• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-08-25 20:33:54 följande:

Nej det ska du verkligen inte ha! Hade gjort likadant, du har ju plussat man vill ju berätta för hela världen. Grattis så mycket till ditt plus, det är du så värd. :) Klart jag blir grymt avundsjuk haha men det är väl bara o bita i det sura äpplet o fortsätta. Eller ge upp har inte bestämt än xD Mår så dåligt så det inte är sant, vet inte hur man kopplar bort något sånt här då jag tänker på det varenda minut. Ser gravidmagar hela tiden. Tillomed alla ungar som gallskriker på jobbet och mammorna som suckar och skriker på dom blir jag avundsjuk på.. Blö livet suger just nu.

Men jag är jätteglad för din skull. Hoppas att den lille vill stanna. Hade också haft bf 1 maj om det tagit sig. Ville verkligen för min mamma fyller år den 2a.. Men sån tur ska man  ju aldrig ha..

Åh bra att du skriver! Det kommer ta sig för dig också, när som helst! Men tack :)

Haha, jag vet vad du menar!! "jobbar" ju på förskola nu och antagligen så märker barnen att jag är väldigt barnkär för det är många som har fäst sig vid mig, det är så himla mysigt! Att få en kram när man kommer dit eller typ som idag att det var ett barn som blev ledsen när jag gick hem!

Hoppas jag med... fick tid redan nu på torsdag för första samtal men tror jag ska fråga om de kan göra ett vul ganska tidigt för att se så att allt stämmer!
  • Acire94
    Johannah01 skrev 2014-08-25 20:38:32 följande:
    Vi försökte kolla könet på RUL och hon trodde det var en tjej men ville inte lova något då navelsträngen låg emellan. Så det blir en överraskning :) var super niga med att veta kön innan men nu gör det mig inget längre :) blev bara så lycklig av att de va en liten krabat där inne så det tog över allt .. Var så orolig innan RUL så de va inte klokt :) kände inte min bebis förren i v.21 ungefär :)
    Aha, men vad mysigt att inte veta till hundra procent ändå! Oj vad läskigt!! Ska försöka få ett vul tidigt eftersom att jag fick missfall sist, annars kommer jag gå och tänka på det hela tiden, haha :)
  • Acire94

Dahlia! Idag var jag hos barnmorskan för första gången, och det var ingen fara alls om man hade mellan typ 20-35 dagar eller något sådant på en cykel! Jag trodde det var oregelbunden om den skiftade lite men hon sa att de ser det som en regelbunden menscykel!

Så det behöver du inte kolla upp liksom :) Bara så du vet ;)

• dahlia92

Okej tack så mycket :) men tycker det ändå är konstigt att ingen cykel har varit lika lång sen mars. Nu senast hade jag 30 dagar. Vet inte om det berodde på rosenroten dock men. Är mest nervös över att jag inte får äl-flytningar längre :/ Läst att många inte får det och blir gravida ändå men jag får mest lotionflytningar eller vad man ska säga haha. Och nu har jag fan haft mensvärk varje dag i flera veckor så något är nog fel :/

• Acire94

Oj! Du kanske ska ringa barnmorskemottagningen och höra lite? Eller om du inte vill ringa dit kan du ju prova 1177 bara för att få ett svar på vad det kan vara typ? Fick du mycket mens eller? Tänkte om du kanske är gravid ändå? Svårt ju :( Jag har haft svinont varje dag den här veckan, rejäl mensvärk i perioder typ men det sa hon också var normalt...

• dahlia92

Alltså jag har ju sån jäkla telefonfobi haha. Vet inte vad jag skulle säga.. men ger det något försök till sen tar jag tag i det o ringer. Vet inte om jag skulle ringa någon gynekolog kanske o kolla så jag inte fått nån ny cysta. Ne är nog mest troligt inte gravid. Verkade vara vanlig mens haha. Tror den är slut nu så får ta tag i denna månaden med nya krafter :p

Ja det tror jag är normalt vid en graviditet så du behöver inte oroa dig. :) vad gick hon igenom med dig då?

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-08-28 14:41:48 följande:

Alltså jag har ju sån jäkla telefonfobi haha. Vet inte vad jag skulle säga.. men ger det något försök till sen tar jag tag i det o ringer. Vet inte om jag skulle ringa någon gynekolog kanske o kolla så jag inte fått nån ny cysta. Ne är nog mest troligt inte gravid. Verkade vara vanlig mens haha. Tror den är slut nu så får ta tag i denna månaden med nya krafter :p

Ja det tror jag är normalt vid en graviditet så du behöver inte oroa dig. :) vad gick hon igenom med dig då?

Okejj, hoppas det inte är något bara! Även om vi inte känner varandra så finns vi här för dig!

Vi pratade mest om alkoholvanor, cigg/snus och vanliga frågor som när jag fick min sista mens, när jag tog det positiva testet osv.. Sen skulle vi ta prover men skulle komma tillbaka om en vecka och göra det istället för jag gick med på att vara med i någon studie, haha :)

Btw, vi har hittat ett hus! Ska skriva på papprena imorrn! :D Känns dock som det blir liiite stressigt för det är en del grejer (även om de är hyffsat enkla) som jag vill ändra liksom :) menmen!
  • dahlia92

Tack så mycket, betyder mycket :)

Jaha okej :) vad var det för studie då?

Oj nej va kul! Grattis :) vart blir det nånstans nu då? :)

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-08-28 19:13:58 följande:

Tack så mycket, betyder mycket :)

Jaha okej :) vad var det för studie då?

Oj nej va kul! Grattis :) vart blir det nånstans nu då? :)

Jodstudie, för att se om mamman behöver ta extra jod under graviditeten eller inte :) Man skulle typ komma dit på lite extra blodprov och urinprov :)

Utanför varnhem på landet typ! It's going to be awesome :D
  • dahlia92

Jaha oki.

åh vad gött :) det kommer ni inte ångra iaf, bo på landet är det bästa :) förutom all jävla stank av grispiss just nu xD

Svar på tråden ömma bröst!