• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-30 11:45:48 följande:
    Ja, verkligen fantastiskt! Och idag har vi varit på RUL och allt såg fint ut. Vi väntar en liten pojke, det var inte ens otydligt haha. Nu är det daga att bara njuta av de små sparkarna och börja längta efter den lille. Underbart! :) Känns så där kul när de säger att det ska bli en rekordvarm sommar dock hehe.

Grattis till lyckat RUL och till en liten pojke!
    Irmeline skrev 2014-05-05 16:15:35 följande:
    Tack! Hur mår ni andra?

Hej Vecka 15 och fortsatt illamående! Magen växer så det knakar
  • Irmeline

Fick hem mitt angelsound igår och kunde hitta ett hjärta som slog Glad
    Lite lugnare inför RUL nästa vecka.

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-05-06 10:09:51 följande:

Va skönt! Min lille plutt började röra omkring veckan innan jag gjorde RUL, vilket var otroligt skönt och minskade nervositeten :)

Nu har jag dock upptäckt att jag mår ganska illa av fosterrörelser, i alla fall om jag står upp. Det känns som om jag blir åksjuk haha. Men jag välkomnar ändå varje liten spark :)
  • Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-05-06 13:15:10 följande:
    Va skönt! Min lille plutt började röra omkring veckan innan jag gjorde RUL, vilket var otroligt skönt och minskade nervositeten :)

Nu har jag dock upptäckt att jag mår ganska illa av fosterrörelser, i alla fall om jag står upp. Det känns som om jag blir åksjuk haha. Men jag välkomnar ändå varje liten spark :)
    Mysigt! Längtar också efter rörelser Drömmer
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-06 10:09:51 följande:
    Fick hem Clearblues Prenatal ultraljudsmonitor igår. Hittade bara mitt eget hjärta Står att den kan användas från v. 16 och jag är i v. 15 - så jag får väl vänta lite och testa igen... 
  • MjölkChoklad
    MjölkChoklad skrev 2014-05-07 08:16:20 följande:
    Fick hem Clearblues Prenatal ultraljudsmonitor igår. Hittade bara mitt eget hjärta Står att den kan användas från v. 16 och jag är i v. 15 - så jag får väl vänta lite och testa igen... 

Testade idag igen och nu hörde jag minsann bebisen Mysigt! Kommer nog att använda monitorn lite då och då, men inte varje dag. Verkar vara delade meningar, när man läser på nätet, om det är skadligt eller inte. Men jag tror inte det är någon fara att lyssna ibland.
  • agneta77

Hej, jag tänkte stiga in här med er om det är okej.

Jag kommer från Finland, fyller 37 i höst, och är nu i v14+2. BF 8-11/11.

Hade ett MA i november i v8+?. Första barnet. 1 april fick jag en ordentlig blödning och var säker på att det var kört igen. Men icke. Funderingar på om det ev var en tvilling, pga att blödningen var så pass stor. Ledde till 1v sjukskrivning i absolut stillhet (det var en lång vecka). Nu, efter KUB, vågar jag börja tro på detta, och därför "vågar" jag börja delta i tråden också.

Hurudana symptom har ni i tråden för tillfället och vilken vecka är ni i? Här är det relativt lugnt, illamående nån enstaka gång, magen är långsam (får ibland stiga upp mitt i natten och göra det som jag i vanliga fall hade gjort redan på kvällen redan, hehe). Nattkissande en gång per natt är standard. Trött blir jag ibland på jobbet. Det värsta för tillfället är mitt humör och min gråtmildhet, orkar inte med mig själv ibland faktiskt. Min stackars sambo undrar vad han har gjort för fel när han kommer in och ska fråga mig nånting när jag sitter och eldar i vår vedkamin och tårarna bara rinner. Åh. När jag blir för hungrig börjar jag nästan alltid gråta, alternativt blir väääldigt sur.. haha. Inte är det lätt inte.. ;)

BF 8-11/11
  • Bebislängt

Välkommen Agneta! Skönt att KUB gick bra :) När har du RUL?

Jag känner igen mig i gråtmildheten men annars är jag överlag jämnare i mitt humör än någonsin. Har ett ganska hetsigt humör annars, men under graviditeten har jag varit ovanligt lugn.

Annars har jag inga direkt symptom, förutom att magen växer och att jag tycks ha förlorat förmågan att röra mig snabbt, hehe.

Mina höfter gör sjukt ont från ungefär halva natten, någon mer som har så?

• Bebislängt

Just det, jag har tappat smaken också. Allt smakar papper och min tunga känns lite bortdomnad, är det gravidrelaterat tror ni?

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-05-13 09:02:06 följande:
    Just det, jag har tappat smaken också. Allt smakar papper och min tunga känns lite bortdomnad, är det gravidrelaterat tror ni?
    Ingen aning, men inget förvånar mig längre gällande graviditeter... Men om det känns obehagligt kanske du ska höra med BM?

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn