• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Mitt var beräknat från min senaste mens första dag. Så det skiljer en dag på oss fast du hade typ äl flera dagar efter mig? haha det är kul, då kan vi nog testa nästan samtidigt alla 3. :) Ja precis, vi får nog lugna oss lite med att känna efter symtom tills i alla fall nästa vecka. :) Men har väldigt stark mensvärk så har svårt att tro att det skulle kunna vara grav-tecken även om det står att man oftast får mensvärk fast man är gravid. Har alltid haft problem med mensvärk därför har jag ätit p-piller i så många år.. Så vill helst bli gravid direkt så jag slipper ha mens och spy/krampa osv ..

• Acire94

Haha tydligen, allt beror ju på cykeln antar jag, det kanske inte alls är rätt eftersom att jag har käkat minipiller innan och då har man varken mens eller ägglossning. Men jag räknade efter den vanliga cyklen typ (28 dagar) och då ska det stämma! Så vi får väl se :)

• dahlia92

Räknade också efter 28. Vet ju inte alls om jag har 28 heller men vi får väl se. Är man gravid så ser dom ju ändå vilken vecka man är i på ultraljudet. :)

• Acire94

Jo så klart :) Men det är lite svårare att testa när man inte vet vilken vecka man ska vara i eller när man ska ha bim! Men har ju många tester så kan ju börja nästa vecka så får vi se :)

• Acire94

Tjej i panik här!!

När jag var på toan så blev det väääldigt ljust rött på pappret, inte alls mycket heller... Är det mensen som kommer eller? :(

• dahlia92

Det kanske är nidblödning?? Isåfall är du ju gravid? :D du har väl massa tester, kan du inte ta ett o kolla? Börjar jobba nu slutar ikväll så skriv hur det gick :) googla på nidblödning. Inte alla som får det men om det sker så är det typ dag 8-10 efter äl. Lycka till :D

• Acire94

Men jag har räknat att jag borde inte kunna ta ett gravtest förrens på söndag så jag vet inte om jag ska vänta? Jag kan prova att ta ett imorgon bitti (det ska ju vara bäst att ta på morgonen). Uppdaterar er då! Nervös är jag i alla fall så att det inte blir mer och rödare!

• Acire94

Dessutom är det ju bara typ dag 5 efter äl (om jag inte hade tidigare vill säga!) :( Känns inte som något bra tecken :/

• Acire94

Jag sökte på det och flera som hade blivit gravida hade haft nidblödning/rosa flytningar äl+5!! Så jag hoppaasss!

• dahlia92

Ja men det är säkert positivt. Har själv väntat på nidblödning men jag hör väl till gruppen som inte får någon. :) Men testa imorn bitti. Det kan ju visa plus. :D Jag tror att det är lätt att få missfall innan bim och testar man innan så kan man bli besviken om man får missfall för hade man väntat till bim hade man antagligen inte märkt det. Så det borde gå att testa. :)

Svar på tråden ömma bröst!