• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Hoppas att det inte är någon fara. Men lite blödningar kan ju vara normalt i början.

Fick mens nu. Eller var något brunt nu innan jag duscha. Men haft mensvärk hela dagen så. Men min lutealfas är alltså 12 dagar har jag räknat ut nu.

Hur som. Lämnar er tyvärr nu. Mår skitdåligt av den här sidan, alla plussar, bara jag kvar typ. Tänker på det här varenda sekund jag är vaken och orkar inte mer för det tär på mig psykiskt. Vet inte om jag ska ringa gyn och kolla mina äggstockar för det känns som det är något fel.

Ni får ha det så bra och önskar er all lycka. Kram

• Acire94

Skönt att du vet din lutealfas i alla fall, blir mycket enklare då tycker jag!

Tråkigt att du lämnar oss :/ Jag förstår att du tycker det är jobbigt, jag lämnade ju ett tag för att jag kände så.. Men hoppas du kommer tillbaka och hoppas att inget är fel, det kanske bara har varit otur hittills, man vet ju aldrig!

Sen så kan man ju blöda även om man är gravid som sagt, även precis på bim har jag läst, tänkte eftersom att det inte var rött?

Ta hand om dig! Om du vill prata lite längre fram är det bara att skriva.

Kram <3

• dahlia92

Tack för att du tänkte på mig, ska läsa igenom det om någon dag när chocken lagt sig lite.

Det är nog kanske inte mig det är fel på. Killen gjorde sånt hemmatest idag för att kolla sina spermier och det var negativt. Jag är så ledsen just nu och bara gråter och gråter. Han vill göra slut med mig just nu och säger att jag förstört hans liv för att jag sa åt honom att göra testet.

Ville egentligen bara ha bekräftelse på att hans spermier var bra och att det var mig det var fel på för det är väl lättast att få barn om det är mig det är fel på. Men nu blev det negativt och det känns egentligen helt kört. Vill ju bara ha barn med honom så klart. Gillar inte ens barn egentligen.

Usch trodde jag mådde dåligt innan men det är ingenting mot det här. Vad gör man nu?? Vart ringer man? Vad kommer undersökningar osv att kosta? Om hur många år kan vi kunna få ett barn om det skulle vara möjligt??

Fattar inte vad vi gjort för fel för att förtjäna detta. Herregud vi är 21 och 22 år ska vi verkligen behöva ha såna här problem? Folk gör abort efter abort som om en graviditet vore självklart och vi kan inte ens får ett barn.

Alla frågar när vi ska skaffa barn osv. Ska jag behöva svara att vi inte kan få barn nu också?

Ursäkta värsta romanen men jag är så ledsen och bara gråter hela tiden och pojkvännen undrar varför jag ska gråta när det är han det är fel på. Usch vad jag hatar mitt liv just nu.

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-09-25 22:31:28 följande:

Tack för att du tänkte på mig, ska läsa igenom det om någon dag när chocken lagt sig lite.

Det är nog kanske inte mig det är fel på. Killen gjorde sånt hemmatest idag för att kolla sina spermier och det var negativt. Jag är så ledsen just nu och bara gråter och gråter. Han vill göra slut med mig just nu och säger att jag förstört hans liv för att jag sa åt honom att göra testet.

Ville egentligen bara ha bekräftelse på att hans spermier var bra och att det var mig det var fel på för det är väl lättast att få barn om det är mig det är fel på. Men nu blev det negativt och det känns egentligen helt kört. Vill ju bara ha barn med honom så klart. Gillar inte ens barn egentligen.

Usch trodde jag mådde dåligt innan men det är ingenting mot det här. Vad gör man nu?? Vart ringer man? Vad kommer undersökningar osv att kosta? Om hur många år kan vi kunna få ett barn om det skulle vara möjligt??

Fattar inte vad vi gjort för fel för att förtjäna detta. Herregud vi är 21 och 22 år ska vi verkligen behöva ha såna här problem? Folk gör abort efter abort som om en graviditet vore självklart och vi kan inte ens får ett barn.

Alla frågar när vi ska skaffa barn osv. Ska jag behöva svara att vi inte kan få barn nu också?

Ursäkta värsta romanen men jag är så ledsen och bara gråter hela tiden och pojkvännen undrar varför jag ska gråta när det är han det är fel på. Usch vad jag hatar mitt liv just nu.

Men gud! Vill han göra slut bara för att ni kollar varför ni inte blir gravida?? Han hade ju fått reda på det så småningom så det tycker jag inte du ska ha dåligt samvete över.

Jag tycker att du ska ringa in till gynmottagningen i Skövde och fråga vad man kan göra och var man ska söka sig vidare och även berätta om testet. Självklart är det honom du vill ha barn med, man vill ju inte ha barn med vem som helst och jag hoppas att han förstår att du inte gjorde det av illvilja..

Jag kan verkligen inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu men jag förstår att du är så ledsen, det hade jag också varit! Har du någon att prata med om det här? Har du berättat för din mamma eller någon vän eller liknande? Annars får du gärna höra av dig, vi känner ju inte varandra men vi har ändå snackat här flera månader och jag stöttar dig vad som än händer!

Ta steget och ring, det kanske är enklare än vad du tror just nu, jag vet inte vad det kostar men jag tror det är gratis de 2/3 första gångerna med IVF om det är det du tänkte på! Dessutom så testade ju bara det där testet hur många spermier det fanns, det finns fortfarande chans att du kommer bli gravid med din sambo!

Kram på dig!! <3

• Johannah01

Dahlia. Be om hjälp, han kanske har nån spermie som fungerar och då kan dom hjälpa er. En kompis till mig vars pojkvän fick diagnos att han aldrig kunde få barn, har nu lyckats få två barn på naturlig väg utan att dom ens försökt. Såna hemma test ser nog inte hur många friska spermier det finns, för någon finns det säkert! Kanske har han varit stressad det senaste, äter dålig kost osv. Be om hjälp så är jag säker på att ni löser detta! Tillsammans är ni starka. Kram

• dahlia92

Nej han vill ju inte göra slut så klart. Vi var ganska chockade efter det där testet båda två och han har sagt förut att han skulle lämna mig om det visade sig att han inte kunde få barn. Grejen är att han har alltid drömt om att få barn och familj. Det har inte jag. Och enda sen vi träffades första gången när vi var 16 så sa han att han var rädd för att han inte skulle kunna få barn. Och nu när han fick se det testet så blev väl allt bara så svårt att ta in. Vet inte hur jag ska förklara riktigt..

Vi var väldigt ledsna efteråt. Men sen googlade vi runt lite och vissa skrev att man inte skulle lita på dessa hemmatest, och vissa sa att man kan få barn ändå osvosv. Så vi blev lite lugnare iaf. Vi har bestämt att låta min ägglossning komma och gå dem här månaden och sen testar vi ett nytt fertilitetstest av ett annat märke när den är slut. Visar det också negativt så ringer vi gynmottagningen och drar en fuling att vi försökt ett år. Är ju ändå typ 8 månader nu eller nåt.

Har väl egentligen ingen att prata med detta om förutom min sambo. Har berättat för syrran också. Sa ju till henne att vi skulle göra ett sånt test, hade aldrig trott att det skulle vara negativt så fick ju berätta det med. Hon stöttar mig lite grann men hon är inte på samma plan och hon är väl trött på mitt tjat om barn hit och dit haha. Men hon blev ledsen för våran skull så klart. Jag och min mamma är väldigt tighta och jag funderade på att prata med henne. Men jag vågar inte, jag skäms typ. Hon vet inte ens att vi försöker få barn heller, ville ju överraska henne när jag var gravid men det verkar ju inte bli av så jag kommer berätta för henne när det är så allvarligt att jag inte kan hålla det inom mig heller. Har typ inga vänner. Eller bara ytliga kompisar så ingen jag vill dela detta med så det är lite jobbigt att hålla det inom mig. Men det känns mycket bättre nu än när jag fick reda på det.

Ja dålig kost äter han. Utemat varje dag när han jobbar och aldrig grönsaker osv om det skulle ha någon betydelse.. Han snusar mycket också fast jag sagt till honom att sluta. Köpte en burk med zink också till honom som han var duktig på o ta i början men nu tar han inte ens dom längre.

Livet är så orättvist känner jag. Ville verkligen bli en ung mamma. Nu lär jag väl inte få något barn de närmsta åren iaf. Förlåt för långt inlägg..

• Johannah01

Vad jobbigt! Jag tycker absolut du ska prata med din mamma! Det är så gott med det stödet och kanske kan något lätta inom dig genom att prata om det. kolla upp det hos läkaren istället för såna hemmatester. Kanske kan ni få tips på saker man ska göra för att öka produktionen, kanske finns det medicine man kan ta? En dag kommer du bli mamma, helt säker på det:)

• dahlia92

Jaa jag vet sa det till killen med att han ska ringa på måndag. Men han ville göra ett test till så jag låter han göra det. Hoppas verkligen att det inte är kört för oss. Vill verkligen berätta för min mamma men jag vågar inte. Vill inte att hon ska bli besviken på mig. Vet att hon inte kommer bli det men ändå. Men jag kommer berätta om vi får negativt besked när vi kollat upp oss.

Vill ju bara ha barn med min sambo haha. Han tror det är så enkelt att vi ska göra slut så jag kan hitta någon annan att skaffa barn med. Om vi inte kan få barn kan det nästan kvitta. Har mina hundar och katter så är redan mamma :) Nej nu ljög jag.. Mår så dåligt när jag ser alla små nyfödda bebisar på jobbet haha. Nej men har en ganska bra magkänsla så tror inte det är helt kört. Det kommer nog bara ta lite längre tid..

• Acire94

Hur går det Dahlia? Har han gjort ett nytt test och har ni ringt in?

Jag tror inte heller att det är kört! Jag tror att det är meningen att du ska bli mamma :)

Svar på tråden ömma bröst!