlin Ulfsdottir m.fl. Tycker att den verkar riktigt bra Glad
  • jamieblue

Åh vad roligt, stort grattis! Berätta mer när du orkar!
  • Vildhallon

Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
  • jamieblue
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
    Så härligt att höra! Runt den 17 oktober hoppas jag känna samma sak!
  • Bebislängt

Vad roligt vildhallon! Då blev det bara en dag mellan våra små? För hon kom september va?

Jag tror att jag hade en bra förlossning. Här kommer historien för den som är nyfiken :)

Slemproppen lossnade i måndags. I onsdags var jag på specialmödravården för att det kom klarrosa vätska. De sa att det var en teckningsblödning. Natten till fredagen började jag få lite förvärkar som eskalerade natten till lördagen men de var helt hanterbara. På lördagmorgon började det igen sippra vatten och eftersom jag hade värkar åkte jag upp till förlossningen.

Där konstaterades att jag hade lång vattenavgång så jag fick vara kvar trots att jag bara var öppen 2cm. Fick värkstimulerande första gången vid två eftersom ingenting direkt hade hänt. Fick igen vid fyra och vid fem började värkarna göra riktigt ont. Visade sig dock att jag bara hade öppnat mig en halv cm på hela dagen. Då kände jag mig uppgiven eftersom det hade gjort så ont ganska länge men inte hänt något. Fick mer värkstimulerande och vid sju var värkarna så smärtsamma att jag bara skrek. Tog en dusch och när jag kom ut var jag plötsligt öppen 6cm. Äntligen fick jag Eda! Bästa grejen! En timme senare var jag helt öppen, kände inga som helst värkar under den timmen. Ytterligare en halvtimme senare började jag känna att jag ville krysta. Kände dock ingen smärta alls. Bara ett behov av att trycka på och en kvart senare var han ute. :)

Det var en riktig upplevelse. Häftigaste grejen jag varit med om och plötsligt hade man en bebis på magen <3

• Irmeline
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:

Grattis! Vet vad du menar, den starkaste förälskelsen någonsin!! Hjärta
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn