• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Acire94

Ja jag hoppas på att det är ett bra tecken! Jag pendlar väldigt mycket upp och ner kan jag säga, jag trodde att jag kände min kropp men jag blir mer och mer förvirrad varje dag, haha :)

Det är så krångligt sånt där! Jag gick in och provade och skrev då in att jag inte hade jobbat och jag tror det skulle bli runt 7000-8000 i månaden men det känns sjukt att jag ska få så mycket när jag aldrig har fått det liksom :) Men man får väl ringa till försäkringskassan och fråga lite när man har varit på sitt första mvc besök :)

• dahlia92

Haha men precis!!

Var kan man gå in och prova och se vad man ska få? :) Fast man behöver nog dom pengarna, rätt dyrt med en unge. :) I början är det väl mest blöjor som kostar. Och matersättning om man inte kan amma, min kompis fick lägga 1000kr i mat till bara bebisen i början då hon inte ammade. Men spara så mycket pengar av det som du kan så är det nog inga problem. :)

• Acire94

Här! www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/foraldrapenning/planera_ansok/!ut/p/b1/hZHJsqpAEES_xQ_A7pbRZaMIKKBMQrMxGBwAEWSGr7--G2_zFve-2mRUxKmMyCwQAB8Er7BP72Gblq_w-WcPuIuwgrooIgwh62KIBehqG0RD2YQfgHwA-MNg-O-9gDkEVaQ4yDREa3tggQd8nyBx26jDFlu3fHV0jd2mzOYp689Wx1QBjm1NYXrk2ruB4ctR5iZCW0n4TuY4VIambhwy9XlFlSi0g34MxVMiSeV4c_cP6Jf9OxtajzScoCTy0VHVOU77E-VSPMPVqVU-Q7pPeZKz3UNuTzuGSh6uI77ut1ILZ20yQxyVL_OFVJ3PXCF6CHc5Rqe_uX8J9p_ePBB8I780ZyhlcQXkg_E_OyHgAB8yFzubKnXOZyvjTWhAiHR4h0g767bj20YkD4bhIUdqJpR5U7u1dLsm0HDZvdFqp-RsuSLG1cxVV7AHQRoVyyEulnDJ0Gt2JcD1R3i4WtPg7JNm_P6W5J9gs6vJvJvyRrU7giL1ob7idLSjfC3eS6XlLjRNH83O4A1OvDtNT9bj3Bm23m2u-ezgd-piMTtMwcrHFUnHQmupsWA7qlbkaIbUtKnrPGR3B9P3JErUD8VIaV5wq59WsNerlaUW0tMZ9wf6dkn4Dm5jXbPsvhGHxQJUhdtr3G3rz3jxBY60wJY!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

Blev typ världens längsta länk, men skitsamma haha! :D

• dahlia92

Nej juste tack för påminnelsen ;) Tänkte göra det sen när jag lägger mig om jag hittar en bra ring dvs. Men hur långt över magen ska man hålla den? Och hur kan den börja snurra av sig självt?? :o

• Acire94

Det är bara att hålla mitt över magen :) och ärligt talat så vet jag inte, den gör bara det:) jag tycket det är jättehäftigt!

• dahlia92

Okej men måste man vara gravid för att det ska funka? Och vilket kön fick du ? :)

• dahlia92

Okej vill du helst ha en flicka eller? Jag pendlar, ena dagen vill jag ha en flicka andra dagen en pojke. Har alltid sagt dyra pojkar (haha) idag skulle jag nöja mig med ett barn. :) De flicknamn jag har går sambon med på men inte mitt pojknamn. Men vi får se vad det blir, blir lika glad oavsett. :) Bara det inte blir en överraskning, måste veta könet innan. :)

Svar på tråden ömma bröst!