• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Johannah01

Jag har lite ont i brösten men annars känner jag inget.. Så har typ ställt in mig på att det inte är ngt men har ändå hoppet uppe ;) om ja e gravid så ger ja bort resten till en kompis som ska börja försöka i slutet på maj :)

• Acire94

Nej vad jobbigt! Men det behöver ju inte betyda att det inte är något, det kanske bara har lugnat sig lite :) Jag är så fruktansvärt trött och brösten gör lika ont så ska på med sportbhn och gå ut på en promenad, det måste ju hjälpa lite med frisk luft tycker jag :)

• dahlia92

Haha, och jag som hade ställt in mig på att det är något, kommer bara bli besviken om det inte är något. Men ska testa på måndag eller tisdag så får vi se då. :)

Ja det hjälper nog med en skön promenad. Fint väder idag med ju. :) Kände igår när jag jobbade lite stickningar i benen, typ myrliknande haha, och nu kände jag det för en stund sen med. Har ni känt något sånt?

• Johannah01

Hm nej inte vad jag vet.. Är det ett typiskt gravidtecken?:) jag har läst om dom som inte har så mycket symtom i början så jag hoppas ändå :D

• dahlia92

Haha ärligt talat vet jag inte :/ Men det kryper i bena, riktigt obehaglig känsla. Kollade i min app och där finns bara "kramper" som symtom och det är ju inga kramper. Har suttit i ett bra tag nu. Ska kanske också gå ut och gå lite för att se om det släpper ..

• Acire94

Usch, mensvärken blev värre när jag var ute och gick så fick snällt knalla hem igen :/

Jag har läst något om att det är ett graviditetstecken, vet dock inte hur tidigt det brukar komma i sådana fall :) Men det kan ju alltid vara så! Jag tror att man skulle röra på sig för att det skulle försvinna så du gör nog rätt i att ta en promenad!

• dahlia92

Jaså du också :/

Ne ingen aning heller faktiskt. Nu har det släppt i alla fall, tack o lov :)

• Acire94

Skönt det i alla fall! :) Jag är så fruktansvärt trött och jag gick bara upp för ca 4 timmar sedan :( Fattar ingenting, vill bara gå och sova igen :(

• dahlia92

Kanske sovit för länge? ;) Nej men det kan ju vara grav-tecken. Har faktiskt inte känt mig tröttare än vanligt. Det verkar ändå vara det vanligaste tecknet tillsammans med att man är väldigt kissenödig. Inte känt av något av dessa så är  väl troligtvis inte gravid. Eller så kanske det börjar mer när man går in i v4? Jag är ju v3(2+6) enligt appen på telefonen men då vet jag ju inte när jag haft äl heller ..

• Acire94

Jag tror det är väldigt individuellt när tecknen kommer, sen är det ju inte säkert att alls har med detta att göra, jag kanske har brist på något eller så :)

Jag skrev in beräknat bf (räknat efter äl) i min app på mobilen och fick då att jag skulle vara i vecka 3 också! 2+5 :) Om du nu är något alltså, men då stod det också att man inte har jättemycket symptom förräns kanske nästa vecka eller t.o.m förräns v.6 :)

Svar på tråden ömma bröst!