• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Johannah01

Hej! Hoppar gärna in här! Jag slutade med Yasmin i början på Mars, ca 6 dagar efter fick jag en liten mens.. Nån vecka efter det hade jag ont i livmodern/ äggstockarna i nån vecka.. Har haft mys med killen flera gånger, och nu i flera dagar har jag haft ont i bröstvårtorna. Inatt var det olidligt vakande ju så fort jag vände mig! Hoppas att man är gravid och att det inte är P pillerna sol går ur kroppen ;)

• dahlia92

Vad kul :D nästan samma som för mig då :) kul att vi är några stycken så kan vi följas åt. :) Skulle detta vara "symptom" för att man slutat med p-piller blir jag grymt besviken..

• Acire94

Vad kul! Tyvärr så var det antagligen min första ägglossning sen jag slutade med p-Pillren som jag hade nu, men jag hoppas kunna testa om 2-3 veckor igen ;)

Usch, vet vad du känner med brösten, det var ju hemskt! Hoppas ni båda två får ett plus! När har ni tänkt att testa?:)

• Johannah01

Jag tänkte att om jag testar 8e. April borde testet bli positivt om det är något. Har räknat att då borde vara min BIM.. Men kommer säkert testa tidigare då det kliar i fingrarna :D kommer också bli grymt besviken om det bara är efter P pillerna. Känner ju massa symtom;)

• Acire94

Jag testade hur många gånger som helst, haha! Man vill ju veta direkt ;)

Jag hade några dagar precis när jag slutade med pillren då jag hade alla symptom man kunde ha typ, men det var ju för att kroppen ställde om sig! Men det tror jag inte att du har då det har gått några veckor sen du slutade, då borde det redan varit :)

Du måste skriva om du testar dig innan :D

• dahlia92

Jag har BIM 5 april enligt min app på telefonen. Så jag testar nog samma dag, borde väl funka? Första gången jag verkligen planerar allt så har noll koll på hur allt fungerar :) Ska bli så roligt detta :) Acire, hur ska du göra?? Hoppas du på att det tog sig denna äl eller ska du vänta? :)

• Acire94

Okej! Det är ju inte så lång tid men jag hade nog aldrig klarat av att vänta ;D Man kan prova någon/några dagar innan också, jag har läst att det ska fungera också :)

Jag hoppas på att det tog sig för jag läste i en annan tråd och även om jag är ung så är det ju inte säkert att jag är superfertil för det så man ska nog inte slänga bort en månad bara för att bebisen inte ska fylla år i December liksom :) Jag hoppashoppashoppas och provar om några veckor om det blivit något! :D

• Johannah01

Nä precis! Vi var så exalterade när vi väl bestämt oss så vi orkar inte vänta på att börja :D dock fyller min syster år 17e dec, min morbror 21 dec och jag 26dec så jag känner egentligen att det vore dumt med ett december barn ;) DYR månad! men blir ju såklart hur glad som helst ändå :D

• Acire94

Oj! Haha, jag det blir dyrt! Typ som min september månad då både min låtsasfarmor, min farbror, min mamma och min lillebror fyller 12,13,14,15 ;)

Jag tänkte väl mest att jag vill undvika julafton, men hur känner du med det? Du är ju ändå född två dagar efter, har du mått dåligt över det någongång? Kan ju vara skönt att höra det ifrån någon som faktiskt är född rätt nära ;)

Svar på tråden ömma bröst!