• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-17 20:33:49 följande:
    Haha det är säkert rätt vanligt ;) Jag tog ju ett digitalt först så det var ju bara att visa för sambon direkt men jag blev dock ledsen när det försvann efter några dagar (batteriet tar ju slut :P).  Så länge du har symptom behöver du nog inte oroa dig :)

Min lillkille är beräknad den 3e maj! Ja min sambo har varit helt underbar hela tiden.. Jag har ju mått så himla dåligt i princip hela graviditeten och han har verkligen gjort allt för mig och har till och med åkt hem till mig om jag har mått dåligt! Jag är sååå glad att jag har varit arbetslös ärligt talat för jag har kunnat vila mycket :)
    Aa, det försvann efter 2 dygn så det var tråkigt :( Och nervöst att stå där båda två och glo på det där jäkla timglaset, kändes som låååånga minutrar...

Awww vill också ha en liten kille. (Som jag tror det är) Har ni bestämt namn?? :) Vad har du för barnmorska? Man får reda på könet här alltså? Läst lite att man typ inte får det... Fy vilken otur du har haft som mått så dåligt. Mådde du dåligt ända från start?
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 10:26:44 följande:
    Aa, det försvann efter 2 dygn så det var tråkigt :( Och nervöst att stå där båda två och glo på det där jäkla timglaset, kändes som låååånga minutrar...

Awww vill också ha en liten kille. (Som jag tror det är) Har ni bestämt namn?? :) Vad har du för barnmorska? Man får reda på könet här alltså? Läst lite att man typ inte får det... Fy vilken otur du har haft som mått så dåligt. Mådde du dåligt ända från start?
    Ja! Det blir en liten Leo :) Min barnmorska är jättebra!! Hon heter Åsa :) Tror hon heter Jansson i efternamn. Jag går dock i ryd nu för de håller på att starta en barnmorskemottagning där och hon jobbar där tillfälligt :) Ja det får man, fast det är inte deras prioritering :P Jag gillade inte de som gjorde ultraljuden dock, andra gången åkte vi till Lidköping (hon första var surkärring) och där var de mycket bättre :) Har du ringt bm? :)

Ja, eller ifrån vecka 12 började det nog ordentligt och sen kom foglossningen vecka 17 ^^
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-18 20:04:44 följande:

Ja! Det blir en liten Leo :) Min barnmorska är jättebra!! Hon heter Åsa :) Tror hon heter Jansson i efternamn. Jag går dock i ryd nu för de håller på att starta en barnmorskemottagning där och hon jobbar där tillfälligt :) Ja det får man, fast det är inte deras prioritering :P Jag gillade inte de som gjorde ultraljuden dock, andra gången åkte vi till Lidköping (hon första var surkärring) och där var de mycket bättre :) Har du ringt bm? :)

Ja, eller ifrån vecka 12 började det nog ordentligt och sen kom foglossningen vecka 17 ^^

Aww vi är också inne på nästan samma, fast Leon eller jag.. Sambon tvekar lite men vi har ju ett bra tag kvar att fundera..

Jaa jag går också där. Var där igår på hälsosamtal. Vågar inte skriva vad min barnmorska heter om hon kommer och läser men hon var helt flummig. Både jag och sambon tyckte det men hon var ju hur gullig som helst så får väl behålla henne haha. Har nästa tid 24 mars och fattar inte riktigt vad vi ska göra då eftersom jag inte kommer få göra något ultraljud förs i v18. Betalade ni det i Lidköping själva då eller? Vill ju gärna veta om jag har en bebis i magen innan v.18 liksom. Men men är väl bara att hålla ut...
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 22:35:59 följande:
    Aww vi är också inne på nästan samma, fast Leon eller jag.. Sambon tvekar lite men vi har ju ett bra tag kvar att fundera..

Jaa jag går också där. Var där igår på hälsosamtal. Vågar inte skriva vad min barnmorska heter om hon kommer och läser men hon var helt flummig. Både jag och sambon tyckte det men hon var ju hur gullig som helst så får väl behålla henne haha. Har nästa tid 24 mars och fattar inte riktigt vad vi ska göra då eftersom jag inte kommer få göra något ultraljud förs i v18. Betalade ni det i Lidköping själva då eller? Vill ju gärna veta om jag har en bebis i magen innan v.18 liksom. Men men är väl bara att hålla ut...
    Nej vad kul hur lika man tänker ;) Jo det är ju ett tag kvar :) Vi bestämde oss inte förrän vi visste vilket kön det var i vecka 25 :P

Åh vad kul, då kanske vi ses där någon gång! ;) Tror jag ska dit den 25e mars dock, haha :P Tror bara det är två barnmorskor där så jag vet vem du menar, men hon verkar jättegullig så det blir nog bra ändå! Första mötet är ju mest att ni får prata om att man inte ska röka och dricka och så skriva i massor uppgifter om dig och din sambo typ (om det var samma). Nästa möte är själva inskrivningen men det hände väl inte jättemycket där tror det är blodprov och sånt bara :)

Nepp, hon såg inte så mycket för jag var där rätt tidigt (ärligt talat försökte hon knappt) och sen hade de ingen tid i Skövde då jag behövde gå så då frågade de om jag kunde tänka mig att göra det i Lidköping istället och det är jag glad att jag tackade ja till!

Jag har haft rätt många ultraljud då jag blödde i typ vecka 8-9 plus att jag var inlagd i vecka 5 och så fick jag ju ett par ultraljud efteråt också för att kolla så att jag inte hade utomkveds :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 22:35:59 följande:

Jag är inte inne här jätteofta längre (tyvärr) så om du VILL så får du lägga till mig på facebook istället :) Säg till i sådana fall så kan jag skriva vad jag heter privat :P Förstår om du inte vill så klart :)
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-18 23:38:12 följande:

Nej vad kul hur lika man tänker ;) Jo det är ju ett tag kvar :) Vi bestämde oss inte förrän vi visste vilket kön det var i vecka 25 :P

Åh vad kul, då kanske vi ses där någon gång! ;) Tror jag ska dit den 25e mars dock, haha :P Tror bara det är två barnmorskor där så jag vet vem du menar, men hon verkar jättegullig så det blir nog bra ändå! Första mötet är ju mest att ni får prata om att man inte ska röka och dricka och så skriva i massor uppgifter om dig och din sambo typ (om det var samma). Nästa möte är själva inskrivningen men det hände väl inte jättemycket där tror det är blodprov och sånt bara :)

Nepp, hon såg inte så mycket för jag var där rätt tidigt (ärligt talat försökte hon knappt) och sen hade de ingen tid i Skövde då jag behövde gå så då frågade de om jag kunde tänka mig att göra det i Lidköping istället och det är jag glad att jag tackade ja till!

Jag har haft rätt många ultraljud då jag blödde i typ vecka 8-9 plus att jag var inlagd i vecka 5 och så fick jag ju ett par ultraljud efteråt också för att kolla så att jag inte hade utomkveds :)

Ja dom tog faktiskt redan blodprov nu i tisdags när jag var där så jag kunde få svaren till nästa gång. Och då skulle jag även ha med morgonurin.. Typiskt att det bara fanns två då fattar ju hon om hon läser detta hahaha. Men det blir nog bra. :) Är det inte ens egna barnmorska som gör ultraljudet? :o

Ja juste du blödde i början och hamnade på sjukhus.. Vilken otur du har haft hela graviditeten

Ja visst kan vi bli vänner på fb. Skriv privat vad du heter så addar jag dig. Tror vi har samma förnamn så du vet att det är jag som addar. :)
  • Acire94

Juste ja! Hade helt glömt av urinprovet :) Jag kom faktiskt på att det finns 3 så än så länge är det lugnt ;)

Nepp, det gör man på kss :)

Jo jag har lite otur men det är.värt det när lillkillen kommer ut :D

Nej vad kul, haha :)

• dahlia92

Heej. Saknar o skriva med er här ju Här rullar det på. Går in i v.16 imorn och har rul den 6:e maj så det är snart. :D Inte sett den än så vet inte om den lever men hoppas att allt ser bra ut.

Hur går det själv?? Kommit in i mammarollen än?

• Acire94

Hej! Min lilla kille kom igår natt (den 13e) 02.12 :) Det vag en hemsk förlossning men åh vad jag älskar den lilla killen!

Svar på tråden ömma bröst!