• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Irmeline

Tycker tiden går fort nu i v.22 och ändå är det så långt kvar. Fyndade en fin brio happy idag för dryga tusenlappen :) skönt att ha fyra rejäla hjul till vintern.

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-05-28 21:09:44 följande:

Tycker tiden går fort nu i v.22 och ändå är det så långt kvar. Fyndade en fin brio happy idag för dryga tusenlappen :) skönt att ha fyra rejäla hjul till vintern.

Jag håller med. Tiden gick fort innan men efter efter RUL har den verkligen flugit fram! Själv går jag in i v24 idag och nu är det full rulle i magen. Härligt att känna av bebisen varje dag och att min sambo får känna också :)

Har också köpt en vagn med rejäla hjul! Får panik av trehjulingar och vagnar med små hjul i fram. Enda problemet jag har med min vagn är att jag inte tror att hjulen är punkteringsfria. Men den dagen den sorgen.
  • Rosarosen
    Jag tyckte det tog en evighet innan vecka 13 och kub. men efter det har tiden gått rätt snabbt. Nu vecka 17. :)
  • MjölkChoklad

Roligt med vagnköp Glad Själv har jag mest spanat runt på nätet, fast har faktiskt även klämt lite på några vagnar i en affär. Roligt!

Gick in i vecka 19 idag. Känner bebisen flera gånger om dagen - så underbart. I helgen lyckades även mannen känna det  

Nedräkning till RUL som är om en vecka!

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-06-02 11:30:29 följande:
    Roligt med vagnköp Glad Själv har jag mest spanat runt på nätet, fast har faktiskt även klämt lite på några vagnar i en affär. Roligt!

Gick in i vecka 19 idag. Känner bebisen flera gånger om dagen - så underbart. I helgen lyckades även mannen känna det smile2.gif  

Nedräkning till RUL som är om en vecka!
    Lycka till på RUL! Sen är det bara att slå till på en vagn Cool
  • LuPeRo
    Blåblomman skrev 2014-05-27 17:53:21 följande:
    Då har jag också hittat hit. Plussade idag efter ett års försök. Är 36, första barnet, bor i stockholm och Bf blir 5/2.
    Grattis och välkommen Solig
  • Bebislängt

Idag har jag gått 60% av graviditeten. Kan inte fatta att tiden har gått så fort! Känner redan nu att jag vill boa men jag har lovat mig själv att vänta till slutet av juli/början av augusti eftersom barnet bara kommer få ett hörn av vardagsrummet.

Men nu har vi i alla fall skötbord, vagn och lite kläder. Vi kommer att få väldigt mycket som säng och babyskydd och sånt så där handlar det mer om att åka och hämta än att köpa. Men det är ju massa "smågrejer" som måste köpas också. Lakan, tvättlappar osv. Det bara kliar i fingrarna! Jag vill ha en färdigbäddad säng nu!

• LuPeRo

Vi har funderat på vagn men kan inte bestämma oss, eller rättare sagt kan inte jag bestämma mig
    Med tanke på att jag är beräknad till slutet på november vill jag ha en vagn som går att köra i snö men även till våren/sommaren. Sååå svårt Några råd/tips?

Vi ska på RUL dagen innan midsommarafton och hoppas innerligt att vi ser könet då

Jag tror jag känt av den lill* några gånger redan men är osäker. Går in i vecka 17 på lördag så jag tycker att jag borde känna den (den eviga oron vill inte släppa trots att det är andra barnet). Jag fick veta på KUB att jag har moderkakan i bakvägg och då brukar man oftast känna tidigare, om inget annat känna på utsidan tidigare (hade i framvägg med sonen och då kände jag inte förrän vecka 19-20).

Tiden fram till KUB sniglade sig fram, men därefter så har det gått så fort. Illamåendet håller i sig på kvällarna fortfarande och jag har börjat få ont i höfterna. Plus att min bäcken "klickar" när jag går.
    Men i övrigt mår jag bra och kan väll inte klaga

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-05 09:47:46 följande:
    Idag har jag gått 60% av graviditeten. Kan inte fatta att tiden har gått så fort! Känner redan nu att jag vill boa men jag har lovat mig själv att vänta till slutet av juli/början av augusti eftersom barnet bara kommer få ett hörn av vardagsrummet.

Men nu har vi i alla fall skötbord, vagn och lite kläder. Vi kommer att få väldigt mycket som säng och babyskydd och sånt så där handlar det mer om att åka och hämta än att köpa. Men det är ju massa "smågrejer" som måste köpas också. Lakan, tvättlappar osv. Det bara kliar i fingrarna! Jag vill ha en färdigbäddad säng nu!

Låter härligt Jag boade nog när jag gått halva tiden! Det kliade för mycket i fingrarna på mig
    Längtan blev nästan värre när man såg den bäddade sängen i 15 veckor innan (plus att jag gick över tiden med 12 dagar).

Du kan börja planera för BB-väskan, kanske ett förlossningsbrev. Köp du lakan och allt annat som behövs, passa på nu innan orken försvinner

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-06-05 09:49:15 följande:

Vi har funderat på vagn men kan inte bestämma oss, eller rättare sagt kan inte jag bestämma mig smile5.gif
    Med tanke på att jag är beräknad till slutet på november vill jag ha en vagn som går att köra i snö men även till våren/sommaren. Sååå svårt smile9.gif Några råd/tips?

Vi ska på RUL dagen innan midsommarafton och hoppas innerligt att vi ser könet då smile5.gif

Jag tror jag känt av den lill* några gånger redan men är osäker. Går in i vecka 17 på lördag så jag tycker att jag borde känna den (den eviga oron vill inte släppa trots att det är andra barnet). Jag fick veta på KUB att jag har moderkakan i bakvägg och då brukar man oftast känna tidigare, om inget annat känna på utsidan tidigare (hade i framvägg med sonen och då kände jag inte förrän vecka 19-20).

Tiden fram till KUB sniglade sig fram, men därefter så har det gått så fort. Illamåendet håller i sig på kvällarna fortfarande och jag har börjat få ont i höfterna. Plus att min bäcken "klickar" när jag går.
    Men i övrigt mår jag bra och kan väll inte klaga smile5.gif

Kände också att jag ville ha en vagn med rejäla hjul så jag har köpt en vagn som har lika stora hjul överallt och som inte är svängbara så att man bara glider omkring i modden sen. Vi köpte en Crescent comfort men jag har ingen aning om ifall det faktiskt blir bra eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet. :D
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn