• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Acire94

Hej på er!
    Ursäkta att jag har "checkat ut" lite.. Tror det är för att jag har tagit allt det här hårdare än vad jag trodde jag skulle göra! Känns ganska hopplöst just nu men så fort släktingarna har åkt hem så ska jag i alla fall ta tag i vikten och börja träna ordentligt och hoppas på att det är det som gör att det går trögt.. tror dock inte det :(

Hur går det för dig dahlia? och vad härligt att du har fått se att det finns en liten bebis inne i magen nu Johannah!

Jag har i alla fall bim den 26e men tror inte det är något, det enda jag känt nu är att det typ sticker till lite ibland i äggstocken men det tycker jag det brukar göra emellan äl och bim nu för tiden :)

• dahlia92

Ja herregud förstår dig, får själv bryt var o varannan dag. Kul att du är tillbaka iaf hoppas du har mer krafter nu :)

Ne jag har bim 28e, tycker att vi prickade in det då jag fick utslag på stickorna. Hoppas att dom orkade överleva typ 1 dag extra iaf. Men har inga symtom och idag kom lite av den äckliga mjölkiga flytningen jag får innan mens så det är väl kört igen. Orkar snart inte försöka mer.. Ville vara 'först' i släkten bland oss unga som blir gravid men ne min syssling o hans tjej hann både gifta sig och komma ut med graviditet i veckan så det är lite jobbigt :/ men när jag kollar tillbaka i loggen i min app så ser jag att vi verkligheten inte prickat in en enda äl innan haha, så hoppas på oss nu. :)

Förlåt för långt och inge styckeindelning, fattar ej varför det inte går på plattan :/

• Acire94

Nej vad tråkigt att de hann före :( Har ni planer på att gifta er också eller? :) Jag vill också vara först och än så länge så är ingen ens i närheten (hoppashoppas) men om det tar jättelång tid så kan det ju ändra sig :(

Jag tycker att det är onödigt att leta symptom nu för då hoppas man förmycket och så är det ändå inget sen i slutändan...

Vi håller på och kollar på hus förresten (vet inte om jag har skrivit det), jag tycker det är skitjobbigt att bo i lägenhet men antar att det är för att jag alltid har bott i hus innan! Så på ett sätt är det väl lite bra om det inte händer riktigt än för då hinner man kanske fixa lite först i huset.

Men sen vet jag inte hur jag ska göra för jag ska söka till högskola till nästa vår men vet inte riktigt, kan man ta uppehåll ifrån högskolan om det skulle vara så att man får barn liksom? Någon som vet? :)

Kram på dig förresten, vår tur kommer! Nu ska jag åka och äta jordgubbar och fira att jag fick sluta tidigare idag ;)

• Johannah01

Min lilla syster berättade i förrgår att hon också är gravid nu, BF ca 15/3.. Lite sjukt ändå :) men dom har försökt i 7 månader sa hon. Vilket betyder att dom började försöka innan jag å min sambo började. Och ja tillslut gick det!! Vi kollar också på hus. Eller letar väl mer gård. Har hittat en nu men vi fårse, den e väldigt dyr och inte riktigt värd utropspriset tycker jag..

• dahlia92

Ne jag vill inte gifta mig alls faktiskt, kan förlova mig men inget bröllop. :) Men blev då ledsen att dom kom med hela paketet på en vecka lixom haha..

Nej vad kul med hus :D var kollar ni nånstans? Jag förstår dig. Har själv bott i lägenhet i 16 år skulle aldrig byta tillbaka till det :)

Jaa bara du har kommit in på ett program på högskolan så kan du ta studieuppehåll. Tänkte själv göra så då jag kom in på butikchefsprogrammet men sen fick jag fast så tackade nej till o plugga..

Jaså vad kul har du fått jobb? :D

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2014-07-21 15:38:19 följande:

Min lilla syster berättade i förrgår att hon också är gravid nu, BF ca 15/3.. Lite sjukt ändå :) men dom har försökt i 7 månader sa hon. Vilket betyder att dom började försöka innan jag å min sambo började. Och ja tillslut gick det!! Vi kollar också på hus. Eller letar väl mer gård. Har hittat en nu men vi fårse, den e väldigt dyr och inte riktigt värd utropspriset tycker jag..

Åå vad kul ändå samtidigt som syrran :) skulle vilja ha samtidigt som min syster men jag vill vara först så hon får lugna sig

Vad kul med gård, blir det massa djur då också eller? :D Ne alltså det är väldigt svårt det där med priser och så. Allt handlar om läget. Lixom hade vårat hus legat i stan hade det säkert varit upp mot miljonen. Men man behöver gå på ett par visningar innan man hittar det rätta. Plötsligt händer det :)
  • Johannah01

Enda dumma e att varken syrran eller hennes kille har jobb, så ja vet inte hur som tänker riktigt. Hon har ingen erfarenhet av något å de e ju svårt att få jobb sen när man har småbarn också.. Men hade han iaf haft jobb hade ja ändå tyckt att de varitbokej, men ja ver inte hur dom ska klara det :( men självklart är jag ju glad för hennes skull. Bara de att båda e så otroligt lata också, så de e väl där problemet ligger;) aja... Ja här i Vänersborg kostar renoverings objekten 1.3milj lixom. Och detta ska dom ha 3.1milj för. Så dyrt men sambon la ett bud på 2.8 idag. De ligger jäkligt bra mellan ridhus / ridskola och ridvägar. Samt lika nära till Thn och Vänersborg. så får väl hoppas ingen budar över :) men men.

• dahlia92

Åh då förstår jag :/ ne bästa är ju om iaf en har fast inkomst.

Gud vad kul hoppas att ni får det :)

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-07-21 15:52:25 följande:

Ne jag vill inte gifta mig alls faktiskt, kan förlova mig men inget bröllop. :) Men blev då ledsen att dom kom med hela paketet på en vecka lixom haha..

Nej vad kul med hus :D var kollar ni nånstans? Jag förstår dig. Har själv bott i lägenhet i 16 år skulle aldrig byta tillbaka till det :)

Jaa bara du har kommit in på ett program på högskolan så kan du ta studieuppehåll. Tänkte själv göra så då jag kom in på butikchefsprogrammet men sen fick jag fast så tackade nej till o plugga..

Jaså vad kul har du fått jobb? :D

Vi kollar på ett ganska stort område men nu har vi fastnat för ett som ligger strax utanför Skövde, typ Ulvåker området :) Får se hur det blir men hoppas! :D

Jaha! Men gud vad bra, hoppas att jag kommer in då bara :) Men i sådana fall ska jag plugga på distans så jag kan ju plugga när jag är gravid i alla fall, man sitter ju bara hemma liksom :D

Nepp, praktik :) Men nu är det ju sammanslagning för förskolorna så nu blir det väldigt många "fröknar" för väldigt få barn :P
  • Acire94
    Johannah01 skrev 2014-07-21 22:13:05 följande:

Enda dumma e att varken syrran eller hennes kille har jobb, så ja vet inte hur som tänker riktigt. Hon har ingen erfarenhet av något å de e ju svårt att få jobb sen när man har småbarn också.. Men hade han iaf haft jobb hade ja ändå tyckt att de varitbokej, men ja ver inte hur dom ska klara det :( men självklart är jag ju glad för hennes skull. Bara de att båda e så otroligt lata också, så de e väl där problemet ligger;) aja... Ja här i Vänersborg kostar renoverings objekten 1.3milj lixom. Och detta ska dom ha 3.1milj för. Så dyrt men sambon la ett bud på 2.8 idag. De ligger jäkligt bra mellan ridhus / ridskola och ridvägar. Samt lika nära till Thn och Vänersborg. så får väl hoppas ingen budar över :) men men.

Det är ju lite svårt då.. De ska ju har råd att köpa massor grejer till barnet och blöjor och barnmat och allt vad det är! Vi har ju räknat lite på när vi har en lön (sambon) och då går det ju men det är ju inte lyxliv liksom ;)

Åh hoppas ni får gården!! :D
Svar på tråden ömma bröst!