• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Johannah01

Jo då de kommer du!! Kan ju trösta dig med att man mest känner sig fet och obekväm ;) 3,5 månad kvar å de blir bara tyngre å tyngre.. Puuuhh! Inte klokt va man står ut med !!

• dahlia92

Men jag vill också vara fet och obekväm :( gud vad tiden går fort. Känns som det inte var alls längesen som vi börja skriva här o snart ska du föda..

Jag fick positivt äl-test i onsdags. Igårkväll testade jag igen vid 20.30 fast det står att man dla testa mellan 10-20 men det testet vsr negativt? Hur kan det vara det :s släppte ägget så fort? Står ju att det visar att ägget släpper om 24-48 timmar. Vet att man inte ska testa mer efter positivt test men ville ändå kolla. Kanske inte har någon ägglossning denna månaden men det var ju positivt i onsdags. Gud vad jag svamlar men tycker det var så knepigt att det blev negativt igår..

• Acire94

Kan du inte ta kort på testet? Det kan ju redan ha släppt  :)

Vad sjukt att du är så långt gången, som dahlia skrev typ, det känns som du nyss blev gravid!

För övrigt så känner jag mig redan fet och obekväm sen innan jag blev gravid så det är liksom inget problem ;) Känns dock som att jag redan har svullnat upp, min förlovningsring satt jättehårt och det har den aldrig gjort innan ju :(

• dahlia92

Men jag kan inte föra över bild varken från mobil eller platta :/ fattar inte problemet.. känns konstigt om det släppte så fort men man vet ju aldrig..

Du får ha ringen runt halsen istället

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-09-05 17:57:42 följande:

Men jag kan inte föra över bild varken från mobil eller platta :/ fattar inte problemet.. känns konstigt om det släppte så fort men man vet ju aldrig..

Du får ha ringen runt halsen istället

Nehe :o Konstigt! Men ni han "mysa" innan eller?

Ja, jag får köpa en kedja, fick ta av den igår men vill ju inte gå utan den heller..

Jag vet inte varför.. men bara för att jag fick åka in till akuten den där dagen så känns det hela tiden som att något är fel.. vågar liksom inte bli glad ifall att! Hoppas verkligen jag får se att hjärtat slår om två veckor så att jag vågar tro på det :(
  • Johannah01
    dahlia92 skrev 2014-09-05 17:57:42 följande:

Du får ha ringen runt halsen istället smile1.gif

Men de borde ju vara att de kan släppa inom 48 timmar? För om du hade haft positivt test igår kväll hade de ju verkligen inte stämt, för om det ska släppa efter minst 24 timmar efter varje test så borde de ju visa negativt om de kommer släppa om 12 timmar å de låter ju konstigt. Så de låter ju som att de hann släppa eller om de e så som du säger att de inte visar positivt inom 24 timmar innan det släpper så kanske de släpper ikväll! :) så mös ni i onsdags och igår så kan de ju ta sig men mys idag och imorgon också!!:):)
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2014-09-05 22:23:09 följande:

Nehe :o Konstigt! Men ni han "mysa" innan eller?

Ja, jag får köpa en kedja, fick ta av den igår men vill ju inte gå utan den heller..

Jag vet inte varför.. men bara för att jag fick åka in till akuten den där dagen så känns det hela tiden som att något är fel.. vågar liksom inte bli glad ifall att! Hoppas verkligen jag får se att hjärtat slår om två veckor så att jag vågar tro på det :(

Jaa hoppas det räckte bara.. ^^

Nejdå det är nog ingen fara. Förstår att du oroar dig men blir inte bättre av att gå och tänka på det. Cystor är nog ganska vanliga under graviditeten. Har för mig jag läste det härom dan. Får du redan göra ultraljud alltså? :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-09-05 23:07:08 följande:
    Jaa hoppas det räckte bara.. ^^

Nejdå det är nog ingen fara. Förstår att du oroar dig men blir inte bättre av att gå och tänka på det. Cystor är nog ganska vanliga under graviditeten. Har för mig jag läste det härom dan. Får du redan göra ultraljud alltså? :)
    Jo, jag får göra det bara för att jag har haft lite..problem :p De ska kolla så att cystan har minskat eller i alla fall inte växt och samtidigt kolla i vilken vecka jag är i :) Jag tycker det är superskönt för de flesta får knappt några ultraljud! Jag har redan gjort två :)
  • dahlia92
    Johannah01 skrev 2014-09-05 22:45:42 följande:

Men de borde ju vara att de kan släppa inom 48 timmar? För om du hade haft positivt test igår kväll hade de ju verkligen inte stämt, för om det ska släppa efter minst 24 timmar efter varje test så borde de ju visa negativt om de kommer släppa om 12 timmar å de låter ju konstigt. Så de låter ju som att de hann släppa eller om de e så som du säger att de inte visar positivt inom 24 timmar innan det släpper så kanske de släpper ikväll! :) så mös ni i onsdags och igår så kan de ju ta sig men mys idag och imorgon också!!:):)

Ja asså blir inte klok på detta. Alla säger olika. Vet ju att man bara ska testa fram till positivt annars blir det ju att man undrar. Men förra månaden var det positivt i fyra dagar. Kan vart mer men stickorna tog slut. Därför jag tycker det vart knepigt..

Vi hann med onsdag morgon och igårkväll. Hoppas för guds skull det räcker :/ nu är han ute med kompisar så får se om vi får till det inatt (haha) eller imorn bitti, sen får det sjöen räcka :p inga förhoppningar denna månaden heller xD
  • Acire94

Hej på er!
    Hur går det?
    Jag har haft lite blödningar de senaste dagarna så vet inte riktigt hur det ska gå med lilla bebisen, såg i alla fall hjärtat picka idag så det är ju positivt! Blev dock tillbakaflyttad några dagar från 8+0 till 7+0 :)

Svar på tråden ömma bröst!