• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-10 11:24:36 följande:

Jag är visst då i vecka 5 (4+2) vågar inte ropa hej riktigt än då det är väldigt tidigt. Men lite lycka känner jag altt och yrsel känner jag av. Får hoppas det går vägen. :)

Välkommen och grattis! Så blev det någon cider igår eller hoppade du över den? :)
  • Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-04-10 13:39:27 följande:
    Välkommen och grattis! Så blev det någon cider igår eller hoppade du över den? :)

Jag drack cider men som tur var bara en halv 33 cl burk. Var jubhelt säker på att det intr var något då testen visade negativt *skäms* Hoppas inte det gett någon skada. Slängde ciggen direkt också. Aah. Vilken omställning det blir i livet. Tvärt hihi. Tack för grattiset
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-10 12:57:42 följande:
    Ljusfat: välkommen hit! Jag kände också lite yrsel så där precis i början.  MjölkChoklad: Hm, det är precis det som händer mig nu - det kryper sig på och blir värre. Mitt illamående började v. 6+0 och då var det mest att jag kände mig mätt och äcklad av vissa maträtter. Det fungerade ganska bra att äta bort illamåendet. Idag är jag på 7+0 och illamåendet började kännas outhärdligt i förrgår. Mår illa precis hela tiden, och det fungerar inte att äta bort det längre. Det är hanterbart om jag ligger ned och slappnar av. Men minsta lilla stressmoment eller rörelse gör mig

Jobbigt med detta illamående! Funkar hyfsat för mig om jag äter - men så mycket som plötligt inte smakar som det brukar. Och all matos - blä! Illamåendet förvärras när är trött - tänk om man kunde få och lägga sig vid fyra-fem på eftermiddagen Försöker intala mig att det är positivt att jag mår illa - att det betyder att allt är som det ska
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-10 13:38:40 följande:
    Jag har ju inte mått illa alls. Däremot kräks jag om jag blir upprörd, helskumt :D

Härligt att slippa illamående Knasict att du kräks - kroppen är förunderlig
  • frugan01

Hallå...

Jag ska bli 37 i år och väntar 2:a barn . Gissar att jag är i vecka 8. Hade helt glömt bort när jag hade mens sist, jag hade verkligen försökt att komma ihåg det men det är helt bortglömt...

Någon fler här som är runt 37 och ska föda detta år?

Ser ni gravida ut redan vid vecka 8? Jag vill gärna dölja det i ett par veckor till. Gärna när jag gjort KUB test och det är först om 1,5 månad dit 

• Ljusfat

Fy vad jag känner mig uppblåst. Brösten spänner o maggen spänner och det är bara vecka 5 Är det normalt?

• Mon bébé 81
    Bebislängt: ja, det är skumt det där med att man mår sämre av att bli upprörd eller liknande. 

Ljusfat: mina bröst svullnade upp jättemycket och spände redan 7 dagar efter ÄL (är fortfarande svullna, men nu spänner de inte lika mycket längre).

Usch alltså, detta illamående gör mig galen. Har fått stanna hemma från jobbet onsdag-fredag den här veckan. Förstår inte hur det ska gå nästa vecka. Ska på inskrivning på MVC och träffa läkare på onsdag, så får väl se vad hon säger. Jag kommer inte att kunna åka till jobbet som det är nu. Illamåendet lindras inte av något, och jag börjar känna mig helt matt. Allt luktar så fruktansvärt illa - min man, mina husdjur, köket (kylskåpet luktar verkligen apa), tvättmedel, matos, rök och typ allt annat. Orkar inte gå ut ens. Får nästan panikRynkar på näsan
  • MjölkChoklad
    frugan01 skrev 2014-04-11 16:31:15 följande:
    Hallå... Jag ska bli 37 i år och väntar 2:a barn . Gissar att jag är i vecka 8. Hade helt glömt bort när jag hade mens sist, jag hade verkligen försökt att komma ihåg det men det är helt bortglömt... Någon fler här som är runt 37 och ska föda detta år? Ser ni gravida ut redan vid vecka 8? Jag vill gärna dölja det i ett par veckor till. Gärna när jag gjort KUB test och det är först om 1,5 månad dit 

37 år, hinner bli 38 innan bebis kommer
    Ljusfat skrev 2014-04-11 23:29:53 följande:
    Fy vad jag känner mig uppblåst. Brösten spänner o maggen spänner och det är bara vecka 5 Är det normalt?

Låter helt normalt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-12 20:15:59 följande:
    Bebislängt: ja, det är skumt det där med att man mår sämre av att bli upprörd eller liknande.  Ljusfat: mina bröst svullnade upp jättemycket och spände redan 7 dagar efter ÄL (är fortfarande svullna, men nu spänner de inte lika mycket längre). Usch alltså, detta illamående gör mig galen. Har fått stanna hemma från jobbet onsdag-fredag den här veckan. Förstår inte hur det ska gå nästa vecka. Ska på inskrivning på MVC och träffa läkare på onsdag, så får väl se vad hon säger. Jag kommer inte att kunna åka till jobbet som det är nu. Illamåendet lindras inte av något, och jag börjar känna mig helt matt. Allt luktar så fruktansvärt illa - min man, mina husdjur, köket (kylskåpet luktar verkligen apa), tvättmedel, matos, rök och typ allt annat. Orkar inte gå ut ens. Får nästan panik. 

Fy, så jobbigt!!! Hoppas du kan få något som hjälper! Annars får läkaren kanske sjukskriva dig.
  • Bebislängt

Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-12 23:56:20 följande:
    Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)

Åh, så underbart!!!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn