hemljuvahem skrev 2014-03-24 14:31:45 följande:
Bonsaikatter kallades dem. (dem skulle aldrig bli större än skålen/flaskan dem befann sig i och forma sig därefter)
Jag tror det cirkulerade när jag gick i högstadiet och jag var mäkta upprörd.
Folk sa att det var ett skämt några år senare men jag vet faktiskt inte. Det fanns flaskor/burkar/skålar att beställa samt instruktioner på hur man skulle hålla kattungen levande i glasflaskan med hjälp av slangar och flytande föda.
USCH
Bonsaikatterna, inklusive bilder och "instruktioner" var ett skämt:
en.wikipedia.org/wiki/Bonsai_Kitten
www.snopes.com/critters/crusader/bonsai.asp
www.museumofhoaxes.com/hoax/archive/permalink/bonsai_kitten/
Själv ångrar jag att jag en gång i högstadiet googlade om kannibalism och råkade komma in på en fetishsajt som beskrev hur man spetsade (frivilliga) människor och drack deras blod. Med tanke på skadorna som skulle uppkomma genom deras instruktioner, något som sajten ändå hävdade var "säker spetsning", så tror jag att det handlade om fiktion, någon som helt enkelt skrivit ned sina (orealistiska) sexfantasier. Men eftersom jag läste det som väldigt ung (14) trodde jag ett tag att det verkligen fanns folk som spetsade kvinnor med vassa järnspett för sexuell njutning.
Numera är jag väl rätt härdad. Men ibland googlar jag på politiska frågor och råkar komma in på blogginlägg eller forum där folk har helt motsatt åsikt tlll mig, och blir lite illamående. T ex rasism och sådant.