• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Har också väldigt ont i brösten. Eller bröstvårtorna bara faktiskt. Och jag har varit ledig i två dagar så har varit skönt att haft på mig min sport-bh dygnet runt. MEN nu börjar jag jobba kl 15 så måste tyvärr ta på mig bh. Försöker dra ut på tiden haha. :( Om 5 dagar kan jag ha sport-bh på mig igen haha..

• Acire94

Haha, jag tror ärligt talat att man antingen älskar eller hatar Sushi! Jag tyckte det såg skitäckligt ut men sen så smakade jag och ääälskar det! Men det är ju dyrt så det är ju inte så ofta man äter det ändå :)

Jag har egentligen inte tänkt tanken på ekologiskt förr men kan ju vara värt det för bebisens skull, samtidigt så kan man ju inte överbetala för det heller tycker jag :) Flera liter cola per dag lät ju väldigt bra, haha! Ne men ett glas då och då är ju inte farligt, det tror jag inte!

Jag och sambon har tänkt åka utomlands (till Los Angeles) i Oktober, om jag är gravid nu så kommer jag alltså vara i 7e månaden när vi åker hem därifrån ungefär.. Vad tror ni om det? Tror ni det är farligt? Min farbror bor nämligen där och min sambo har inte sett L.A än så det skulle vara kul att åka!

Åh nej! Vad jobbar du med då? Jag är riktigt glad över att slippa gå ut just idag, dock så vill jag gärna ut på en promenad men får vänta med det tills imorgon och hoppas på att jag är piggare :)

• dahlia92

Haha jag hatar det. Har luktat på det en gång det räckte. :)

Ja absolut. Man kan ju blanda med lite ekologiskt i alla fall. :)

Jag tror att det är okej, fast du måste nog ha ett intyg. Har försökt läsa på lite om det men det verkar vara olika bolag och så. Men efter 8e månaden får man nog inte flyga alls tror jag. Eftersom jag åker så tidigt i graviditeten (om jag nu ens är gravid) så behöver jag nog bara säga till att om jag mår illa så är det för att jag är gravid. :D

Jobbar som säljare i butik, så jag kan ju inte stå där med sportbh haha.. Vad fuskigt, vill slippa egentligen men vad ska man göra. :) Promenad behöver du ju inte ta på dig en bh för i alla fall :)

• Johannah01

Jag jobbar som undersköterska och när jag är ledig är jag i stallet, så sportbhar har jagc i mängder och använder jämt ;)

• Johannah01

Åh nu försvann hälften.. Skriver från mobilen.. Jag vet att man ska vara noga med maten så man inte får i sig någon bacill från rått kött då det kan leda till missfall, finns även i kattbajs.. Minns inte vad det hette.. Men de e så mycket att tänka på så man lär väl få missfall av all oro ;)

• dahlia92

Åh lyckost dig. Perfekt att kunns använda sportbh hela tiden haha :) Åh nej kattbajs var något nytt. Har tre katter.. men som du säger oroar man sig får man väl missfall för det. Köttet ska jag vara noga med när jag åker utomlands. :)

• Acire94

Skönt med sportbh hela tiden! Då behöver du ju inte tänka på det i alla fall! :)

Jag har också katter, 2 stycken! Och på deras kattsand står det att inte gravida ska hålla på med det, vet inte om det är sanden eller för det Johannah skrev!

• dahlia92

Jaså :o hade ingen aning om det faktiskt. Bara be sambon om att göra skitjobbet några månader framåt då :) han kommer älska mig haha..

• Acire94

Haha jag har redan sagt det till min sambo ;) Men han tyckte väl inte det var en jobbig grej att göra om man jämför med vad vi får, dock så är det nästan bara jag som gör det nu eftersom att jag är arbetslös :p.

Jag vill ta gravtest NU! Haha:)

• dahlia92

Ne det är sant.. Men min pojkvän låter mig redan göra det typ jämt eftersom det är "mina" katter när dom bajsat. Men annars är dom hans katter också .. haha

Jag meeed. Men jag har 4 gravtest hemma, och läste på förpackningen igår och jag kan testa 7 dagar innan BIM tydligen. Så ska testa på måndag eller tisdag bara för att jag är så nyfiken. Sen göra ett till nästa lördag. :) Hoppas tiden går fort!

Svar på tråden ömma bröst!