• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Nej vad kul då slutade vi nästan samtidigt :) slutade med yasmin den 4 mars :) har ätit cerazette också innan..

• Acire94

Haha ja, jag så att du hade skrivit den 4e! Jättekul ju :) Jag hoppas både för din och min skull att vi får ett plus :D Tar ett äl-test varje dag nästan dock (är väl lite test-narkoman just nu, haha) så får vi se om det syns något där också!

Det är ju nästan olidlit även med sport-bh nu så jag vet inte riktigt vad man ska göra :P

• dahlia92

Haha oj förlåt glömde bort att jag skrev det :) ja det vore kul om vi plussar samtidigt :) ärligt talat har jag aldrig använt mig utav äl-test. Vi kör på och chansar helt enkelt.. brukade känna min kropp väldigt bra förr men nu har jag haft molvärk varje dag sen mensen och nu onda bröstvårtor sen igår så förstår inte vad som händer :s Så du har alltså inte haft ägglossning än? Kanske samma för mig då, antog mest att min kropp skulle komma igång som vanligt direkt.. Kan du inte köra utan bh helt o hållet? Jag sover i t-shirt och bytte till den nyss så då gör det inte så ont :)

• Acire94

Jag kan ju ha haft ägglossning de första dagarna efter att jag slutade men jag har inte haft mens i alla fall! Köpte testen typ en halv vecka efter jag slutat ta piller, på nätet :)

Jo på natten sover jag naken oftast så då går det bra, men på dagen är det jobbigt :(

• dahlia92

Okej, men då har du ju någorlunda koll på när äl kommer nästa gång iaf :) Ja förstår det :/

• Acire94

Jag tog ett äl-test igår kväll och teststrecket såg nääästan lika starkt ut som kontrollstrecket! Så antagligen har jag äl idag :)

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra eftersom att den är den 24e idag, många i min släkt har gått över tiden när de har varit gravida och jag vill ju inte att bebisen ska behöva fylla år den 24e december :/ Dock så kanske det blir ändå för vi hade det mysigt igår innan jag visste att jag hade ägglossning!

Men vad tycker ni? Skulle ni undvikit julafton? :)

• dahlia92

Fast jag kollade på gravid.se där man kan räkna ut när bf skulle vara. Och jag fick 10 december. Men då hade jag mens 8e och äl antar jag att jag hade runt 20-22. Sen är det ju vanligt för förstföderskor att gå över 2 veckor har jag hört.. Jag orkar inte bry mig så mycket längre, det får ta sig när det tar sig :)

• Acire94

Ah jag kollade också, haha! Men då fick jag den 14e december om jag hade äl idag! Och eftersom att jag räknar med att bli sen så blir det ju runt julafton:)

• dahlia92

Fast man kan ju föda tidigare också vi skulle egentligen börjat i maj för att vara på den säkra sidan så att det blev 2015 men orkade inte vänta längre :) och om du väntar en månad så kanske du har bf 14 januari säg då att du föder för tidigt då kanske det blir nyårsafton istället.. Haha :)

• Acire94

Haha det är sant i och för sig ;) Men man vill ju så himla gärna ha ett plus redan nu! Men jag vet inte, hade antagligen äl igår för är inte alls lika öm i brösten idag! Superskönt, plus att det kan blivit till en bebis igår i sådana fall :D

Svar på tråden ömma bröst!