• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Ingen aning. Jag läste runt här på familjeliv och då fanns det en tråd om folsyra där dom skrev att man inte ska köpa massa kosttillskott då det oftast är massa annat "skit" i dom som kan vara skadligt istället. Men jag har som sagt ingen aning vad som är sant eller inte. Men tänkte mest att folsyra räcker nog. Hur gjorde dom förr lixom? Tror inte att folk tog massa kosttillskott och se hur bra vi mår. :)

• Acire94

Jo det är sant i och för sig! Ska köpa sushi idag för sista gången innan ev graviditet :D Gillar ni sushi? :)

• Johannah01

Vad tror ni om den? Om den inte kommer upp kan ni trycka på kategorin speciellt för gravida! Jag tänkte äta omega 3 för gravida också.. Äter väl inte fisk allt för ofta.. Har bara ätit sushi en gång och då tog jag bara dom kokta räkorna och gravadlax. Men de va gott:)

• dahlia92

Nej aldrig vågat smaka sushi :) Tror inte det är något för mig ;)

Gick inte få upp nån produkt. Som sagt jag har ingen koll har bara läst vad andra skrivit. :)

• Acire94

Någon gång måste du prova! Men det blir ju tidigast om 9 månader så, haha :)

Jag tycker de ser bra ut, man ska nog vara ganska noga med vad man får i sig, man vill ju inte att bebisen ska må dåligt på grund av att man inte orkade leta efter de bästa tabletterna liksom :)

• Johannah01

Ja precis :) ska ni börja äta ekologiskt när ni är gravida? Jag funderar på det.. Men häromdagen skulle jag köpa Apelsiner, och varför inte ekologiska redan nu? Men usch!!! Vad dyra som var! Slutade med att jag inte köpte apelsiner överhuvudtaget.. Haha hade tänkt göra hemmagjord juice, men fick köpa färskpressad istället.. Inte för att den var ekologisk iof... Haha..

• Acire94

Jo jag funderar på det, men som du skriver så är det så sjukt dyrt tyvärr! Om priserna hade varit lite lägre hade det varit enklare..

Inte för att klaga eller så...Men idag är första dagen som jag är glad att jag är arbetslös, jag har så ont i brösten att jag inte ens kan ha på mig bh, det är bara om jag sitter stilla i soffan som det inte gör ont :( Mensvärken är dock lite mer i bakgrunden!

• dahlia92

Haha vågar inte sushi, ser så äckligt och läskigt ut :D

Jaså ska man äta ekologiskt också, massa nya saker man lär sig varje dag. :) Nej men jag kommer nog fortsätta äta som vanligt. Lite mer frukt varje dag bara. :) Jag är ingen storätare direkt, väldigt kräsen och kan typ aldrig äta mig mätt. Så det blir mycket mackor för mig, så tillskott kan ju vara bra för min del. Sen äter jag mycket godis och dricker cola. Men får dra ner på det lite så min bebis inte får sockerchock. Men ska åka utomlands om drygt en månad så då lär jag dricka mycket cola. Men antar att det är bättre än alkohol i alla fall, läst på om det också och det fanns flera mammor som druckit flera liter cola varje dag haha, jag tar ett glas då och då. :)

Svar på tråden ömma bröst!