• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Ljusfat

Vi hade sex för första gången igår sedan plusset och fy vad nojig jag kände mig hela tiden. Det är fortf spänt i magen och var så även då och jag var livrädd att det skulle gå illa. Kollade oroat i toan efteråt men där var inget blod aaah. Hoppas man slappnar av mer med tiden. Är orolig för allt nu känns det som. Har varit med ett ma tidigare för något år sedan så det sitter väl där i bakhuet och skapar oro. Nu känns det även som om tröttheten börjar kicka in. Dock har yrseln lagt sig och det är skönt :) Går in i v 6 på tisdag. Är det nu man förväntar sig att illamåendet "ska" komma igång? Hur vanligt är det att illamående kommer igång senare under graviditeten?

• Ljusfat
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-12 20:15:59 följande:
    Bebislängt: ja, det är skumt det där med att man mår sämre av att bli upprörd eller liknande.  Ljusfat: mina bröst svullnade upp jättemycket och spände redan 7 dagar efter ÄL (är fortfarande svullna, men nu spänner de inte lika mycket längre). Usch alltså, detta illamående gör mig galen. Har fått stanna hemma från jobbet onsdag-fredag den här veckan. Förstår inte hur det ska gå nästa vecka. Ska på inskrivning på MVC och träffa läkare på onsdag, så får väl se vad hon säger. Jag kommer inte att kunna åka till jobbet som det är nu. Illamåendet lindras inte av något, och jag börjar känna mig helt matt. Allt luktar så fruktansvärt illa - min man, mina husdjur, köket (kylskåpet luktar verkligen apa), tvättmedel, matos, rök och typ allt annat. Orkar inte gå ut ens. Får nästan panik. 

Jobbigt med illamåendet. Hoppas du slipper det snart :(. Har läst om salta kex och regelbundet ötande. Hjälper inget av det? (Nej jag är inte så kunnig :) )
  • Mon bébé 81
    Mjölkchoklad: ja, jag börjar själv känna att sjukskrivning (åtminstone deltid) känns som den enda rimliga lösningen. Men jag får se vad läkaren säger. Kanske får prova någon receptbelagd medicin. 

Ljusfat: det hjälpte att äta regelbundet till en början, men nu fungerar det inte alls längre tyvärr. Kexen åker bergochdalbana i magenFlört. Det enda som lindrar är att ligga ned och vila. Har även provat postafen och clear blue enhet för lindring av illamående, men inget av det har effekt på mig. 

Bebislängt: Åh, vad roligt att du har börjat känna bebisen! Hjärta

Ni som är nya, säg till om ni vill att jag lägger till er med presentationer i trådstarten!
  • Ljusfat

Lägg till mig om du vill :) 31 skåne, första barnet 15/12 (enligt uträknare, men det kan ju ändras förstås).

• Mon bébé 81
    Ljusfat skrev 2014-04-13 15:04:41 följande:
    Lägg till mig om du vill :) 31 skåne, första barnet 15/12 (enligt uträknare, men det kan ju ändras förstås).
    Sådär, nu är du med i listan!
  • hellokitty

Hej!
    Hoppar in här med, om det går bra?
    34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.
    Börjar känna mig gravid nu... orkar mindre, sover sämre om nätterna, har gått upp en sisådär åtta kilo och har börjat gå som en vaggande anka... Men på det stora hela allt väl! Lite ensamt här hemma under påsken bara då man o barn är i Åre och jag sitter hemma och jobbar/pluggar. 

• Mon bébé 81
    hellokitty skrev 2014-04-13 21:34:07 följande:
    Hej!
    Börjar känna mig gravid nu... orkar mindre, sover sämre om nätterna, har gått upp en sisådär åtta kilo och har börjat gå som en vaggande anka... Men på det stora hela allt väl! Lite ensamt här hemma under påsken bara då man o barn är i Åre och jag sitter hemma och jobbar/pluggar. 
    Hej och välkommen Glad
  • Ljusfat

Sista dagen av v 5. Gud vad tiden går sakta. När ska man ringa mödravården. När ringde ni? :)

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-14 08:10:55 följande:

Sista dagen av v 5. Gud vad tiden går sakta. När ska man ringa mödravården. När ringde ni? :)

Jag ringde första dagen jag plussade för jag hade frågor och då bokade de in mig för inskrivning i v11 på en gång för de var ganska fullbokade och tyckte att det var lika bra. Det var ett privat mvc.

Men har man lite is i magen väntar man kanske till v 6-7. :)
  • Bebislängt
    hellokitty skrev 2014-04-13 21:34:07 följande:

Hej!

Välkommen! Det börjar närma sig för dig :)

Skönt att få i maj så slipper du gå höggravid hela sommaren!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn