• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-15 23:07:15 följande:

Åååh fin mage ( och klänning :) )
    Tack! :)) har aldrig varit så här stolt över att magen sticker ut, hehe.
  • Mon bébé 81
    Bebislängt: Så fin du är!! Jättebra tips på klänningar också. Är ju så snyggt med tajta klänningar över gravidmagar Glad
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-16 08:07:20 följande:

Bebislängt: Så fin du är!! Jättebra tips på klänningar också. Är ju så snyggt med tajta klänningar över gravidmagar Glad

Tack! :) Ja, jag köpte på mig ett helt gäng klänningar som jag hoppas kunna ha ett tag. Alla är lika tajta :D
  • Ljusfat

Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-15 20:22:18 följande:
    Kan tipsa att om man som jag inte har lust att lägga jättemycket pengar på mammakläder så har HM väldigt många snygga och billiga klänningar i sitt ordinarie sortiment som även passar för gravida. Älskar denna svarta, ganska långa klänning. Magen är v 16+4 :)

Fin mage Och bra tips!!!
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-16 09:46:36 följande:

Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.

Ömma bröstvårtor är typ det enda symptom jag hade i början. Först i v7 eller 8 började jag bli trött och kissnödig. Nu har finnarna kommit. Så gå inte så mycket på hur det "ska" kännas för att du inte känner något speciellt behöver inte betyda att något är fel.
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-16 09:46:36 följande:

Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!
  • Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-04-16 10:40:30 följande:
    Ömma bröstvårtor är typ det enda symptom jag hade i början. Först i v7 eller 8 började jag bli trött och kissnödig. Nu har finnarna kommit. Så gå inte så mycket på hur det "ska" kännas för att du inte känner något speciellt behöver inte betyda att något är fel.

Ååh det kändes lugnande. Hoppas att det blir så även för mig tack för dina ord, de lugnade lite. :)
    MjölkChoklad skrev 2014-04-16 10:42:04 följande:
    Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!

Hoppas det är så.. Tack för dina ord. Ska försöka koppla bort oron men det är så svåååååårt.
  • Mon bébé 81
    Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter Glad

Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?!Förvånad Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig. 

Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!

• Vildhallon

Glad påsk på er allihopa!

Här flyger veckorna förbi och nästa vecka är det dags för RUL. Lite sent dock tycker jag för vi kommer att vara i v.20 (19+1) då. Väntar, väntar, väntar... Samtidigt så känns det bra att ha det framför sig och beroende på hur graviditeten utvecklar sig så kanske detta är sista gången vi får se bebis innan det är dags för förlossningen. Jag är lite smånervös över att de ska hitta något fel. Samtidigt verkar ju min kropp vara bra på att själv avsluta graviditeter som inte är friska så jag får väl tro att bebis är frisk och kry Drömmer Tänk om man kunde sluta nojja över allt så vore det så mycket lättare!

Magen är nu så stor att den inte går att dölja oavsett vilka kläder jag har på mig. Jag känner mig stor och klumpig men sambon säger ofta att för honom så är jag världens vackraste, och då känns det ju mycket bättre. Vi är ju snart bara halvvägs genom graviditeten och om jag känner mig så här stor och klumpig nu, hur ska jag då känna mig senare? Förvånad Hehe

Mitt i allt nojjande emellanåt (som ändå blivit mycket bättre) så njuter jag av att vara gravid nu när illamåendet och tröttheten har lagt sig. Det är spännande och helt klart det största som hänt! Det hela blir så mycket verkligare när man känner små försiktiga rörselser från magen. Nu väntar vi på att de ska bli starkare och tydligare så sambon också kan känna att det rör sig.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn