• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Ne har inte heller fått ömma bröst eller ont i bröstvårtorna o de har jag fått förut. Tror inte jag haft äl på två månader nu. Vad innebär pco? Vet att många skriver om de o jag har googlat förut, minnet är inte det bästa. Ska man kolla upp o få nån diagnos eller hur funkar det? Tycker att det är löjligt att jag helt plötsligt inte ska få någon ägglossning? Vet att jag hade det i mars o april bara att vi inte hann pricka in det. Om jag inte har äl nästa månad får jag väl kolla upp det Ville ju ha en bebis i början på nästa år :(

• Acire94

Jag tror det innebär att man inte har ägglossning varje månad så man måste ta receptbelagd medicin för att hjälpa igång ägglossningen! Men jag tycker du ska köpa rosenrot först:)

• dahlia92

Ja jag läste lite om det igårkväll. Men det stod att mensen brukar vara oregelbunden och det har aldrig min varit. . Hoppas verkligen inte jag har det. Janjag ska köpa rosenrot o bättre äl-tester till nästa månad :)

• Acire94

Jag är så himla förvirrad över min kropp alltså! Tycker att man borde fått iordning på den nu :p.. kanske är på väg att ha äl nu istället även om jag trodde att jag hade det förra veckan eftersom det gjorde så ont! Nu börjar bröstvårtorna göra lite ont så det kanske är på gång...

• dahlia92

Jaså :o du tar inga äl-test eller? Jag tog 6 st men alla såg likadana ut så jag gav upp. Får försöka i juli istället. Orkar inte längta dit för då är sommaren snart förbi haha.. Ska beställa alla möjliga grejer nu som ska vara bra för att bli gravid. Zink skulle vara bra för killars spermier så det ska jag trycka i honom sen kunde även dom ta rosenrot också om jag förstod det rätt så det ska han få ta också. Haha blir det ingen bebis då då är det något skumt på G :)

• Acire94

Jo, eller jag tog några men det gjorde mig bara mer förvirrad förra veckan, sen tog jag ett igår som var rätt starkt och nu har jag typ mensvärk:p

• Acire94

Ah, kan ju ha haft två ägglossnigar denna månaden antar jag? Hört att det kan bli så ibland! Jag vet inte, skitsvårt!

• Acire94

Googlade på det och det kom upp någon artikel om att forskare har kommit på att det inte finns någon "säker period" då man inte kan bli gravid för att tjejer kan ha äl flera gånger på en månad :o

Svar på tråden ömma bröst!