• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Acire94

Fast det är inte exakt 14 dagar, det är väldigt olika från person till person! Man kan ha 12-16 dagar från äl till mens :)

Dock så kan du ju ha sen äl eller att du inte känt av den osv! Man kan ju alltid hoppas ;) Vi har ju som sagt blivit lurade några gånger så vet inte riktigt vad man ska tro nu förtin :)

• Johannah01

Jaså okej:) jag vet inte var jag läste detta :) men där stod de iaf att det kan skilja från mens-ägglossning men inte mellan ägglossning-mens.. Men de låter ju mer logiskt det du säger!

• dahlia92

Jag har faktiskt ingen aning.. tycker jag läser olika saker och teorier hela tiden. :) tror egentligen att det är bäst att ha sex varannan dag. Lixom då kan man ju bara inte missa. Ska verkligen försöka med det nästa månad. Har du fått någon bebisbula än eller? Borde väl börja synas nu? :)

• Johannah01

Jo då magen växer som bara den , men märker att ja lägger på mig fett också ;) bokat ultraljud 17/7 nu, längtar:)

• Acire94

Hej på er!

Måste bara berätta, nu har min bröst blivit ömma igen och förut när jag skulle gå ur soffan (har en stor divansoffa så kan bli att man "kryper" ur den ibland, haha) så ilade det till i underlivet och gjorde jätteont! Fick stå kvar på alla fyra i typ 10 sekunder innan det försvann...vad var det??

• Johannah01

Det händer mig hela tiden, fast då är det ligamenten och musklerna kring livmodern som inte hänger med i min snabba rörelse :)

• Acire94
    Johannah01 skrev 2014-06-21 09:20:22 följande:

Det händer mig hela tiden, fast då är det ligamenten och musklerna kring livmodern som inte hänger med i min snabba rörelse :)

Men jag ska ju precis ha haft ägglossning? Eller jag kanske ska tänka att jag hade ägglossning den 9onde eller vad det var? Vill ju såklart att det ska visa sig att jag är gravid men känns inte som att det kan komma så tidigt eller? :)
  • Johannah01

Jag vet faktiskt inte :) man kanske kan känna sånna hugg utan att man är gravid? Eftersom vi gått på P piller och att vi inte haft ägglossning innan så känner man ju mer därifrån nu om du förstår. Annars kan de ju vara ägget som fastna :)

• Acire94

Jo det är klart, men jag slutade ju med p-piller i februari så tycker att det borde jag märkt innan i sådana fall ;) Men kan ju i och för sig vara när det fäste (om det fäste), hoppas!

Svar på tråden ömma bröst!