• PrickigaRut

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Någon fler än jag som inte kan låta bli att googla saker som kommer upp i diskussioner eller liknande fast man vet att man verkligen inte borde. Några saker jag önskar att jag aldrig googlat: Tarmplack. Two girls one cup. Bilder nekros Någon fler än mig som ångrat saker ni googlat

• Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....
  • puss
    Emma 89 skrev 2014-03-24 09:52:49 följande:

Tycker att det är intressant. Var min dröm att jobba med mordutredningar när jag var yngre, tills jag kom på att jag inte har det psyket för att klara av det. Är inte själva liken jag är intresserad av utan mer utredningen kring det och hur man med bevis kan pussla ihop vad som hänt och vem som gjort vad.

ok
    *puss puss puss puss*
  • Molgan 008
    kvinnan03 skrev 2014-03-24 08:40:38 följande:
    nu googlade jag på det för jag blev nyfiken
    Men kan det verkligen hända?
    Jag antar att det kan hända, men jag hoppas att jag slipper se det någon fler gång. Kräks
  • Bellsam

Jag är nog ganska så härdad efter alla sidor man fått upp av misstag. Kommer inte på något så hemskt just nu.

• SoStylish
    Emma 89 skrev 2014-03-24 09:45:40 följande:
    Har dumt nog googlat på flera mördade människor för att läsa om mordet och se bild på mördare och offer, alltså vanliga bilder. Har flera gånger kommit fram brottsplatsbilder, fyndplatser och obduktionsbilder. Får skylla mig själv men är hemskt att dessa bilder kommer ut och är så lättillgängliga.
    Samma här. Tycker att själva utredningsarbetet är intressant att läsa om, men ibland får man se lite mer än man önskat.

Det mesta brukar jag kunna skaka av mig, men bilden på styckmördade Christian Larssons huvud tror jag aldrig kommer försvinna från näthinnan. Inte nog med att bilden är väldigt magstark i sig utan man lägger ju även till allt den stackars killen blev utsatt för innan. Allt det tillsammans gör det bara så fruktansvärt hemskt.
  • michimichi
    mikipiki skrev 2014-03-24 09:36:06 följande:
    Haha jag kan verkligen inte låta bli att googla grejer fastän jag vet att jag kommer ångra det sen. Det jag ångrar mest att jag googlat var dock ett namn på en stackars tjej som blev våldtagen och mördad :( för brottsplatsbilderna dök upp i bildsök och det var en rätt makaber syn..

Elin Krantz? För de har jag med råkat googla, värsta jag sett :( helt fruktansvärt att sådana bilder ligger ute för allmän beskådning!
  • Errol Flynn
    SoStylish skrev 2014-03-24 11:59:33 följande:
    Samma här. Tycker att själva utredningsarbetet är intressant att läsa om, men ibland får man se lite mer än man önskat.

Det mesta brukar jag kunna skaka av mig, men bilden på styckmördade Christian Larssons huvud tror jag aldrig kommer försvinna från näthinnan. Inte nog med att bilden är väldigt magstark i sig utan man lägger ju även till allt den stackars killen blev utsatt för innan. Allt det tillsammans gör det bara så fruktansvärt hemskt.

Obduktionsbilderna på Max och Saga låg ju ute också. Borde inte få ske.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • SoStylish
    Errol Flynn skrev 2014-03-24 12:15:07 följande:

Obduktionsbilderna på Max och Saga låg ju ute också. Borde inte få ske.
    De har jag också sett. De berörde såklart, men de är inte i närheten av mycket annat jag sett. Kanske för att de var väldigt "fina" bilder utan blod o.s.v. Men fortfarande väldigt hemska såklart med tanke på vad de stackars barnen utsattes för.
  • Chockocola
    jag är den jag är skrev 2014-03-24 11:42:41 följande:
    Jag ångrar att jag googlade på namnet Sylvia Likens, men mest ångrar jag att jag läste hela historien.

Uhhhh läskig historia. Hela filmen finns på youtube. Även på dreamfilm.
  • så mycket bättre

Jag såg filmen på den där killen som tog självmord live, det är nog det jag ångrar mest att jag sett även om det inte var via Google. Annars är jag rätt tålig när det gäller det mesta som nämnts här.

Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....