• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Haha det verkar inte hända mig i alla fall :( nu har jag mensvärk så den är väl på gång. Skönt så vi kan ta nya tag nästa månad..

• Johannah01

Men va händer om ni har sex varje/varannan dag istället för att stressa med dessa tester, börja nu å testa en månad framåt :) ? Då borde de ju ta sig. Låt han komma djupt inne och lägg er med benen upp mot taket efteråt så de rinner in ;)

• dahlia92

Har försökt med den metoden men de blir ändå glapp på tre dar hit o dit. Och denna måmaden har varit katastrof vi har haft sex typ max 6 gånger så det är bara tur att jag inte hade någon ägglossning. Han tycker det är roligare o vara med polare o bilrace hit o dit tydligen så har gett upp just nu känns de som :p

• eck

Jag kan rekomendera att tempa. Ta tempern varje dag innan du stiger upp ur sängen, från mens och till ÄL är tempretaturen som lägst. Vid ÄL gör den en liten dipp för att sedan stiga markant :) Det blir lättare att hålla kolla på det så, eftersom ÄL-stickor kan ge utslag för mens och annat med (se t.ex. www.fertilityfriend.com/layouts/ttc/help/chart_key.html för ett exempel på hur det kan se ut). Jag höll koll på min temp via dels en mens-app (WomanLog) och fertilityfriend.com.
    Lycka till! :)

• dahlia92

Jo han vill men men han fattar inte att det bara finns typ två dagar man kan bli gravid på i månaden. Ärligt talat tror jag att han vill mer än mig. Igår lekte han med min morbrors barn och körde runt dom i cabbe osv och han säger hela tiden att han vill ha barn medan jag har nästan slutat bry mig. Tappade verkligen lusten när det tar sån tid och blivit orolig nu när jag kanske inte ens kan få barn och känner att då kan det kvitta. Men min sambo väljer barn framför mig hahaha så skulle jag inte kunna få barn vill han inte vara med mig säger han. Hoppas att han skojar. :) nej förlåt att jag låter så negativ men har tänkt på detta konstant i ett halvår och blir trött när det aldrig tar sig. Dig tog det sig ju för direkt lixom. Blir väldigt deprimerad o vill testa alla möjliga saker som går innan jag får söka hjälp.. någon temp har jag inte ens så får väl införskaffa mig det med. Förlåt för långt inlägg o utan styckeindelningar men skriver från mobil. Får inte internet till datan än på ett par veckor^^

• Acire94

Alltså det är ju så svårt..har förresten haft ont när vi har haft sex de två senaste dagarna? What's up with that liksom?

Förklara för honom hur det fungerar då? Det är inte bara du som ska vara gravid ju, ni blir ju det på sätt och vis tillsammans!

• dahlia92

Jag brukar ha ont vid äl så du har väl kanske det nu då? :) Japp jag vet. Säger det hela tiden men det går in i ena örat o ut i andra. :p ne men i juli ska vi gå in helhjärtat med detta. Tror min äl kommer när all stress lagt sig..

Svar på tråden ömma bröst!