• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

NYB: Gbgsträff låter kanon . Kikar in här lite snabbt mellan svettigt träningspass på gymet och iväg hem till en väninna för tvkväll. Måste bara få skryta lite: Jag som absolut inte är den atletiska typen sprang 4 km på löpbandet innan jag styrketränade. Ett litet steg för mänskligheten, ett gigantiskt steg för Fajga

• Kiralves

Fajga..önskar att jag orkade springa på ett löpnabd..orkar knappt ta mig upp till övervåningen..det är slitsamt med tvillingar..men nu har de somnat, ska gå och stoppa om dem igen och sedan dricka mitt efterlängtade vin

• mayasmama

ny b

älskar e inte riktigt rätt uttryckt ....besatt e mkt mer talande....och det blir värre!!!

när vi träffades var han en långhårig smått hippe, indienälskande "snubbe" nu e han en korthårig fotbollstönt!!!!!!!!!!!!

vad hände?????

• Tili

Shabat shalom allesammans!!!!

Sitter här med familjen och tittar på os-invigningen. Tack och lov är det ingen fotboll eller basket på fredagar har även jag en fotbolls tönt till man.

Provade att göra sockerkakan med banan och choklad mums den var inte så svår att trycka i sig.

Såg att ni pratade om hur stora era bäbisar var när de föddes. Det ser ut som min kille var pytte pytte. Han vägde bara 2400g och var 47cm lång när han föddes 40+3. Men han växte på sig snabbt och väger snart nio kilo.

Satt hemma hela dagen igår med en hostig bäbis och var allmänt nere när vi föräldrar ringde och berättade att jag hade vunnit en sulky(värd 4000 i deras vinstregn!!
    Och jag som älskar vagnar!!!
    Trodde aldrig att man kunde vinna på de där tävlingarna.
    Så den kvällen slutade trevligt.

Grattis Nyb till ert radhus. Jag är jätte avis, tänk vad mysigt att ha sin egna lilla trädgård.

Ha en trevlig helg!!!

• En helt vanlig mamma

Tili, du far komma hem till mig och ata hummus och dricka vin, i min tradgard

Mayasmamma, ahh, de forandras...precis som vi, jag har nu varldens aldersnoja, sammanknippat med radhuset!!! Vad faan, jag vuxen?? njaeee...inte riktigt...
    P har ocksa forandrats sedan vi traffades...Han ville da ALDRIG lamna coola hippa NYC, nu ar han exalterad over att flytta till GRABO!!!*asgarvar*

Fajga, vad sager du om en vinkvall i Gbg??

Kiralves, hoppas vinet smakar

• En helt vanlig mamma

MMMMMMMMMMMMMM, vlken goding du klammde fram

• En helt vanlig mamma

Absolut...
    Hur kanns det sa har efterat? Har du fortafarande ont? Hur stolt ar din man o din dotter?

Svar på tråden Hey Jude!