• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Johannah01

Nej aldrig! Jag är så van med det och vi har alltid haft ett stort kalas på min födelsedag. Lite surt bara när gamla pojkvänner har gett mig julklapp och födelsedagspresent ihop! Så tråkigt!!!! Haha. Min familj har alltid varit bra på att fira mig på min dag så det har mest varit att man längtar extra mycket till jul! När jag var liten var jag lite avundsjuk på kompisarna som fyllde på sommaren då dom fick presenter en gång i halvåret. Haha Själv fick man önska sig saker en gång om året, men nu när man är vuxen struntar man ju i sånt ;)

• Acire94

Skönt att höra ändå! Då behöver jag inte vara så rädd för att bli gravid under denna månaden :) Sen så är det ju inte säkert att det tog sig ändå, men man kan ju alltid hoppas! :D

Dåliga ex du hade!! Men en del killar tänker inte riktigt, haha :)

• dahlia92

Haha, jag har tur för ingen i min familj/släkt fyller år efter september så det är faktiskt perfekt. :) Tror oftast det är jobbigt att vara decemberbarn fram till 18, efter det är det nog bara skönt att fylla år sent. :)

Hoppas verkligen att jag är gravid. Min kille har fått kalla fötter så blir jag inte gravid nu lär han vilja vänta några månader och det orkar jag inte med. Vi har precis köpt hus som vi måste renovera lite och vi flyttar nog in en bit in i april då vi hunnit börja med vardagsrum och sovrum. Jag tror själv inte att det är någon fara, men han har blivit nervös. Jag har sagt att vi inte behöver bli klara med hela huset på en dag men det förstår han inte.. Jag vill verkligen ha en bebis nu så vet inte varför han håller på såhär helt plötsligt. :S Hur är det med era killar? Bryr dom sig lika mycket som er? Någon av dem som är nervösa? Eller låter dom er sköta jobbet? ;)

• Acire94

Det är ju skönt! Då behöver den inte dela födelsedagen med någon, haha :) Jo jag tror också det, eller fram till 20 för folk som festar mycket, jag är dock inte en av dem då jag inte ens har fyllt 20 än, har lite andra mål i livet liksom :)

Min pojkvän är lika taggad som jag, vi pratar om det hela tiden och det är skönt att jag har hittat någon som är på samma nivå tycker jag! Det var lätt att ta steget liksom :) Men jag tycker inte att det är något dåligt om ni inte hinner renovera ALLT liksom! Dessutom är det ju 9 månader kvar om det tar sig ändå! Om du pratar med honom om det så förstår han säkert :)

• dahlia92

Ja precis. Alla är väldigt olika. Ingen av mina kompisar vill ha barn än, bara festa hela tiden. Det slutade jag med när jag var 19-20, har inget behov av det längre känner jag..

Ja vad kul att du har hittat en sån bra pojkvän ;) Min kille var också sån förut :/ Jag vet ju att han vill, tror bara att han blivit nervös nu för det är på riktigt nu. Vi har lixom pratat om detta i flera månader och planerat, han trodde nog inte att tiden skulle gå så fort :) Ne precis det går ju bo där som det är nu, bara att det är gammaldags.. :)

Har ett problem föresten, tänkte höra om ni märkt av liknande. Idag har jag haft lite mensvärk från och till. Blev direkt jättedeppig eftersom jag inte vill ha mens. Sen var jag ute och kände hur det började rinna, och då var det en massa flytning som kom. Det stinker och är väldigt vitt. Vad betyder detta?? Inte haft flytningar på massa år. Är det ett bra eller dåligt tecken??

• Acire94

Jag har också haft lite mensen till och från och när jag var på toan så var det någon flytning också, dock inte så mycket!

Dock så kan menar betyda att livmodern växer! Så hoppas :D

• Acire94

Mensvärk* ... Att det aldrig kan sluta bra när man skriver ifrån mobilen ;)

• Johannah01

Det kanske är gravid tecken??:D min kille har haft kalla fötter i flera år men nu äntligen har det bara vänt. Vi har precis renoverat klart så nu hade han väl inget mer att skylla på.. Han snackade om att han trodde livet var över när man skaffat barn och att man måste göra allt för barnet. Klart man ska, men jag har gjort klart för han att jag kommer fortsätta med mina intressen lite begränsat men att han absolut ska fortsätta med sina. Nu fyllde han 30. Jag är 25 i år.. Och jag tyckte lixom att han börjar bli gammal, så jag sa till han att nu kör vi om 3 månader när P pillerna är slut.. Han blev lite sur och nervös.. Men på kvällen kär han kom hem hade han ändrat sig, nu är han jätte peppad och jag slutade redan efter en månad :D men jag tror det är viktigt att ge dom tid och inte pressa dom för mycket.. Men ni har ju redan bestämt en gång så det är ju svårt för dig att vänta kanske... Man blir ju så exalterad!!

• dahlia92

Ja jag hoppas det i alla fall. :D Nej vad bra, då är ni ju redan klara med huset och allt, perfekt för er att skaffa barn då ju. :) Tror faktiskt killarna är rätt nervösa tills det att dom håller i barnet första gången. :) Pratade med min pojkvän förut och nu var han på banan igen tack o lov, började t.om. prata namn osv :) Hans största bekymmer är att han vill vara "rik" innan han skaffar barn, och kunna köpa vad han vill (läs: bilar) Men jag tror inte att det blir så himla dyrt med barn, det blir ju vad man gör det till. Man får prioritera vad man vill lägga sina pengar på helt enkelt. :)

• Johannah01

Jag tror det är viktigt att börja spara och leva snålt nu innan så man slipper leva snålt när barnet kommit. Ja tänker att det är mycket som ska handlas.. Men jag tänker köpa mycket begagnat:) min kille pratar också namn haha! Min kille vill Egon om de blir en kille.. Men ja måste verkligen tänka på de namnet mycket om man ska gilla det haha:) jag vill Vilja om de blir en tjej.. ( om man nu ens är gravid) haha!

Svar på tråden ömma bröst!