• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-13 10:49:36 följande:

Vad blev det dahlia? Hur gick det? Berätta om förlossningen!
    Igår plussade jag med nummer 2. Så går allt vägen får jag ett barn till i juni nästa år :) 18 månader emellan :D

Det blev en pojke som kom på sitt bf-datum. :) Var en helt okej förlossning. Haha, har inget att jämföra med direkt men..

Jag och sambon höll på och satte staket hela lördagen.. Vid 17.30 fick jag första värken på icaparkeringen och sen fick jag en värk till 10 min senare inne på pizzerian. Sen åkte vi hem och åt och kollade på film och så och det gjorde fortsatt ont med ca 10 minuters mellanrum. Så jag sa till sambon att jag skulle gå och lägga mig. Han fattade aldrig att jag hade riktiga värkar så han satt vid datorn..

Lyckades sova från 22:30-23:30 och då fick jag ta Alvedon. Gjorde fortsatt ont men lyckades somna från 00-01 igen. Vaknade och hade så ont. Sambon satt vid datorn där nere och jag gick där uppe och hade oregelbundna men skitonda värkar och ville bara gråta för att min sambo inte kommit upp och frågat en enda gång hur det var med mig.. Envis som jag är ville jag inte säga till honom hur ont jag hade heller xD. 03:00 ringde jag förlossningen och sa hur ont jag hade. Men eftersom jag inte kunde klocka värkarna då det gjorde ont heeela tiden så mena hon på att jag skulle ta Alvedon igen, duscha och sova. Så jag tog Alvedon och ställde mig i duschen. Hjälpte inte ett skit. Så när jag torkade mig så skrek jag på sambon som sprang upp och fattade ingenting haha!! Så jag fick säga till honom att åka och lämna hundarna hos mamma. Så det gjorde han fort. Sen fick han ringa förlossningen och säga att vi kommer nu. Hade massor av värkar i bilen in och trodde jag kissade på mig hela tiden men det var vattnet haha!!

Vi var på förlossningen 04.50 och då fick vi ett rum och jag var öppen 5 cm. Fick lustgas och så och det hjälpte väl lite grann. Sen ville jag ha EDA för jag hade så jäkla ont. Och det fick jag. Allt släppte med en gång. Såå skönt!! Och då var det dags där på morgon vid 7 att byta personal så vi blev helt ensamma. Då passade sambon på att sova eftersom han satt vid datorn hela natten. Så där låg jag ensam vaken och kunde inte sova alls.. Sen vid 8 kände jag att det började trycka på neråt. Sen fick vi ny personal som ville att sambon skulle gå och köpa något att äta för att orka med förlossningen. Så han gick och var borta jättelänge. Kände mig så ensam utan honom och det började bara trycka på mer och mer och han kom aldrig. Då hade han gått vilse haha!! Iaf sen så började det trycka på ordentligt vid 10 tror jag. Men det hände lixom inget. Var öppen 8-9 cm då och bebisen började må ganska dåligt. Så det var massa folk där inne helt plötsligt. Ärligt talat var helt borta på lustgas så jag märkte inte så mycket och hade svårt att ta till mig vad dom sa. Men jag fick helt plötsligt inte krysta då bebisen mådde dåligt. Tiden gick och jag hade såna krystvärkar och fick inte krysta det var sjukt jobbigt. Som att säga till en som har maginfluensa att den inte får bajsa.. Men sen fick jag klartecken och ut kom han iaf 14.05 :)

Stort grattis till ditt plus! Vad roligt. :) Här blir det nog inga mer barn. Den smärtan var inte mänsklig. :D
  • Johannah01

Låter typ som min förlossning nästan! Fast att dom fick klippa upp mig istället så att hon skulle komma ut fort.
    Precis så sa jag också under och efter fl, ALDRIG MER.. men med tiden så inser man hur mycket man få för en kort tid av smärta.. Så nu gör jag det igen haha..
    Vilja vill ha ett syskon ??????
    vilket datum kom han?

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-15 11:53:37 följande:

Låter typ som min förlossning nästan! Fast att dom fick klippa upp mig istället så att hon skulle komma ut fort.
    Precis så sa jag också under och efter fl, ALDRIG MER.. men med tiden så inser man hur mycket man få för en kort tid av smärta.. Så nu gör jag det igen haha..
    Vilja vill ha ett syskon ??????
    vilket datum kom han?

Jaha fy :O Det tror jag aldrig dom nämnde något om till mig.. Klarade mig helt utan att spricka faktiskt så det var väldigt skönt!
    Haha ja dom flesta säger ju att man glömmer. :)
    Jaa klart hon vill ha ett syskon. Kommer ju bli jättekul för henne. :D

Han kom 4 oktober. :)
  • Johannah01

Okej vad roligt :) passa på och njuuuuut nu när han ligger still haha.. Full rulle här nu.. (10 månader)

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-15 16:02:20 följande:

Okej vad roligt :) passa på och njuuuuut nu när han ligger still haha.. Full rulle här nu.. (10 månader)

Kan tänka mig det! :D Går hon än?
  • Johannah01

Hon går längst med möbler och har börjat släppa och stå själv en kort stund för att sen falla på rumpan. Men än har hon inte vågat gå utan stöd .. Hon e så söt för hon tar matstolen och går runt i huset haha..

• dahlia92

Aww så söt :D Häftigt ändå att hon är så stor redan :) Känns ju som det var nyss vi började skriva :)

Har ni berättat för familj och så om bebis nr 2 än eller kommer ni vänta lite?

• Johannah01

Vi tänkte vänta till v.12 men tyvärr fick ja missfall i förrgår V5+0 så himla ledsen blev jag. Bara att börja om igen..

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-24 17:06:49 följande:

Vi tänkte vänta till v.12 men tyvärr fick ja missfall i förrgår V5+0 så himla ledsen blev jag. Bara att börja om igen..

Men nej fy vad tråkigt :( stor kram till dig! Förhoppningsvis plussar du snart igen. Hjärta
  • Acire94

Oj vad jag har missat! Glömmer av att logga in här..

Kul att ni ska försöka med syskon men usch vad jobbigt att ni fick missfall :(. Hoppas det tar sig för er snart igen!

Jag är sååå sugen på en till nu jag med, efter förlossningen sa jag att nä, jag vägrar bli gravid igen.. Men nu när han är 6,5 månad så börjar man bli sugen på en till ;)

Förövrigt så ska jag gifta mig den 14e! Är så himla taggad och det ska bli så kul :D

• Acire94

Hej på er! Hur går det Johannah01, har ni lyckats få till ett syskon?

Jag plussade idag! Vi har inte försökt men var dåliga på att använda kondom.. Har bf 20 februari :D

• dahlia92

Jaa jag undrar också hur det går för dig Johannah :)

Vad roligt grattiis! Varför har du inte sagt något :@  :) Blir det nästan två år mellan dom ju, härligt. Vi ska kanske börja försöka efter sommaren. Inte bestämt oss om vi vill ha fler än dock. Även om vi har världens snällaste kille. Men blir så stressad med maten så vet inte om jag klarar en till.. Men vi fuskade faktiskt häromdan utan kondom (första gången) men har typ en vecka till äl så vore konstigt om det skulle ta sig xD.

• Acire94
    dahlia92 skrev 2016-06-27 15:19:05 följande:

Jaa jag undrar också hur det går för dig Johannah :)

Vad roligt grattiis! Varför har du inte sagt något :@  :) Blir det nästan två år mellan dom ju, härligt. Vi ska kanske börja försöka efter sommaren. Inte bestämt oss om vi vill ha fler än dock. Även om vi har världens snällaste kille. Men blir så stressad med maten så vet inte om jag klarar en till.. Men vi fuskade faktiskt häromdan utan kondom (första gången) men har typ en vecka till äl så vore konstigt om det skulle ta sig xD.

Haha jag vet inte, har nog varit i lite chock så har glömt det ;). Ja Leo kommer vara 1 år och 10 månader typ :). Nej vad kul! Går det fortfarande segt med maten? :(
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2016-06-27 20:34:13 följande:

Haha jag vet inte, har nog varit i lite chock så har glömt det ;). Ja Leo kommer vara 1 år och 10 månader typ :). Nej vad kul! Går det fortfarande segt med maten? :(

Ja det är klart. Vad skoj ändå ???? Fick du fast jobb? Tänkte för du sa att du ville ha det innan ett syskon. ?vilken v är du i nu?

Nja går väl helt okej med maten. Han är inte jätteförtjust i vanlig mat och skulle kunna amma resten av livet om han fick bestämma haha. Men det är jag som blir stressad på dagarna med mat till honom.. känns som jag inte gör något annat än att kolla på klockan för att se om det är dags för nästa matdags osv. Så det är mig det är jobbigt för ???? Men det löser sig nog..
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2016-06-28 23:11:55 följande:
    Ja det är klart. Vad skoj ändå ???? Fick du fast jobb? Tänkte för du sa att du ville ha det innan ett syskon. ?vilken v är du i nu?

Nja går väl helt okej med maten. Han är inte jätteförtjust i vanlig mat och skulle kunna amma resten av livet om han fick bestämma haha. Men det är jag som blir stressad på dagarna med mat till honom.. känns som jag inte gör något annat än att kolla på klockan för att se om det är dags för nästa matdags osv. Så det är mig det är jobbigt för ???? Men det löser sig nog..
    Nej tyvärr, det var inte jätteplanerat så har inte hunnit :/. Jag är bara i vecka 7 (6+1)!

Jaha okej :/ Förstår att det är jobbigt :( Vi har haft sådan tur för Leo har ätit bra direkt men vi kommer antagligen få bakslag sen också. Men ger du mycket mellanmål? Prova sluta med det ett tag så kanske han äter den vanliga maten för att han blir hungrig! :)
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2016-06-29 19:46:01 följande:
    Nej tyvärr, det var inte jätteplanerat så har inte hunnit :/. Jag är bara i vecka 7 (6+1)!

Jaha okej :/ Förstår att det är jobbigt :( Vi har haft sådan tur för Leo har ätit bra direkt men vi kommer antagligen få bakslag sen också. Men ger du mycket mellanmål? Prova sluta med det ett tag så kanske han äter den vanliga maten för att han blir hungrig! :)
    Ne oki :) Gud vad mysigt! :D Hur mår du än så länge då? Börjar också bli smått sugen nu. Hoppas sambon vill snart. :)

Alltså han äter mat och så (burkmat, han ratar min xD) Men han visar aldrig intresse direkt utan han äter en halv burk sen har han tröttnat liksom. Mellanmål är oftast amning. För jag måste amma honom så att han somnar när vi är hemma.. Är vi iväg så somnar han i vagnen och äter typ klämmis till mellanmål. Men han äter inte mer än en halv burk även fast han inte ätit mellanmål. Men det jag stressar över är mer psykiskt hos mig för jag är nog kvar lite i att han fortfarande är ett hungrigt spädbarn som behöver äta 24/7, men så är det ju inte alls längre men det fattar inte min hjärna. Svårt att förklara men jag har mått och mår jättedåligt över det. Men det börjar bli bättre och bättre. :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2016-07-03 21:56:10 följande:
    Ne oki :) Gud vad mysigt! :D Hur mår du än så länge då? Börjar också bli smått sugen nu. Hoppas sambon vill snart. :)

Alltså han äter mat och så (burkmat, han ratar min xD) Men han visar aldrig intresse direkt utan han äter en halv burk sen har han tröttnat liksom. Mellanmål är oftast amning. För jag måste amma honom så att han somnar när vi är hemma.. Är vi iväg så somnar han i vagnen och äter typ klämmis till mellanmål. Men han äter inte mer än en halv burk även fast han inte ätit mellanmål. Men det jag stressar över är mer psykiskt hos mig för jag är nog kvar lite i att han fortfarande är ett hungrigt spädbarn som behöver äta 24/7, men så är det ju inte alls längre men det fattar inte min hjärna. Svårt att förklara men jag har mått och mår jättedåligt över det. Men det börjar bli bättre och bättre. :)
    Jag började må illa i vecka 6 och på tisdag går jag in i vecka 8 så det börjar bli lite segt :P Men sist mådde jag ju illa från vecka 13-14 så jag hoppas det går över snabbare denna gång :D. Annars är jag bara trött :P

Haha det gjorde Leo i början också, bara burkmat :P. Alltså jag vet att det är lätt för mig att säga men du behöver inte stressa! Han äter när han är hungrig :) . Leo äter ibland en halv och ibland en hel, äter han en halv får han lite kex eller en klämmis emellan sen bara :)
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2016-07-03 22:29:46 följande:

Jag började må illa i vecka 6 och på tisdag går jag in i vecka 8 så det börjar bli lite segt :P Men sist mådde jag ju illa från vecka 13-14 så jag hoppas det går över snabbare denna gång :D. Annars är jag bara trött :P

Haha det gjorde Leo i början också, bara burkmat :P. Alltså jag vet att det är lätt för mig att säga men du behöver inte stressa! Han äter när han är hungrig :) . Leo äter ibland en halv och ibland en hel, äter han en halv får han lite kex eller en klämmis emellan sen bara :)

Hoppas det går över snart då. :) Det var det värsta nästan när jag var gravid, att må illa i början haha.. Jobbigt att dölja det på jobbet osv..

Okej vad skönt tack :D Vet ju det innerst inne men blir ändå så galet stressad ibland..
Svar på tråden ömma bröst!