Johannah01 skrev 2015-10-13 10:49:36 följande:
Vad blev det dahlia? Hur gick det? Berätta om förlossningen!
Igår plussade jag med nummer 2. Så går allt vägen får jag ett barn till i juni nästa år :) 18 månader emellan :D
Det blev en pojke som kom på sitt bf-datum. :) Var en helt okej förlossning. Haha, har inget att jämföra med direkt men..
Jag och sambon höll på och satte staket hela lördagen.. Vid 17.30 fick jag första värken på icaparkeringen och sen fick jag en värk till 10 min senare inne på pizzerian. Sen åkte vi hem och åt och kollade på film och så och det gjorde fortsatt ont med ca 10 minuters mellanrum. Så jag sa till sambon att jag skulle gå och lägga mig. Han fattade aldrig att jag hade riktiga värkar så han satt vid datorn..
Lyckades sova från 22:30-23:30 och då fick jag ta Alvedon. Gjorde fortsatt ont men lyckades somna från 00-01 igen. Vaknade och hade så ont. Sambon satt vid datorn där nere och jag gick där uppe och hade oregelbundna men skitonda värkar och ville bara gråta för att min sambo inte kommit upp och frågat en enda gång hur det var med mig.. Envis som jag är ville jag inte säga till honom hur ont jag hade heller xD. 03:00 ringde jag förlossningen och sa hur ont jag hade. Men eftersom jag inte kunde klocka värkarna då det gjorde ont heeela tiden så mena hon på att jag skulle ta Alvedon igen, duscha och sova. Så jag tog Alvedon och ställde mig i duschen. Hjälpte inte ett skit. Så när jag torkade mig så skrek jag på sambon som sprang upp och fattade ingenting haha!! Så jag fick säga till honom att åka och lämna hundarna hos mamma. Så det gjorde han fort. Sen fick han ringa förlossningen och säga att vi kommer nu. Hade massor av värkar i bilen in och trodde jag kissade på mig hela tiden men det var vattnet haha!!
Vi var på förlossningen 04.50 och då fick vi ett rum och jag var öppen 5 cm. Fick lustgas och så och det hjälpte väl lite grann. Sen ville jag ha EDA för jag hade så jäkla ont. Och det fick jag. Allt släppte med en gång. Såå skönt!! Och då var det dags där på morgon vid 7 att byta personal så vi blev helt ensamma. Då passade sambon på att sova eftersom han satt vid datorn hela natten. Så där låg jag ensam vaken och kunde inte sova alls.. Sen vid 8 kände jag att det började trycka på neråt. Sen fick vi ny personal som ville att sambon skulle gå och köpa något att äta för att orka med förlossningen. Så han gick och var borta jättelänge. Kände mig så ensam utan honom och det började bara trycka på mer och mer och han kom aldrig. Då hade han gått vilse haha!! Iaf sen så började det trycka på ordentligt vid 10 tror jag. Men det hände lixom inget. Var öppen 8-9 cm då och bebisen började må ganska dåligt. Så det var massa folk där inne helt plötsligt. Ärligt talat var helt borta på lustgas så jag märkte inte så mycket och hade svårt att ta till mig vad dom sa. Men jag fick helt plötsligt inte krysta då bebisen mådde dåligt. Tiden gick och jag hade såna krystvärkar och fick inte krysta det var sjukt jobbigt. Som att säga till en som har maginfluensa att den inte får bajsa.. Men sen fick jag klartecken och ut kom han iaf 14.05 :)
Stort grattis till ditt plus! Vad roligt. :) Här blir det nog inga mer barn. Den smärtan var inte mänsklig. :D