• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Fast det är säkert inget :/ läste i en annan tråd här att om man inte har ägglossning en månad så får man ingen mens heller. Kan det stämma? Eftersom man bara har äl upp till 10ggr per år.. men kan inte minnas att mensen hade 'uppehåll' och nte kom innan jag började med p-piller så vet inte vad jag ska tro..

• Johannah01

De lät konstigt. Man får ju mens fast man äter P piller å då har man ju inte heller ägglossning. :) du kan ju haft ägglossning utan att du märkt också.. Alltså jag tror man lätt kan missa den med testerna också

• dahlia92

Tog ett till test förut.. men tror att det var fel på stickan eller så är jag helt enkelt inte gravid.. Stickan var lixom lite rosa när jag tog upp den ur förpackningen, typ där vart det breda vita strecket är, men jag testade ändå. Och då fick jag ett starkt streck till höger, den som alltid kommer. Men sen kom ett svagt streck som gick åt fel håll?? Alltså lodrätt i mitten. Sen försvann det efter en stund. Jätteknepigt har försökt googla men inte kommit fram till något direkt. Ska testa igen imorn bitti med den sista och sen får jag väl köpa ett digitalt test, testlagrets stickor var inget direkt o ha..

• Johannah01

Nä dom är nog inte så bra, har läst flera som varit missnöjda. Tror digitalt är de absolut bästa.. Eller Apoteket har väl typ 2st för 80kr men de e ju inte digitalt :) men är mensen sen så tycker jag absolut att man kan köpa digitalt :)

• dahlia92

Fast läst att flera fått mens på typ bim 15 o högre. För går de så lång tid o inget plus är det typ noll chans att man är gravid så tycker att jag borde fått ett plus nu isåfall.. men ska köpa digitalt sen och testa i helgen.

• Johannah01

Jaa.. Men jag har även läst om en tjej där alla grav test visade negativt men mensen kom inte, det gick så långt att hon tillslut var i vecka 18! Men de känns som de är väldigt ovanligt att de visar negativt på någon som är gravid !

• dahlia92

Ja tror det är ovanligt, läste också om en igår som kände en som inte plussade alls, inte ens samma dag hon åkte in för att föda haha, så gravid var hon ju. :)

• Acire94

Förvirrade tjejen hoppar in här igen.. fick ju mens den 26e och det var inte alls mycket den dagen, inte heller den 27e och idag har det inte varit något alls?? Såg bara liiiite på pappret imorse! Brukar ju ha mens i 5 dagar och då ganska mycket under flera dagar? ...

• dahlia92

Kanske nidblödning? Eller så kanske det är rester från missfallet? Inte så duktig på sånt faktiskt :/

Svar på tråden ömma bröst!