• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Ellinorsmamma:
    tvättar och städar och grejar och har nyss haft besök av min lillasyster. Besöket var roligt, det andra är ju sådär...

Ikväll blir det nog lite utgång med väninnorna (ovanligt )

Känner att jag har några veckor på mig att roa mig ordentligt nu...Har överenskommit med exsambon att vi skall ha några veckor på oss att fundera och sen se om det kan finnas skäl att testa att dejta varandra lite och se vart det leder...och just nu är jag nog rätt inne på att det kan vara en god idé att pröva igen. Vi får se. Det är en av anledningarna till att vi inte försökt byta vår trea mot två mindre lägenheter än. Fast vi har ju inte bott i den samtidigt utan turats om ett par månader här

• bubele

KidA: Sötaste bebisen . Fast jag måste tillägga att även Agnes är otrooooligt söt

• Hattifnatt

KidA: han är verkligen en liten bedårande gosse !!!
    (gillar sparkdräkten!)

Fajga - ibland kan det ju vara bra med en paus i ett förhållande, ger lite svängrum och tid för reflektion, som det brukar heta. (Fast den enda gången jag testade det slutade det i o f s med att vi kom fram till att det verkligen var slut...)

Här har vi nyss påbörjat ett bullbak, min glade treåring rör i degen så det står härliga till!

• mayasmama

kida

älskar sparkdräkten!!!!!! katvig?

han e bedårande..... får bebisabstinens av att se honom....

nu e det bara en vecka kvar till jag åtminstone skall få se min bebis på Ul, har inte fått göra ngt ännu....

• Monsa

Vad fin han är KidA, båda barnen är ju bedårande!

• elims

kidA

Vilket fint kort ni har på Agnes och Noah i ditt galleri!!

sen är det ju förmodligen helt fel tillfälle att fråga, men...hur mår blommorna?!

• Chutzpah

Det var mig ett par söta ungar!! Mazel tov!

• elims

Monsa
    åkte ni till ikea?

vill oxå!!!!

• En helt vanlig mamma

Mmm, de ar ju kanonsota KidA och Marcink...

Vi ska kolla pa weddingCrashers ikvall och se hur P artar sig...Han tar nu en dusch och ska sedan dricka cola...Trevlig kvall han hade...

Jag sitter och luktar gott i min nya parfym..

Visst kan en paus vara bra, men mina erfarenheter ar ocksa att det oftast blir slut, men man kan ju lyckas ocksa...Beror val eg. helt o hallet pa varfor man i forsta borjan valde att ta en paus...

Svar på tråden Hey Jude!