• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Jaså får testa det där ringtestet när jag kommer hem ikväll om jag kommer ihåg. Har dock ingen ring som är kopplad till min graviditet :( bara randomringar haha.. Åh nej vad tråkigt :/ men tappa inte hoppet än, finns väl dom som haft nidblödning flera dagar med eller? Har inga graviditesttecken idag. Mensvärk som kommer o går. Och även magont som kommer o går, annan känsla än mensvärken. Får väl försöka i april igen i värsta fall :)

• Acire94

Man får väl hoppas på det bästa men samtidigt vill jag hellre ha låga förväntningar så att jag blir positivt överraskad än tvärt om! Jobbigaste är bara att jag bara hade stora tamponger hemma, inte trosskydd eller något sådant så det gjorde ont att sätta in den eftersom att jag inte blöder så mycket liksom! Och sen när jag kollade på tampongen så ser det ändå ut mer som flytning av något slag, mer slemmigt typ :P (låter skitäckligt, haha) Så aja, vi får se vad som händer och så testar jag oavsätt någon gång i nästa vecka :)

Ta en ring som du gillar extra mycket bara! Det ska nog fungera :)

• dahlia92

Men då kanske det inte är mens då? Borde ju vara mer isåfall. Fast håller med dig bättre att man har låga förväntningar o blir positivt överraskad. Men det är så svårt tycker jag. :) 3 dagar tills jag kan testa. Gick in i v4 enligt appen så då borde det väl gå o testa nu snart? :)

• Acire94

För mig så ska det gå att testa från och med imorgon på grund av att jag har gravtest som mäter från och med 25 och inte 50 :P Men vanliga mäter väl ca bim -5 eller något sådant? Testa kan du ju ändå :D

• dahlia92

Ja ska göra på tisdag. Eller måndag om jag inte kan hålla mig :) lär säkert glömma av o ta morgonurinen haha

• Johannah01

Bad är det för app ni använder? Jag har womanlog. Men hur räknar man ut vilken vecka man är i? Vad räknar man ifrån?

• dahlia92

Helt slut efter jobbet, så nu har jag trött-symtom även om det beror på jobb. :)

Här på familjeliv kan man kolla, även på gravid.se. Sen har jag tre appar i telefonen. En heter LC och den tycker jag funkar bäst. Man fyller i när mensen startade och hur lång cykel man har så räknar den ut när ägglossningen är. Man ser sina "säkra" dagar och sina fertila dagar. Sen kan man fylla i humör/grav-symtom, när man haft sex  osv.

Finns en till sån app som jag har, "P Tracker" Som jag använde direkt när min mens startade och slutade, alltså 8-11 mars. Men då har den fyllt i att jag har äl 14 mars och det får man ju inte så tätt inpå. Så den använder jag inte längre.

Sen har jag en app där man ser hur långt gången man är. "Gravid app" ikonen är en lila gravid kvinna. Där fyllde jag nog i mensens första dag (8 mars) och efter det räknar den ut vilken vecka man är i då. Så om jag nu är gravid så är jag i gravidvecka 4 (3+0)-

Hoppas det hjälpte lite. :)

• Acire94

Jag har också den där lila gravid-appen:)

Tänkte också skriva att jag har haft riktig mensen idag och fortsatt ont i brösten! När jag tog ut tampongen så var den inte blodig utan det var lite blod men mest slemmigt bara om man säger så:)

Segt med tröttheten, men det är ju ett bra tecken:)

Tänkte på en sak, jag kommer ju inte få så bra mammaledighets pengar för att jag är arbetslös! Hur fungerar det för er? Hur länge har ni jobbat? Och får jag fråga vad det är för slags butik du jobbar i dahlia92? Du måste absolut inte svara, är bara nyfiken:)

• dahlia92

Ja den verkar väldigt bra iaf. :)

Men det är ju bra tecken, du borde ju inte ha mens än så??

Ärligt talat så är jag inte påläst på den delen. Har verkligen noll koll. Försökt läsa lite på försäkringskassan men inte kommit fram till så mycket egentligen, vad gör man den dagen man blir gravid, vart ringer man?? haha.. Jag har iaf fast jobb i en skobutik på elins, och har haft det sen augusti -13 och har jobbat där i 3 år så borde inte vara några problem. Vet dock inte hur mycket mammapengar jag får. :/ Och som arbetslös vet jag inte heller tyvärr. Min barndomskompis fick man förra året och hon hade vikariat men inte fast och hon fick runt 8000 i månaden..

Svar på tråden ömma bröst!