Inlägg från: agneta77 |Visa alla inlägg
  • agneta77

Vi runt 35 år som väntar barn

Hej, jag tänkte stiga in här med er om det är okej.

Jag kommer från Finland, fyller 37 i höst, och är nu i v14+2. BF 8-11/11.

Hade ett MA i november i v8+?. Första barnet. 1 april fick jag en ordentlig blödning och var säker på att det var kört igen. Men icke. Funderingar på om det ev var en tvilling, pga att blödningen var så pass stor. Ledde till 1v sjukskrivning i absolut stillhet (det var en lång vecka). Nu, efter KUB, vågar jag börja tro på detta, och därför "vågar" jag börja delta i tråden också.

Hurudana symptom har ni i tråden för tillfället och vilken vecka är ni i? Här är det relativt lugnt, illamående nån enstaka gång, magen är långsam (får ibland stiga upp mitt i natten och göra det som jag i vanliga fall hade gjort redan på kvällen redan, hehe). Nattkissande en gång per natt är standard. Trött blir jag ibland på jobbet. Det värsta för tillfället är mitt humör och min gråtmildhet, orkar inte med mig själv ibland faktiskt. Min stackars sambo undrar vad han har gjort för fel när han kommer in och ska fråga mig nånting när jag sitter och eldar i vår vedkamin och tårarna bara rinner. Åh. När jag blir för hungrig börjar jag nästan alltid gråta, alternativt blir väääldigt sur.. haha. Inte är det lätt inte.. ;)

BF 8-11/11
  • agneta77

Är på sockerbelastning, hungrig och lite illamående och nålrädd.. :) Månne inte man överlever detta också. Ett stick gjort, två kvar. Fastandet är värst, börjar må dåligt utan frukost. Brr. Har ni varit på detta?

Bebislängt mitt RUL är 27.6. När har du? Mina höfter gör sig påminda vissa nätter också. Jag har nu beställt en gravidkudde så förhoppningsvis blir det lättare sen. Pinsamt dyr var den men men. Ibland får det kosta.

Åh 10 minuter kvar till nästa stick. :p

• agneta77
    Bebislängt skrev 2014-05-14 07:56:29 följande:
    Hur mycket kostade kudden?
    Hrrrrm den kostade 190euro............ typ x10 så har du priset i kronor.
    Men som sagt, jag betalar gärna för vissa saker, medan jag nöjer mig med "enklare varianter" av andra, t.ex. barnvagn kommer vi säkert att köpa begagnad. Jag har inte alls nåt behov av att köpa senaste nytt eller så när det gäller barnvagn. Lite så tänker jag.

14+6 idag. :) På ..tisdag, eller onsdag (minns inte, orkar inte kolla just nu) ska vi till BM och få höra hjärtljuden. Skönt. Vi var ju 2.5. på KUB och nu börjar det bli så pass längesen att jag igen börjar tänka att.. finns det faktiskt nån i min mage? Det är nog MA från i höstas som spökar. MA borde inte få finnas, det är så grymt att man kan få fortsätta tro att man är gravid "hur länge som helst" och sen visar det sig att liten har dött för, ja kanske månader sen.. oj fy.. :(

Idag har vi högsommarvärme här i Finland, över 20 grader! Vi ska röja lite på gården, klippa gräs, åka iväg och köpa en glass, grilla nåt gott på eftermiddagen.. lite sånt..

Urk förresten, mitt illamående verkar ha bestämt sig för att komma tillbaks litegrann.. men nu kommer det efter att jag ätit frukost, och håller i sig några timmar. Brr.

Ha en skön helg allihopa!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn