• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt

Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt.

Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :)

Glad påsk på er!

• Ljusfat

Igår ringde jag i alla fall och fick tid för inskrivning. Det blir den 19 maj. Det är min o killens månadsdag så jag hoppas att det betyder tur även nör det gäller ärtan i magen hihi :) Glad påsk alla :) Första alkoholfria påsken? :)

• Ljusfat
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-17 08:23:11 följande:
    Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter .  Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?! Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig.  Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!

Skönt att få vara hemma när du inte mår bra :)
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-17 08:23:11 följande:
    Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter .  Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?! Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig.  Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!

Skönt att du blev sjukskriven! Glad Påsk!!!
    Ljusfat skrev 2014-04-16 10:53:55 följande:
    Ååh det kändes lugnande. Hoppas att det blir så även för mig tack för dina ord, de lugnade lite. :)
    MjölkChoklad skrev 2014-04-16 10:42:04 följande:
    Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!
    Hoppas det är så.. Tack för dina ord. Ska försöka koppla bort oron men det är så svåååååårt.

Ja, visst är det svårt!!!!
    Ljusfat skrev 2014-04-17 10:43:30 följande:
    Igår ringde jag i alla fall och fick tid för inskrivning. Det blir den 19 maj. Det är min o killens månadsdag så jag hoppas att det betyder tur även nör det gäller ärtan i magen hihi :) Glad påsk alla :) Första alkoholfria påsken? :)

Glad Påsk
    Bebislängt skrev 2014-04-17 08:55:34 följande:
    Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt. Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :) Glad påsk på er!

Roligt att visa magen! Nästa vecka ska vi på KUB (12+2) och sedan kommer tydligen RUL att bli i vecka 20. Glad Påsk alla!!!!
  • Ljusfat

Idag har jag varit yr som sjutton, mått illa i omgångar och varit sypertrött. Fick gå hem från jobbet tidigare pga att jag nästan svimmade innan. Antar att jag fortf är gravid :). Har i alla fall inhandlat Niferex och får se om det mildrar yrseln.

• MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-17 21:13:09 följande:
    Idag har jag varit yr som sjutton, mått illa i omgångar och varit sypertrött. Fick gå hem från jobbet tidigare pga att jag nästan svimmade innan. Antar att jag fortf är gravid :). Har i alla fall inhandlat Niferex och får se om det mildrar yrseln.

Jobbigt, men ändå härligt Klart du är gravid!!!! Hoppas du får bukt m yrseln!
  • Ljusfat

Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-18 11:00:36 följande:

Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)

Jag gjorde kub, i Stockholm får alla som vill göra kub men det är olika för olika län. I vissa län behöver man vara över 35.

Jag tror att man behöver tänka över varför man vill göra kub samt hur och om man vill gå vidare ifall man skulle få hög sannolikhet. Om man till exempel inte skulle vilja gå vidare med fvp eller mkp så kan det ju bara vara ett onödigt orosmoment, tänker jag.
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-18 11:00:36 följande:

I Skåne erbjuds alla över 33 att göra KUB och jag är 37 år. Vi ska göra det nästa vecka! Spännande och nervöst!!!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn